Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Crimp på Barnes TSX?
#1
Jeg er ved at skulle lade nogle Barnes TSX i 8x57 IS men kuglen sidder nærmest løst i hylsteret.

Jeg har lige lavet en stak Nosler Accubond i samme kaliber, og test med fjumrehammeren indikere at der er et rigtigt godt greb om projektilet, så jeg tror ikke det er expanderen den er gal med.

Jeg kører med en COL til øverste rille, hvilket vil sige 75,00 mm, og jeg kan trække projektilet op af rillen og dreje det rundt. Det syntes jo ikke optimalt.

Er det normalt, at give patroner med Barnes TSX crimp?

Christian
Svar
#2
Det lyder ikke optimalt. De skal kunne side fast uden krympning. Man kan natuligvis krympe, men det er normalt forebeholdt storvildtkalibre. Har du maalt diameteren paa de projektiler og sammenlignet med dine Accubond? Syntes det lyder som om de der TSX'er er for tykke...

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

Syntes det lyder som om de der TSX'er er for tykke...

Hjemmeladeren



Du mener vel for tynde ????

--
FKF

ANNA
Svar
#4
Og de der Barnes tsx er rigtig størrelse? (.323" og ikke feks .303")
Svar
#5
Eller .318 hvis der er tale om 8 x 57 J, jeg har oplevet det samme med .264 Hornady 160 grains RN, som var lige slanke nok.

vh.

cck
cck
Svar
#6
Jeg har ikke nået at måle dem, tanken har slået mig efterfølgende, og jeg er desværre ikke hjemme før fredag.

Men der var faktisk noget med nummeret der ikke stemte overens med nummeret i QL selvom der står 8 mm - .323 på pakken. Jeg kan naturligvis ikke huske det nu. Jeg kan se, at det korrekte nummer jf. Barnes skal være 32306 og jeg kan ikke huske om det var det der stod på pakken [B)] Barnes laver mig bekendt ikke kugler til .318, så jeg forventer ikke det er problemet, omend der jo kan ske fejl i alle produktioner.

Det skal siges, at projektilet ikke sidder fuldstændig løs, men jeg med meget lidt kraft få det til at flytte sig, og så kan jeg efterfølgende dreje projektilet.

Christian
Svar
#7
Hej
Jeg har samme problem med TSX når jeg lader dem til 3006. Mærkeligt nok er der ikke problemer i kaliber 223, 6,5x55 og 300WM. Løsningen har været at,sætte projektilet så det passer med rillen, og krymper grundigt. De sidder rigtig godt fast

Stoffer
Svar
#8
Lee Factory Crimp Die - 30/06 Springfield Lee Factory Crimp Die - 30/06 Springfield

INFO

KØB

150,00 DKK

Leveringsbetingelser

måske en ide ? ( jeg ved ikke om der er en der passer til 8x57 )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
Jeg siger som Strom, Lee factory crimp die, jeg har köbt dem til alle mine gängse kalibre, 223, 6,5, .30, 8x57 og 375
Så er der altid crimped ens.
Svar
#10
Jeg har faktisk en Lee Factory crimp die liggende i 8x57IS, så det er sådan set bare at gå igang. Jeg har ikke tidligere ladet patroner med Barnes TSX og derfor undrede jeg mig bare over så løst projektilet sad.

Når jeg kommer hjem, så har jeg også en anden batch af projektilerne liggende, så jeg ser lige om det er det samme med dem. Og ellers kan det da være, at jeg skal til at bruge min crimp die.

Er der nogen gode råd, for anvendelse af crimp, da det er ny procedure for mig [?]

Christian
Svar
#11
Jeg har haft samme problem, men i .223

Der viste det sig at være en fejl i projektilerne, de var en anelse tykkere i bunden end "normal .224 "kaliber" Hvilket betød at de fungerede som expander under isætningen .. [xx(] (Det var ikke Barnes projektiler, men billige FMJ)

Jeg har set eksempler på at Barnes - TSX kan gøre lidt det samme, på grund af rillerne på projektilet. I "slidte" .375H&H hylstre havde jeg nogle enkelte hvor projektilet sat ret løst efter seating.
Jeg vil tro det skyldes en kombination af for hårde hylsterhalse, samt Barnes-TSX projektilets konstruktion/ tolerancer på de drejede riller.

Barnes TSX er jo et "kombi-produkt" Projektilet er stanset/presset i form, og rillerne er derefter drejet ind i en maskine der også ser ud til at "rulle" dem i processen, så en forkert justeret maskine kunne måske godt lave en sending projektiler der er trykket lidt på "midten"

Prøv at kontrollere projektil-diameteren både i bund og top (på begge sider af rillerne)

I de riffelkalibre hvor jeg har crimpet (9,3x62, 375H&H, .376Steyr og 458Lott) har jeg ikke kunnet konstatere forskel om de var crimpet eller ej, hverken på hastighed eller præcision...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#12
Sjovt. jeg har prøvet det samme med Lapua Mega i 6,5x55.
Fandt aldrig fejlen, men blev så sur, at jeg hældte æsken med projektiler ud [}Smile]
Svar
#13
Sad i går og ladede nogle 250 grains TTSX kugler til en 9,3x62.

Her var der pludselig problemer med at få nogle af de sidste kugler i boksen, ned i hylstrene.

Årsag: Kuglerne var .375 300 grains TSX kugler.

Først troede jeg at spidsen på projektilerne var faldet af. Projektilerne var længere end de øvrige, hvorfor jeg kontrollerede
diameter og vægt.

Kvalitetssikring er åbenbart ikke noget Barnes tager alvorligt.

Lot nr. på boksen er 5239-1 161M CDW-M, og den har ikke tidligere været åbnet.

Jeg har skrevet til Barnes og bedt om en forklaring....

vh.

cck
cck
Svar
#14
Ladede ttsx 168grs cal 308 og studsede over manglende rille på en af kuglerne, det viste sig at være en 150grs.
Det skal siges, jeg blev ikke snydt, der var 50+1 i kassen,men det er bare ikke godt nok. Man bliver jo mistroisk på produktet :-(

Marc
Marc
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)