Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
4-16x50 eller 6-24x56
#21
Hej

Jeg har alle 3 sigter.

og groft sagt vil jeg sige, at MIL3 = mildot er bedst til jagt da sigtemidlet er lidt tykkere og giver hurtigere sigte på målet især ved lavere forstørrelse, som de fleste bruger på jagt.

MIL4 minder meget om P4Fine, TMR og hvad de ellers kaldes. Det kan bruges på jagt og bane og er lidt bedre til små mål, som plastre på skydebanen og lerduer på 600 meter.

MIL6 er rendyrket langhold med meget lille subtension(dække af målet). Det er dog så lille at lyset skal tændes hvis målet ikke er lyst, men så gør man bare det. Juletræs type.
Det er pisse fedt da det som jeg husker kun dækker 5 mm på hundrede meter.Selve juletræet giver mulighed forlyn hurtig korrektion, men jeg skal lige have øvet mig mere i brugen end de 15 skud jeg skød på gonger for nylig.

Jeg har brugt begge de første på jagt med tilfreds stillende resultat

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#22
Tror også jeg hælder mest til MILF-3 sigtet[:o)][8)][B)][Big Grin]

Og så fik Littlebear købt den "rigtige" kikkert til den "rigtige" pris.
Som sagt ca. halv pris af Smit&Betænder[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#23
Lad os høre hvad han har købt og til hvilken pris?

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#24
Nu glæder jeg mig så til at skyde med en Kahles 624i - jeg har lige købt en. Jeg skal hente den i eftermiddag, men der går nok lidt tid inden jeg får den monteret og indskudt.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#25
Der må være gået mode i de 624ere. Jeg har også lige købt en, og den føles lige så lækker som jeg havde håbet på. Den er monteret på ryggen af min sporter, men har stadig sin debut til gode. Så nu må det godt snart blive forår#128522;
Svar
#26
Hej Boryx og Nick78!

Tillykke med den nye Kahles.
Hvilket sigte har I valgt og hvor kunne I få den til den bedste pris?

Venlig hilsen Peter
Svar
#27
kunne de så ikke snart lave den med et non tactical sigtemiddel [}Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#28
Hej Peter

Jeg har købt min med mil4 sigtemiddel.

Jeg har ikke indskudt den endnu så skal ikke kunne sige om det er godt?:-)

Den er monteret på riflen, så nu venter jeg bare på en given lejlighed til at komme på banen.
Jeg har købt min hos Korsholm - de er importør(Guntex), det gør det nemt hvis der skulle blive noget galt med den. De har også alle modeller hjemme osv.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#29
Hej Peter
Jeg valgte et mil3 sigte. Klassisk mildot, og nok det medst konservative. Men jeg er ganske tilfreds indtil videreSmile må indrømme at jeg ikke har testet kikkerten sådan for alvor, men den er monteret og indskudt og har indfriet alle forventninger og forhåbninger ind til videre.
Købte hos korsholm, og betalte lidt under vejlledende udsalgspris.

Vh Nicklas
Svar
#30
Jeg har valgt MSR, og er svært tilfreds!
Synes "linealen" i venstre side er genial under indskydning, og vil ligeledes være det, hvis jeg skal spotte for en anden skytte. [Smile]
Svar
#31
Jeg endte med en Kahles med mil3, har ikke prøvet den på jagt eller feltskydning endnu, men det virker meget lovende.
Svar
#32
Hej Lars

Vil godt høre lidt om din nye 7.08 og kikkert, men din mail virker ikke, kan du sende pm med mail eller tlf.?

Mvh. Jan
Citat:quote:

Originally posted by littlebear

Jeg endte med en Kahles med mil3, har ikke prøvet den på jagt eller feltskydning endnu, men det virker meget lovende.


Svar
#33
Hej

Hvordan er det gået de nye Kahles k624 ejere ? Jeg har selv solgt min gamle kikkert (S&B Klassik 3-12 x50) og overvejer kraftigt at kaste sparreskillingerne efter en til min T3 Sporter. Jeg overvejer mil 4. Den skal primært bruges på (jagtfelt)skydebanen, men også på jagt i ny og næ.

VH Peter
Svar
#34
Hej Peter

Mit ejerskab blev kort - jeg kom simpelthen til at savne min S&B PMII 4-16x50. I mine øjne er den væsentligt bedre end Kahles. I direkte sammenligning er billedet bare mere klart i S&B (i mine øjne), faktisk købte jeg min PMII billigere end jeg kunne købe en Kahles.

Jeg er ikke et sekundet i tvivl (længere) om at jeg hellere vil eje min PMII 4-16 end en Kahles 6-24.

Du er velkommen til at prøve min S&B næste gang vi ses.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#35
Hej Boryx
som jagtsigte til 8x68s (mht afstand , men også skumring/nat) havde jeg tænk S&B nye Polar der også nu lige er kommet 4-16
http://www.schmidtundbender.de/en/new-pr...r-t96.html
men kan se tilsvarende PMII nu også er kommet med samme glas i ultra bright (og med FoV stegt fra 7,5 til 9,4m lige som Polar modellen)
http://www.schmidtundbender.de/en/produc...right.html

håber det skarphed du snakker om ikke er bliver dårliger af den nye glas/coating
mht jagtlig sigte P3L vs L4/D7 .. har du kunnet sammenligne ?

er der noget forskel i turrets på jagt vs PM modellen? (det med låsbare turrets er en fordel når man kravler meget i ravl og krat..men kan ikke umiddlebart se at det fåes standard til Polar eller PM ultra-bright)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#36
@ Wolf_skate

Jeg har ikke sammenlignet med de modeller du omtaler og kender dem heller ikke - desværre.

Jeg har sammenlignet PMII 4-16x50 og PMII 4-16x42 med Kahles 624i og PMII 5-25 og det er mine øjne helt klart bedst venner med den lille PMII.

På Egun er der en PMII 3-12x50 lige nu, igår var prisen på den fornuftig, men meget kan ændres til auktionen slutter.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#37
Har andre gjort samme erfarringer som Bo?
Er det PMII man skal satses på?
Med mit krejlergen er der fortsat stor prisforskel i K624i´s farvør.

Vh Peter
Svar
#38
Har haft min 624i i et stykke tid, hvis jeg kan finde en løsning på montagen, hvor jeg kan få en kant på 20 moa kunne jeg godt finde på at sætte en 312i med mil2 på min 300. Optik og klik tårne er noget af det bedste jeg har prøvet. Men er det jagten der hoved formålet er man bedste hjulpet med 4-16 eller 3-12. Har også prøvet at tæve nogle jern plader ud til 1000m med min 624i, det var mit indtryk at forstørelse over 12 ikke gav det helt vilde.
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by littlebear

Har haft min 624i i et stykke tid, hvis jeg kan finde en løsning på montagen, hvor jeg kan få en kant på 20 moa kunne jeg godt finde på at sætte en 312i med mil2 på min 300. Optik og klik tårne er noget af det bedste jeg har prøvet. Men er det jagten der hoved formålet er man bedste hjulpet med 4-16 eller 3-12. Har også prøvet at tæve nogle jern plader ud til 1000m med min 624i, det var mit indtryk at forstørelse over 12 ikke gav det helt vilde.


Jeg " frygtede" en overgang det samme - at det ekstra forstørrelse ikke rigtig gav noget..det gør det så HELT klart for mig.
Mine grupper på 600 meter, bliver ca dobbelt så store hvis jeg bruger 25 x forstørrelse som hvis jeg bruger 50 x

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#40
For helvede Claus,

det siger sku da mere om manden[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)