Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Skænderi om jagt endte med drabsforsøg
#1
Skænderi om jagt

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Den bliver kostbar. Svenskerne er ikke blide når det gælder jaktbrott.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#3
Rigtigt nok Prezzy. Men når man er sigtet for drabsforsøg, så tror jeg alligevel at sigtelsen for jaktbrott hører til mandens mindre problemer.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Lad os nu se hvor den ender. Jeg synes at svenskerne er temmeligt hurtige til at sigte. Det kan sagtens ske at tiltalen frafaldes senere.

Så måske ender sagen om jaktbrott med at blive den værste...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
ahhh ...

"den 20 årige" slipper næppe for en straf for alvorlig legemesbeskadigelse, når han nu reelt har kørt mandens ben over...[xx(]

Det kan vel ikke være helt umuligt at se på "den overkørtes" ben om han rent faktisk BLEV kørt over eller ramt af bilen ...

Det bliver nok meget svært at slippe for tiltale og dom for vold på den baggrund ? Men... tiltalen for "jaktbrott" bygger jo kun på den skadelidtes forklaring, og "indicier", så spørgsmålet er hvordan det bliver håndteret? Man bygger vel næppe en sag om "grovt jaktbrott" op på forklaringen fra en enkelt person der ovenikøbet er "modpart" i sagen, selv i Sverige?

Hvis det var tilfældet, kunne man jo bare anklage en nabo man var sur på, for at have jaget på ens mark, og så få ham tiltalt ...???
Kan man det i Sverige? Måske, men mon han vil blive dømt på det grundlag??
Det er selvfølgeligt noget andet hvis man har beviser i form af foto eller lignende, eller vidner.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)