Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chargemaster 1500 combo DK manual ?
#1
Hej med Jer

Så landede der en ”RCBS chargemaster 1500 combo”. Jeg får mig nok stavet mig igennem den engelske manual, men skulle der være nogen herinde der har lavet en mini manual på dansk ?

Mvh. Ole
Svar
#2
Det har jeg, den er klippet ind herunder, men tabelopstillingen er ikke kommet med, så det er noget rod. Send mig din mailadresse hvis du vil have den som en word fil, så ser den mere rigtig ud.

...men vil understrege at jeg ikke bruger hukommelsesfunktionerne. Jeg kalibrerer den, taster hvor mange grains jeg vil have, og indstiller den på "auto". Det er alt.

Jeg har tilkøbt RCBS´kombinerede vægtskål og tragt til apparatet. Den er alle pengene værd, og burde leveres med som standard: http://www.gunsandpowder.dk/product/scal...unnel-491/

RCBS Chargemaster Combo

Kalibrering:
Når vægten tændes tæller den ned fra 9999999 til 0,00 Gn (Grains). Pilen skal pege på ”stable” og vægten skal være uden vægtskål ved kalibrering.

Step Handling Display viser
1 Tryk ”Cal” C 0 g.
2 Tryk ”Cal” igen C 50 g.
3 Sæt 50 g på vægten og tryk ”Cal" C 100 g.
4 Sæt 50 g mere på vægten, tryk ”Cal” C 100,00 g.
5 Fjern begge lodder fra vægten 0,0 gn.
6 Sæt vægtskålen på vægten, tryk ”zero” 0,0 gn.

Kalibrering er ikke strengt nødvendig hver gang, hvis vægten står samme sted som sidst, men det er en god idé lige at skifte fra grains til gram med ”Gn/GMS” knappen, fjerne vægtskålen og trykke ”Zero” og kontrolveje et lod. Det skal vise 50,00 g. Skift tilbage til grains igen. Sæt vægtskålen på og tryk ”Zero”. Klar til brug.

Manuel brug (bliver man hurtigt træt af):
1) Tast den ønskede krudtmændge + ”Enter”. F.eks. 41,5 - ”Enter”
2) Tast ”Disp”. Det giver én gang 41,5 grains krudt i vægtskålen.
3) Tast ”Disp” igen hver gang der ønskes en ladning.

Auto brug (Langt det nemmeste):
1) Tryk ”Enter” og hold knappen nede indtil displayet viser ”Auto”.
2) Tast den ønskede krudtmændge + ”Enter”. F.eks. 41,5 - ”Enter”
3) Tryk ”Disp” det giver 41,5 grains i vægtskålen.
4) Når skålen er tømt og stilles tilbage på vægten, afvejes automatisk 41,5 grains igen.
.
.
. Efter sidste ladning trykkes ” Cancel/Stop” så giver den ikke flere ladninger.

Efter brug tømmes beholderen gennem afløbet i siden. Husk at lukke afløbet igen, ellers løber krudtet ud næste gang vægten skal i brug. Det er et værre bøvl at feje op ! Har gjort det én gang, skal ikke prøve igen.

Hvis du plejer at fylde krudt i 50 hylstre ad gangen før du sætter projektiler i, vil du nok komme til at kede dig under krudtpåfyldningen. Derfor har jeg ændret fremgangsmåde, så jeg fylder krudt i ét hylster, og så sætter jeg et projektil i det mens vægten afvejer en ny krudtladning. jeg samler altså krudtafvejning og projektilisætning i en arbejdsgang, så jeg ikke skal sidde og vente på dispenseren.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by OKHansen

Hej med Jer

Så landede der en ”RCBS chargemaster 1500 combo”. Jeg får mig nok stavet mig igennem den engelske manual, men skulle der være nogen herinde der har lavet en mini manual på dansk ?

Mvh. Ole



Hej Lasse

Super - tak for det [Smile]

Og ja tak, send gerne wordfil til ole@okhansen.dk

Mvh. Ole
Svar
#4
Done.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Jeg bruger 2 af ovennævnte tragte, sætter en ny på når jeg tager den ene af, inden jeg trykker på dispence, var nød til at file lidt i den ene for at få vægten til at være helt ens.
Svar
#6
Men hvorfor trykker du "Dispence" hver gang. Er din fra før de fik auto- funktionen ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Det tror jeg ikke, jeg har som mand selvfølgelig aldrig læst manualen[8D][8D]
Svar
#8
Den kan jo godt speedes op hvis det tager for lang tid, man ændre bare nogle parameteren i opsætningen, dvs. ændre hvornår den skal sænke omdrejningerne.
Min køre 50gr 203B ud på ca 20 sek i snit, det er en ok tid for mig, man skulle jo nødig få stress! [Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#9
Den tid det tager mig at smide en kugle i svarer ret godt til den tid det tager at veje en ny portion krudt af.
Forresten en helt suveren vægt der gør det noget nemmere at lade selv.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#10
Jeg søgte på "chargemaster 1500 modifications" og fandt en del forumindlæg og youtube videoer.

Har ændret to koder i "kodningen" og klemt et sugerør på ydersiden. Den fejlkaster 1-2 af 100 ladninger, og det går hurtigt nok [Smile]

Mvh Pete
Svar
#11
Tak for Jeres kommentarer.

Så har jeg ladet de første 100 patroner (300win.mag.) og det passede med at en ny ladning var klar når man havde sat kugle i, og kun 1 gang lavede den overload.

Syntes dog det BIIIIIIB den giver når afvejning er klar, er lidt for højt. Kan man indstille lyden, eller fjerne den ?

Mvh. Ole
Svar
#12
Selvfølgelig kan det slåes fra. Jeg er selv komplet hysterisk med den slags unødvendig larm, så det første jeg gjorde med min var at slå "BIP" lyden fra.

Du tænder apparatet, trykker på "Zero" knappen og holder den nede indtil displayet viser " BEEP OF". Så er det løst. Skulle du mod forventning ønske at slå lyden til igen, er det samme procedure indtil displayet viser " BEEP ON".

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#13
Tak, Lasse. Den kendte jeg ikke [8D]

Mvh Pete
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)