Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sikken en aften/nat
#1
Sidder lige og samler tankerne efter en begivenhedsrig aften/nat.
Har besøg af Slawter, M@X samt 2 gæster M@X har inviteret ned fra Dalarna.
Efter en hurtig omgang aftensmad er alle i tøjet, M@X har bestemt sig for at han ikke gider skyde gris, så han vælger sortetårn hvor der er mulighed for ræv og grævling, Slawter er placeret i Bunkabo, de 2 gæster sidder i campingvognen, den ene har aldrig skudt gris og vil gerne lige se hvordan det foregår.

Klokken 22:40 bliver jeg revet ud af søvnen ved at telefonen ringer, det er M@X, om jeg gider komme ud til sortetårn, han sidder fast med bilen, spørger om han har skudt noget, ja svarer han en grævling, ok fint jeg kommer.
vel fremme se jeg at bilen sidder fast,
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...ca86d8.jpg [/IMG]
bakker til og går ud for at sætte trossen fast, men får en lidt brat opvågning mellem bilerne ligger der 3 grævlinge og en STOR keiler,
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...5cd57c.jpg [/IMG] kigger lidt forviret på M@X og spørger hvad der lige er sket, får historien og det gør i nok også, men den må M@X selv fortælle.
Vi får læsset dyrene ind i min bil, trukket den anden bil fri og turen går hjem til mig for at brække svinet.

Midt under arbejddet med at brække svinet får jeg en sms fra de 2 fyre i campingvognen, "Bernt har skudt en STOR galt, den ligger på stedet" viser M@X og Slawter beskeden vi kigger måbende på hinanden, bliver færdig med svinet og tager turen ud til Campingvognen, vel fremme ser vi der ligger en stor keiler samt en ræv, fyrene i campingvognen sad og ventede på vi skulle komme og hjælpe den med at få svinet ud, da der kommer en ræv in på foderpladsen, Bernts makker er hurtig til at stikke den en pille.
Så er det bare at komme hjem og brække den sidste gris.
M@X's gris vejede 108 kg. levende vægt
Bernt's gris vejede 107 kg. levende vægt
Begge svin vejede hver 57 kg. slagtet.
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...a6c735.jpg [/IMG]
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...067a16.jpg [/IMG]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Skylden er alene Rolin's.

Først tvinger han mig til at køre i hans gamle Toyota med nedslidte dæk, så siger han at jeg gerne må skyde en af de små frischlinge han ved der går ved Sorte tårn. Men pas på den hvide so.....de små vejer 30 kg.
Jeg ved at markejeren gerne vil af med grævlingene, så da den første kigger frem, faktisk hører jeg den inden jeg ser den, så den skyder jeg. 10 minutter efter kommer den næste og den ligger et par meter fra den første.
Efter yderligere 10 minutter kommer nummer 3 od denne ligger 1 meter bag de 2 andre.
Så går der 45 minutter og jeg hører noget derude i mørket - hvad er det for en sort skygge - det må være en af de 30kg grise som Rolin havde nævnt.
Grisen er alene og stopper op ved de døde grævlinge, så bare for at glæde Rolin, så skyder jeg den frischling på 30 kg som han ønskede. Den synede selvfølgelig lidt større end grævlingene, men den lagde sig i skuddet og jeg kunne ikke se den for græsset.

Jeg bliver siddende lidt og planlægger om jeg skal bryde for aftenen. Jeg sender en SMS til Slawter om han vil med hjem. Det vil han gerne for han kan ikke se mere.
Jeg henter ham og siger at Rolin bad mig om at hente grævlingen med hjem (jeg fortalte kun om den ene)
Henne ved åstedet spærrede han øjnene op. Der lå 4 stykker vildt inden for 6-8 meter.
Nu kunne jeg godt se at den frischling var lidt rigeligt voksen og da vi prøvede at flytte ham, måtte vi bruge et slæbetov.
Jeg kørte Toyotaen tæt på, men da jeg plejer at køre Pajero (indtil gearkassen gik) tog jeg mig ikke i akt for de nedslidte dæk og den manglende træk på bagakslen. Resultat - Flemming måtte tilkaldes selv om jeg godt vidste at håneretten røg over på hans side. Jeg mener nu stadig at det er hans skyld. Han gav mig den forkerte Toyota nøgle [xx(]

Resten af natten gik som Flemming har beskrevet. Jeg er allermest glad for at min jagtgæst fra Dalerne havde "tur" og han fik en stor galt samme aften. Sjussen bagefter kunne ikke smage bedre.

Og tak til Flemming fordi du gider have os til at invadere dit hus, igen og igen. (selskabet er nogenlunde, men maden er enestående.Eneste malurt i bægeret er at Johnny (Flemming's bror), bliver ved med at sætte sig på min plads [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Fantastisk beretning, tillykke med jagtheldet !

Jeg kan godt følge dig M@x, det er selvfølgelig rart når jagtlykken smiler til én selv, men det er endnu bedre når det går ens gæster godt.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Fantastisk jagt lyder det til. Diana har været i sit gode humørSmile

Hvad gør man du med grævlingerne? Skal skindene garves eller?
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Mads P

Fantastisk jagt lyder det til. Diana har været i sit gode humørSmile

Hvad gør man du med grævlingerne? Skal skindene garves eller?


Se tråden om hjemmelavet bacon. Der bliver selvfølgelig lavet koldrøgede grævlingekøller [:p]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Tillykke med det gigantiske resultat.
Når man ser på billedet med den stolte jæger og kæmpegrisen (godsilla) Så gætter man på en vægt omkring 200-250 kg. Udfra størrelsesforholdet mellem manden og grisen[Wink][B)]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#7
tillykke til jer begge
rat at se at du ku`nænne det M@x
Hva skø i`m mæ ?
Rolin : gem lige lidt til vi kommer
bare lige et par små madsvin [Big Grin]

Mvh LWL
Svar
#8
@LWL
Hvornår er det i kommer!!!!
/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#9
Godt gået med på regulering af rovvildt og så et par ordentlige svin... @Rolin du skal da vist også overveje et spil til bilen :-)

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Fin fortælling og tillykke med resultatet[Smile]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#11
Hvor ser det godt ud, tillykke!

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#12
Og hvordan gik det så med del 2 af äventyret?
Svar
#13
Tillykke alle sammen..[Big Grin]

[Image: ajbutton.gif]

VH
Lars


Svar
#14
Tak for beretningen og tillykke [Big Grin]

Mvh Pete
Svar
#15
Noget af et område du har dig Rolin.
Både Yeti Boulevard og nu også M@x's plads.
Var reelt bange for at M@x havde skudt en af Johnny's kreaturer, men da M@x jo er underhøj så kan øf jo ikke veje meget mere end de 30 kg.

Har forresten lige skudt to grævlinge oppe i kronoberg.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Prezzy

Noget af et område du har dig Rolin.
Både Yeti Boulevard og nu også M@x's plads.
Var reelt bange for at M@x havde skudt en af Johnny's kreaturer, men da M@x jo er underhøj så kan øf jo ikke veje meget mere end de 30 kg.

Har forresten lige skudt to grævlinge oppe i kronoberg.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog


Måske på tide vi sætter lidt skilte op, så er der en formand der kan det gamle fag, med at lave emaljeskilte, så kom frit.

/Rolin

PS: Gennem de år jeg har været her, er det gået op for mig at svinejagt skal foregå når det er NYMÅNE, ikke når det er fuldmåne, nymåne er = mørke, fuldmåne er = vildsvin der er meget forsigtige.

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)