Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
transport af jagtgevær til England
#1
Hej
Mit jagtgevær skal på auktion i London. Er der nogen herinde der kender et transportfirma der tager sig af den slags? Og ved hvilke tilladelser der skal til for at "eksportere" det til london?

På forhånd tak :-)
Svar
#2
Jeg ved ikke en skid om det,men synes det lyder spændende.
Må vi ikke høre lidt mere om geværet og hvorfor det skal til London ?
( ja, det er jo sikkert en Best Gun) men alligevel ??

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 - 30.06 - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Ulla

Hej
Mit jagtgevær skal på auktion i London. Er der nogen herinde der kender et transportfirma der tager sig af den slags? Og ved hvilke tilladelser der skal til for at "eksportere" det til london?

På forhånd tak :-)



Hej Ulla

Velkommen til VTF. Mon ikke en almindelig eksporttilladelse rækker? Derudover er der sikkert nogle krav fra engelsk side, som auktionshuset kan oplyse.
Med hensyn til transporten er det desværre blevet både ret dyrt og besværligt. Jeg sendte et våben til Norge for et par år siden og mener, at det kostede køber tæt på 2000,- [xx(] Mener jeg brugte JH Transport.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Og med EU reglerne, får man ikke en Export tilladelse för man har en Import tilladelse fra modtagerlandet, har ikke solgt våben til England, men har solgt og personligt transporteret en del imellem Sverige og Danmark, begge veje og jeg går ud fra at det er samme regler til England
Svar
#5
jeg ville rejse derover med det, det er lettere end det cirkus det er at sende det uden ledsager.
Men det friholder dig ikke for at skulle have export tilladelse med modsvarende import-tilladelse derovrefra.

Auktionshuset derovre må kunne assistere med papirarbejde og "invitation".
Svar
#6
Tusind tak for hjælpen - prøver at kontakte JH Transport og ser hvad de kan fragte min beretta giubileo, cal 12 derover for.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)