Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Efterlysning
#1
Er der nogen her på forrummet der kender til en konkurencediciplin der indbefatter Pistol/revolver, riffel, bue og vist nok flugtskydning??
En af mine ellers både fornuftige og ædruelige kammerater påstår hårdnakket, at en sådan findes, uden at han dog er i stand til nærmere at redegøre for, i hvilken sammenhæng[?][?]
Oplysninger modtages med interesse.

med venlig hilsen

Neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar
#2
Hej!

Jeg mener at have læst noget på lokalsiderne i JÆGER (april-maj?) om en sådan konkurrence. Såvidt jeg husker foregår konkurrencen en gang om året i Allingåbro (på Djursland).
Der var også en kort omtale sammesteds for et par år siden, hvor lokalredaktøren selv (Max Stainer) havde vundet konkurrencen.
Håber, at det kan bringe dig lidt videre i din søgen.

hilsen Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Det er fuldstændig korrekt!

Der skydes med Riffel på rifflebanen, Pistol på Pistolbanen og haglgevær på en nærliggende flugtskydningsbane (vistnok?)
Bue-skydningen foregik i lørdags tilsyneladende ude på parkeringspladsen foran skydebanen. (jeg kiggede forbi for at lege lidt med min 6,5x55 og 8X57, men der var ALT for mange mennesker)

konkurrencen afholdes hvert år i Allingåbro på Djursland, vistnok anført af de mange jægere der er indmeldt i Allingåbro Skf. som "jæger" så vi kan benytte skydebanerne med vores jagtrifler.

Jeg har ikke selv været med, men måske næste år!

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)