Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Glemte geværet i bilen på P-plads
#1
Sigtes

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Ikke helt korrekt topic - der står han kørte fra det på parkeringsplads. Der er ikke noget strafbart i at have det i bilen i hans situation.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Ikke helt korrekt topic - der står han kørte fra det på parkeringsplads. Der er ikke noget strafbart i at have det i bilen i hans situation.

Stort knald = stort smil :-D


Kommer da an på om han kan observere bilen fra dyrlægens vindue. Ellers er det da strafbart.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 - 30.06 - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Typisk for medierne at afbilde en riffel, når der i teksten skrives jagtgevær.
Det er det samme med rådyr/dådyr begreberne.....
Svar
#5
"Joe Public"/"Hr. L. Ligusterhæk" kender ikke til definitionerne vi har på rygraden... og moderne journalister spilder ikke kostbar "online-forsinkelse" på noget så latterligt som "Fakta-check" [xx(]

Med den anløbne moral der efterhånden hersker blandt "Nu-heds-formidlerne" må man lære selv at sortere i strømmen af "Kværnalistik"

[:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Geværet var ikke i bilen - det stod ved en skraldespand...

Tvivler på nogen havde opdaget noget hvis det var i bilen.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#7
Jamen for fanden da...

Sidst jeg så et gevær stå ved en skraldespand, var det fordi naboen havde smidt det ud. Jeg tjekkede det lige en gang og blev enig med min nabo: det var ikke bedre værd [Smile]

Er det nu noget at skrive om ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Geværet har helt sikkert været uladt og det er jo ikke ladt geværet stå med vilje. Det er jo ikke farligere end et vandrør.
Hvorfor skal borgere holdes i ørene hele tiden?
Manden har da sikkert været træt af situationen i forvejen (hans hund var kommet til skade).
Giv dog folk en chance. Hvis alle skal hænges op på sådan nogle ligegyldige glemsomheder, så skal mange politifolk vist også klynges op. Sidst havde jeg to politibetjente inde fordi de ville se mit våbenskab. De tog hverken støvler af eller i det mindste tørrede dem af i min dertilindrettede dørmåtte. Det glemte de.
Det blev også sidste gang jeg frivilligt lod sådan et par ind igen.
Svar
#9
Det er "public perception" det handler om...

Våben ER farlige, bare deres "udstråling" påvirker børn og barnlige sjæle negativt, de bliver straks voldelige af at se et uladt våben stå og læne sig op ad en skraldespand..[:I]

Historien melder intet omkring våbnets tilstand ud over at det ikke var ladt.. Hvis det var en riffel, har der nok ikke engang været bundstykk i våbnet, de flaste jægere jeg kender tager bundstykket ud, så snart de lægger riflen i bilen.

Helt præcist hvorfor manden tager sit jagtvåben ud af bilen hos dyrlægen er grund til en let undren her??? Han har jo nok været rystet/nervøs/meget bekymret for sin hund, og derfor lavet "brøleren"

Politiet har helt sikkert en stående forholdsordre når det gælder de sindsygt farlige skydevåben jægere og skytter fragter rundt med på må og få, nemlig: kør en sag, mindst med bøde HVER gang, så vi kan få OPDRAGET de der "våbentosser" der tillader sig at have så farlige fritids-interesser.....

Det er en del af den skjulte dagsorden der hedder "Våben skal begrænses mest muligt, de hører ikke hjemme i et moderne pacifistisk lov og orden samfund", der er jo ikke nogen der reelt har "behov" for at have skydevåben til "privat brug" OG: jo flere våben der "ligger og flyder" i de danske hjem, jo flere kan rockerne og indvandrerbanderne stjæle.. De er nemlig helt vilde efter at stjæle jagtrifler og haglbøsser ... [xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
quote

En motionsløber fik sig en overraskelse, da han onsdag 1. oktober fandt et jagtgevær stående ved en skraldespand på en parkeringsplads ved Voerladegaard.

unquote
Jægeren har nok haft travlt med sin skadede hund.

mvh
mvh
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

Sidst havde jeg to politibetjente inde fordi de ville se mit våbenskab. De tog hverken støvler af eller i det mindste tørrede dem af i min dertilindrettede dørmåtte. Det glemte de.
Det blev også sidste gang jeg frivilligt lod sådan et par ind igen.



Hej TheDarkside

I hvilken anledning kom de vadende ind over gulvet?

mvh
Korthår [Smile]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

Sidst havde jeg to politibetjente inde fordi de ville se mit våbenskab. De tog hverken støvler af eller i det mindste tørrede dem af i min dertilindrettede dørmåtte. Det glemte de.
Det blev også sidste gang jeg frivilligt lod sådan et par ind igen.



Hej TheDarkside

I hvilken anledning kom de vadende ind over gulvet?

mvh
Korthår [Smile]



De ville se mit våbenskab.
Svar
#13
Kan politiet bare ringe på dören og bede om at se våbenskabet?
Svar
#14
Kun hvis de foreviser en rensagningskendelse ELLER hvis våbenskabet anvendes til opbevaring af krudt og/eller fænghætter i forbindelse med en ladetilladelse.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

Citat:quote:

Originally posted by korthår

Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

Sidst havde jeg to politibetjente inde fordi de ville se mit våbenskab. De tog hverken støvler af eller i det mindste tørrede dem af i min dertilindrettede dørmåtte. Det glemte de.
Det blev også sidste gang jeg frivilligt lod sådan et par ind igen.



Hej TheDarkside

I hvilken anledning kom de vadende ind over gulvet?

mvh
Korthår [Smile]



De ville se mit våbenskab.


Hvorfor ville de det ?
Det må de jo kun hvis de har BEGRUNDET mistanke om noget kriminelt, eller du har genladningstilladelse, eller samlertilladelse

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 - 30.06 - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#16
Jeg tror at mange der alligevel har rent mel i posen, bare vil sige "kom dog indenfor" hvis der kommer et par betjente og spørger pænt om de må se ens våbenskab... De fleste vil nok også spørge om hvorfor, og tage betjentens eventuelle svar om "bare for en sikkerheds skyld" for pålydende..[:I]

Dem der har genlade-tilladelse, skal bare vise hvor og hvordan vi opbevarer vores genlade-materialer (ifølge teksten kun "krudtoplag"), samt eventuelt vores "udstyr og arbejdslokaler" det giver IKKE ordensmagten adgang til at bede om kontrol af de våben der står i andre våbenskabe, hvor man ikke opbevarer krudt o.s.v.

Dem der har samler-tilladelse skal blot på forlangende kunne redegøre for opbevaring og tilstedeværelse af deres samlervåben, det betyder naturligvis også at eventuelle andre våben der står i skabet også skal redegøres for.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)