Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronografering med radar snart ?
#1
Læste på et søsterforum om denne canadiske kronograf, der skulle være lige på trapperne til salg i efteråret/vinteren 2014.

http://www.mylabradar.com/

Den måler hastigheden ved hjælp af doppler radar teknik, og kan angive projektilets hastighed både ved mundingen og op til 100 yards væk. Tilsyneladende behøver man ikke være særlig præcis ved opstilling af apparatet. Det skal stå ved siden af skytten og pege mod skiven, men man skal ikke skyde hen over det, og det er selvfølgelig helt uafhængigt af lysforholdene, da det ikke bruger optiske sensorer.

Der tales om en vejledende udsalgspris på 400-450 dollars. Præcisionen angives at være bedre end 0,1%. Det lyder næsten for godt til at være sandt. Glæder mig til at følge udviklingen.

Jeg aner muligheden for at få en helt præcis BC beregnet ved det hastighedsinterval man lader til. Det må give mulighed for en meget præcis kliktabel [:p]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
Tja, først skulle den komme til årsskiftet så var det foråret og derefter sommeren 2014, men vi venter stadig.

Nu gror træerne ikke ind i himlen for de lover den kun ud til 100yds med kaliber over .30 men det er en frisk feature.
Det afhænger af hvilken frekvens de anvender, en højere frekvens kan se mindre ting og afstandsbedømmelsen bliver også bedre.

Så vidt jeg husker så er radar strålen ca. 10 grader så den skal nu alligevel opstilles rimeligt nøjagtigt. På de større modeller de laver er der en decideret sigtekikkert så den opstilles korrekt.
http://www.infinition.com/site/index.php...1001-en-us
Svar
#3
Jeg krydser fingre. Skal nok en smut "overthere" til april næste år. Hvis den er på markedet til den tid, og prisen holder, så ryger der en i kufferten.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Og med opstilling ved siden af skytten er der mindre risiko for at man gir den en kugle[:I]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Og med opstilling ved siden af skytten er der mindre risiko for at man gir den en kugle[:I]



Kender du nogen der har prøvet det ? [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

VH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Sjovt at det netop er Lasse der er interesseret i den nye type chrono....[:o)]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)