Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad koster det?
#1
Hej.

Hvad koster det at komme igang med at genlade og hvad skal man have af udstyr og kursus. Hvor køber man det? kan det købes brugt?

Jeg har en S&L M 97 DL kal. 6,5x55 med en Ziess Diavari Z 2,5-10x48 MC.

Den her side minder mig rigtig meget om http://www.strandoghavjagt.dk er der en sammen hæng?
Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Svar
#2
velkommen til

det koster ca 1000-1200 [Image: leekit1.jpg]at komme i gang med at hjemme rulle
kontakt rex www gunsandpowder.dk han har det hele

du skal have et ladekursus
så er du kørende

Hilsen:
Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
Det passer meget godt med 1000-1200 for Lee sættet, men når du er færdig med at købe dies, smøreplade, skydelære, køre til kursus, betale kursusafgift og alt det jeg har glemt, har man nok mindst brugt 2000. Jeg har selv lige investeret i udstyret, og glæder mig meget til at komme på ladekursus sidst i marts. Jeg købte Lee sættet, og fik vægten byttet til en digital og pressen byttet til Lee Classic. Det tror jeg at jeg bliver glad for i længden [:p].
Grunden til at siden ligner hav og strandjagt, er at det er et meget almindeligt program til diverse internetforums. Du kan nok finde en lignende side, hvor de diskuterer peddigrørsfletning [Big Grin].
Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Det passer meget godt med 1000-1200 for Lee sættet, men når du er færdig med at købe dies, smøreplade, skydelære, køre til kursus, betale kursusafgift og alt det jeg har glemt, har man nok mindst brugt 2000. Jeg har selv lige investeret i udstyret, og glæder mig meget til at komme på ladekursus sidst i marts. Jeg købte Lee sættet, og fik vægten byttet til en digital og pressen byttet til Lee Classic. Det tror jeg at jeg bliver glad for i længden [:p].
Grunden til at siden ligner hav og strandjagt, er at det er et meget almindeligt program til diverse internetforums. Du kan nok finde en lignende side, hvor de diskuterer peddigrørsfletning [Big Grin].
Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!



Jeg har købt et Rock Chucker sæt for 3000 alt inkl. HErtil kom et ekstra dieset, elektronisk krudtvægt og hylstertumbler med separator, stålskabe, ammobokse og kursus + de løse småting. Tilsammen vel 8-9.000,- i alt.

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Hv is du køber LEE Anniversary kittet, så behøver du kun en hylsterholder samt et 6.5x55 diesæt for at komme i gang.

Så den samlede udgift er ca. 1.100,-.
Senere skal du så noke tænke på en hylster trimmer m.m.
Men der har LEE opfundet en lille genistreg, der koster under 125,-
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
Jeg må nok sige, at jeg blev en smule overrasket over, hvad prisen var - eller rettere kommer til at blive for at genlade.. Jeg fik i sin tid(ca 1 år siden) oplyst at udstyret ville løbe op i 5 kilo+-.. Med RCBS udstyr.
Men efterhånden som man kommer igang, er der utallige små dimser, man bare MÅ[:p] eje... Og tro mig, de koster mindst 100 kr stykket - MINDST[Sad]

Så jeg tror jeg nærmer mig 7-8 kilo efterhånden...[B)]

Så prisen på ladegrej løber op - ikke for at afskrække dig, men det er dyrt - til gengæld får du en rigtig rigtig interessant hobby og for ikke at glemme det vigtigste - bare du skyder nok, så tjener det sig hjem...engang[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Svar
#7
Helt enig, man kan bruge mange penge på hobbyen, da der findes et utal af spændende tin, så som automatisk krudtdispencer, så som RCBS ChargeMaster til små 3.000,-.
Men har man et begrænset budget, så behøver man ikke at ofre så mange penge. Jeg startede selv med et sådanne Lee Aniversary kit, samt deres lille hylstertrimmer. På det ladede jeg ca. 3.000 30-06 inden jeg købte større udstyr.
Sådan er det med de fleste hobbyer.
Man kan sagtens komme i gang og stadig have masser af sjov uden at det behøver koste en formue.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Hv is du køber LEE Anniversary kittet, så behøver du kun en hylsterholder samt et 6.5x55 diesæt for at komme i gang.

Så den samlede udgift er ca. 1.100,-.
Senere skal du så noke tænke på en hylster trimmer m.m.
Men der har LEE opfundet en lille genistreg, der koster under 125,-



Men man kan (må) stadig ikke lade uden kursus, og det vil da være svært at vide om man har for lange hylstre uden en skydelære. Og så er man tæt på de 2K [Wink].
Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
Det kan du med Lee's Case Lenght Gauge.
Stop hylsteret op i den og drej rundt.
Kommer der metal spåner ja så var hylstret for langt.
Drej til der ikke kommer flere spåner og hylsteret er nu blevet afkortet til korrekt længde.

Kom der ikke spåner med, ja så overholdt hylsteret dets tolerancer.

[Image: cutrbar.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)