Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
I morgen overgår alle våbensager til 2 centre
#1
Sakset fra Politi.dk

Tilladelses- og bevillingskontorer
Den 1. oktober 2014 centraliserer politiet behandlingen af våbensager og nogle tilladelsessager i to administrative centre. Centrene er placeret hos hhv. Midt- og Vestjyllands Politi og Københavns Vestegns Politi.

OBS! Bemærk at bevillinger og lejlighedstilladelser fortsat behandles i politikredsene - find politikreds nederst på siden.

Administrativt Center Vest (ACV)
Borgere, der bor vest for Storebælt, skal fra 1. oktober 2014 sende ansøgninger til Administrativt Center Vest (ACV) under Midt og Vestjyllands Politi:

Midt-og Vestjyllands Politi
Brogårdsvej 1
7500 Holstebro

Telefon: 96 10 14 49
Mandag – torsdag: 9:00 - 15:00 og fredag: 9:00 - 13:00

Administrativt Center Øst (ACØ)
Borgere, der bor øst for Storebælt, skal fra 1. oktober 2014 sende ansøgninger til Administrativt Center Øst (ACØ) under Københavns Vestegns Politi:

Københavns Vestegns Politi
Thistedgade 10
2830 Taastrup

Telefon: 43861500
Mandag – torsdag: 9:00 - 15:00 og fredag: 9:00 - 13:00

Tilladelsessager
Oversigt over hvilke tilladelsessager, der flytter til centrene:

• Tilladelse til flagning
• Tilladelse til studenterkørsel og optog
• Tilladelse TV-overvågning
• Tilladelse til lufthavns ID
• Tilladelse til børns arbejde
• Tilladelse til pas til børn uden begge forældres samtykke
• Tilladelse til at handle med brugte genstande
• Godkendelse af bestyrer ved handel med brugte genstande
• Autorisation af forretningsbøger ved handel med brugte genstande
• Tilladelse til at afholde spillevirksomhed
• Godkendelse af bestyrer og ansatte i spillevirksomhed
• Godkendelse af idrætskontrollør
• Tilladelse til dørmænd
• Autorisation til at drive vagtvirksomhed
• Godkendelse af personale til vagtvirksomhed
• Autorisation til at drive inkassovirksomhed
• Godkendelse af personale til inkassovirksomhed
• Autorisation og godkendelse af vagtvirksomhed
• Særlig tilladelse til at udøve vagtvirksomhed på nærmere angivne steder
• Tilladelse til ikke at bære uniform for vagtvirksomheder
• Godkendelse af kontrolcentraler

Personlig betjening
De to administrative centre har ikke åbent for personlig betjening. Kræver din sag personligt fremmøde skal du derfor fortsat henvende dig til din lokale politikreds - se nedenfor.

Bevillinger og lejlighedstilladelser
Bevillinger og lejlighedstilladelser behandles fortsat i politikredsene.
Find kontaktinformationer til politikredsene herunder.

Vælg politikreds:

Senest opdateret: 30. september 2014
Svar
#2
Giver ny mening til alt der i Danmark ikke er udtryggeligt tilladt er strengt forbudt
H
Hogmeister
Svar
#3
Zeb, Welcome to the real NEW world.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Og Holstebro kontoret har allerede lykkedes med at "vi kan ikke finde deres eksportansögnig" det er bare en ommer, og jeg som troede at de svenske myndigheder var värdilöse!!!
Svar
#5
Altså uden at have konkrete beviser herfor, så er jeg bange for at man har gentaget fejlene fra tidligere tiders "reformeringer" i etaten så hverken lokaliteten, personalet eller de påkrævede tekniske installationer har været klar da ballonen gik op.....
JA-hatten vil ikke rigtig sidde fast lige på nu, så jeg frygter en kaos-fase med deraffølgende laaaaaaange sagsbehandlingstider Sad
Svar
#6
Lad nu være med at være så negative fra starten. Jeg har opfattelsen af at de virkelig gør hvad de kan.
De virker utroligt flinke og servicemindede.
Såvidt jeg kan bedømme, formeligt sprøjter tilladelserne ud, og efter mine begrænsede erfaringer, går det faktisk rimeligt hurtigt.
Specielt hvis man selv sender ansøgningerne direkte til Holstebro.
Som noget nyt og meget fornuftigt, kan man faktisk sende sine ansøgninger pr Email.

Jeg har på det seneste set en pæn stak tilladelser derfra, som er udstedt på under 1 uge fra ansøgningen. Så umiddelbart virker det som de gerne vil [Smile]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#7
Dejligt at høre n a . Jeg har også besluttet mig for at være optimistisk langt hen ad vejen og temmelig overbærende her i starten.

Jeg fik en reminder om fornyelse af genladningstilladelse i sidste uge. Den ansøgning har jeg netop i mandags indleveret ved Fyns politi som der stod jeg skulle, men jeg mener de sender den direkte videre til Holstebro.

Jeg har forsøgt at orientere mig på Politi.dk for at finde ud af, hvordan jeg selv kan sende e-mail til Holstebro, men tilsyneladende skal alt sendes ind i hovedpostkassen politi@politi.dk. Jeg er en smule utryg ved at hælde ansøgninger i den kæmpespand, men er det det I andre gør ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
I København hedder mailen så vidt jeg husker bev-kbh et eller andet. Min mail er desværre nede, men kan finde den i morgen hvis det har interesse?

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

I København hedder mailen så vidt jeg husker bev-kbh et eller andet.


kbh-bevtil@politi.dk

Jeg skrev en mail for en uges tid siden vedr. noget våbenopbevaring, og fik et langt svar to dage senere af René Reckweg.

Ikke nok med det, han ringede mig gudhjælpemig op, for at forklare detaljerne i mailen.

Det forekommer mig at være en helt naturstridig god service, så måske er der håb for menneskeheden endnu?

-V-
Svar
#10
Jeg skal Gudsketakoglov have med Administrativt Center Øst (ACØ) under Københavns Vestegns Politi at gøre, og hvis det er de samme personer som før bliver det forhåbentlig godt. De har været ret effektive og venlige indtil nu.

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#11
Vi har vedhæftet et eksempel på det du skal udfylde, følg dette link udfyld med dine oplysniner - print ud og send til Politiet gerne på E-mail.
Til
Jylland - fyn og de omkringliggende øerne :
Midt- og Vestjyllands Politi
Administrations Center Vest
Brogårdsvej 1
7500 Holstebro
Tlf: 96101449
E-mail: mvjyl-vaaben@politi.dk

Sjælland og Lolland-Falster og de omkring liggende øer til:
Københavns Vestegns Politi
Administrations Center Øst
Thistedgade 10
2630 Taastrup
Tlf: 43861500
E-mail: kbhv-acoe-vaaben@politi.dk


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#12
Jeg havde i dag en charmerende og yderst effektiv samtale med tilladelsescentret i Holstebro.

Som det fremgår længere oppe har jeg ansøgt om fornyelse af genladningstilladelse. Den jeg har nu gælder til og med i dag. Jeg indleverede ansøgningen på Fyn, så der var flere muligheder for kludder hvis Holstebro skulle behandle den. Da jeg ikke har modtaget en ny tilladelse, kunne jeg jo i teorien få et problem i morgen, så jeg ringede til Holstebro for at høre hvor langt jeg var kommet i systemet.

Den flinke assistent fik mit cpr. nr. og kunne med det samme se, at min genladningstilladelse udløber den 20. oktober 2019. Nå for søren sagde jeg, så har I jo lavet den i dag, det passer da godt sammen så. " Ja, det er pas-kram" sagde pigen.

Det tegner altså godt når de kender sådan et udtryk. Så er de i kontakt med virkeligheden, så jeg bevarer optimismen.

P.S. mens jeg sad og skrev dette kom posten forbi med min genladningstilladelse. Det er pas kram [Big Grin] sagsbehandlingstid i alt icl. manuel indlevering på Fyn: 3 uger. Det er godkendt !

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#13
Jeg har også kun ros til det nye våbenkontor i Holstebro. Smed ansøgning om importtilladelse i postkassen d. 10/10(I Norge tilmed da jeg pt. er udstationeret med arbejde) og i går landede tilladelsen i postkassen derhjemme. 2 uger inkl. postgangen. Det er godkendt!

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#14
Tjaaa...

Jeg har lige fået en "reminder" på fornyelse af en tilladelse, i teksten på forsiden står der:

"Det fremgår af Politiets Våbenregister, at deres våben ikke har ihugget et våbennummer. De skal derfor kontakte Administrationscenter Øst/Vest for at få nærmere oplysninger om, hvordan de får et nummer ihugget våbnet"

Hmmm... "Reminderen" er på et våben, købt nyt i 2004, og på bagsidens "Quick-ansøgning" om fornyelse står der søreme et fint nummer i rubrikken "Våben nr." -- Sæææært nok ....[:I]

[:I]

Såeh... HELT styr på det har de altså ikke ... [Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Præcis samme brev fik jeg osse igår. Og jeg undrede mig osse over teksten på forsiden ikke passer med at våbennummeret står på bagsiden.

Til gengæld har de tilføjet et bogstav til våbennummert som ikke står på våbnet. Måske vil de have mig til at hugge et ekstra bogstav i - not..........

--
FKF

ANNA
Svar
#16
Dravis og FKF er det et våben som andre kan have registreret som et system med vekselpibe?

Jeg har en Rössler Titan 6 med 3 vekselpiber. Dog var der ikke noget system-nr. da riflen oprindeligt blev købt som en helt alm. 308Win hvor nummeret var hugget i piben og ikke som en riffel med mulighed for vekselpibe. Jeg har så efterfølgende købt og registrerede 2 vekselpiber til den. Ingen problemer ved registreringen af piberne.

Så køber jeg en komplet riffel magen til den jeg har, men som er registreret som system og vekselpibe og så ruller balladen, for så var den jeg havde i forvejen jo registreret forkert, for der var ikke noget nummer på systemet, kun i .308 vekselpiben... Så der fik jeg tildelt et nummer til systemet der skulle hugges i af en bøssemager.

Hvis nu andre har en riffel magen til jeres som er registreret som system og vekselpibe, så har de pludseligt opdaget at jeres også må være det, og at der så skal hugges et nummer i systemet...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#17
Nå... det er åbenbart bare en "PC-slå-fejl" En eller ande kontorist har gemt "templaten" med den "ekstra tekst" [Big Grin][Big Grin] og så er de sidste mange "påmindelser" blevet udsendt med den ekstra tekst ... uden at nogen har "læst indenad" eller korrekturlæst det de sende ud ...

Betryggende, når man tænker på hvilke data de reelt arbejder med.. [V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#18
Hvordan forholder man sig hvis man køber en riffel privat? Skal man så køre til Holstebro med sælgers våbentilladelse for at få lavet en tilladelse til køber?
Svar
#19
Selvfølgelig ikke, ingen skal køre til holstebro.

Du udfylder en ansøgning, betaler for den og scanner indbetalingskvittering, jaggtegn og underskrevet ansøgning. De tre scannede dokumenter sender du i en mail til Holstebro, så kommer tilladelsen. Når du har den, kan du hente riflen, og sælgeren kan indsende sin tilladelse, som han nu ikke længere bruger, til politiet.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#20
tak for svar [Smile]

Det er blevet noget lettere
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)