Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Træg demot. af dæmper.......graffitspray?
#1
Mojn...[Smile]

Jeg har netop ..efter hæftig, tenderende til spektakulær skydning, oplevet, at min dæmper var særdeles genstridig, dvs fornægtede at dagens skydning var overstået.....

Ville skrue den af, men, tiltrods for mine overgennemsnitlige overarme...lykkedes dette ikke ! [:0]
....lurede dæmperen og brugte senere "lidt" varme ....og styrkeforholdet blev således udjævnet.

Ærede forumsmedlemmer.: Bruger Eder nogen form for smøremiddel, varmebestandig graffit spray etc...??

Efter lang tids fravær...men tilbage på banen igen[Smile]

Ydmygst..

DIB [Smile]

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#2
@DIB
Mojn, tror n a har et middel der følger med når man køber en Sonic, send et PM måske kan du købe en lille portion.

/ROLIN

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Pro Shot våbenfedt fra Skyttebutik (sort snask) - virker perfekt!

http://skyttebutik.dk/product.asp?product=1391

J.
Svar
#4
Anvender selv nikkel-grafit fedt som dette : http://www.brownells.com/gun-cleaning-ch...42541.aspx

Nikkel giver i sig selv lidt fordele, og det høje grafit-indhold sikrer smøring selv ved ekstremt høje temperaturer hvor fedtet brænder væk (ikke relevant ved skydning).

Har valgt det ud fra den betragtning at det er godt til at modvirke kemi (krudtgasser m.v.), det tåler høje temperaturer og der ikke er noget i vejen for at forskellige metaltyper kan samles med det uden at udvikle tæringer.

Samt det er kobber-frit, idet kobberforbindelser kan give småproblemer ved kombinering af forskellige metaller samt kobberforbindelser ikke er alt for godt til aluminium.

En sådan lille tube rækker rigtig langt, og er nemt at påføre gevindet - man lægger lige 3-4 tynde "streger" i gevindet på langs af skudretningen, og påmonterer dæmperen/gevindbeskytteren et par gange, så fordeler det sig selv i gevindet.

Det virker til alu-dæmpere og til ståldæmpere - og løbsmaterialet er underordnet herved(stål/rustfast).

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Jeg har brugt kobberpasta der er beregnet til bilbremser.
Det har virket fint til mine chokes i haglskyderen, og bruger det også til gevindet på riflen.
Og det er rimeligt varmebestandig !
En lille tube varer i mange år
Svar
#6
Jeg bruger super lube fedt, og har aldrig oplevet problemer. Hverken med chokes, mundingsbremser eller dæmpere.
Svar
#7
Ro på, gode ven. Kig forbi og få en tube fedt med en kilopris der gør Kopilak kaffe misundelig [Big Grin]

Så smider jeg lige nogen momentnøgler oven i, da dine tynde lærerarme ikke kan bøje [}Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Tak for gode og konstruktive indspark ! [Smile][Smile]

Jeg skulle lige til at kaste mig ud i div indkøb - mulighederne var jo mange...

....og tak, nabo..... *eller..... for nøgler og fedt !! [:p] og en super dag!

(*var det nødvendigt..nu ved de alle, at jeg har pindarme[B)])

Ydmygst...
DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#9
Ja o æ kon saie det it kon e arme der e tynn[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
....for hel...!! ....ska do no osse blan dæ ??!! [B)]

...der er sgu da heller ikke noget, som går dit snudeskaft forbi....stadigvæk.. Nu har jeg ellers holdt lav profil i lang tid, grundet andre projekter, ....og straks man stikker snotten lidt frem ....så er GammelNok and The WarDwarf på banen og klar til at uddele håndmadder!! [B)]

.....a sign of endearment, right guy's ?! [Big Grin][Big Grin][Wink]

Møzz og ydmygst....

DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#11
Hvor meget varme skal man give en dæmper der er "groet" fast?

Hårtørrer, varmepistol til malingfjernelse eller gasflamme?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#12
......ahem....[:I].....lidt gasflamme, nede på piben, ikke direkte på alu...nogle sekunder og varmen i løbet var trukket op i gevindet og vupti ... [:p]

Muligvis havde det været nok med en af de andre varmekilder, men havde jeg lige en lille "brænder" ved hånden....

Ydmygst....

DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)