Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gevirer / trofæet med hjem i flyet?
#1
At tolke de forskellige flyselskabers regler omkring transport af våben kan være lidt af en gåde, men nærstudier af der hjemmesider og et par efterfølgende opkald til forskellige personer, kan som regel lede én på sporet af reglerne.

Men - hvordan forholder det sig når man skal have et trofæ med hjem? Selv har jeg haft bukkeopsatser med hjem fra Letland (AirBaltic) og da jeg var i Skotland sidste efterår, var flyet fra Aberdeen til Esbjerg (BMI Regional) næsten fyldt med jægere, der alle havde 2 - 3 gevirer med, som blot var omviklet med stumper af haveslanger + bobleplast, hvorefter det blev tjekket ind som "Special Baggage" men uden merpris!

Der er formodentlig stor forskel om man skal have en gammel pladshjort med hjem fra Rumænien (som dels fylder rimelig meget, og som er uden for EU), eller om det er aldrig så store tænder fra en keiler, som kan gemmes væk mellem sokkerne?

Er der nogen der har erfaring? Negative som positive!

Mvh Jesper
Svar
#2
Rumænien er ikke "Uden for EU" - de blev medlem i 2007 [Big Grin]

Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#3
Tjaaa...

Jeg opgav at bøvle med "erklæringer fra godkendt konservator" + "udførselstilladelse fra Department of Conservation" + "import tilladelse til EU for CITES-listet vildt" + gud ved hvad mere, samt udgifter til separat transport med pakkepost-firma... for at få to små trofæer hjem fra New Zealand... [xx(]

Jeg tog nogle billeder af trofæerne, og forærede dem så til nogle lokale drenge ... De blev meget glade for dem [Big Grin]

Der er nok for lidt trofæ-jæger i mig ... [:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Er nu kommet hjem fra et par herlige dage i det skotske højland, med masser af brølende hjorte, fint vejr og en 10-ender og en ulige 12-ender. Desuden skød jeg en "Hummel"? En hjort uden egentlig gevir, men blot 5 cm lange "stumper".
Nå - for at få de 2 gevirer med hjem gik jeg ind i det lokale supermarked og spurgte efter 2 af deres største papkasser. Spidserne fik et par stumper haveslange på, og ellers en rulle gaffa-tape uden om det hele, for at holde kasserne godt sammen.

Jeg fløj med KLM fra Billund til Aberdeen via Amsterdam og havde ingen problemer med hverken riffel eller gevirerne.

Men det skal tilføjes at KLMs hjemmeside ikke har de helt korrekte oplysninger om transport af våben. Dem fik jeg fra de hollandske toldmyndigheder, men så gik det også glat.

Mvh Jesper
Svar
#5
Jeg har taget nogle svine tænder med i kufferten fra New Zealand. Dog gik turen først over Australien, mellemladning i Dubai og landede endeligt i Hamborg. Ingen steder var der nogen der påpegede noget. Ps. er godt klar over at det ikke lige er den helt korrekte måde men de skulle bare med hjem...

Det negative ved den samme rute var at kammeraten havde et tomt 308 hylster med og han tog så et par dage i Dubai. Der var han "på den", men var så rigtig heldig med at slippe med en advarsel i lufthavnen.

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)