Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Måske er fængsel slet ikke så slemt i Grønland
#1
http://sermitsiaq.ag/indsatte-rensdyrjag...stedvester

--
FKF

ANNA
Svar
#2
Vi har (endnu) ikke et "rigtigt" fængsel i Grønland, kun åbne anstalter.

Hvis personer skal afsone i et lukket fængsel, eller skal afsone mere end 5 år, så sendes de til Danmark.

Man er ved at bygge et lukket fængsel i Nuuk. Placeringen af dette har givet mange klager, da man "lukker" for adgangen til et af de mere populære naturområder, lige ved byen.
Man vil også bygge så høje mure omkring fængslet, at man ikke lige kan ligge på det nærliggende fjeld, og skyde ind i fængselet... Så det bliver en meget "voldsom" klods i naturen.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
ellers ikke småting I får tiden til at gå med i Nuuk [Big Grin]

http://sermitsiaq.ag/nuuk-nyeste-politirapport-10

Hvor mange bor der i Nuuk?

--
FKF

ANNA
Svar
#4
Ja... der er spændende i Nuuk... deroppe er det os, der er "fejlfarverne" og ikke altid forstår deres kultur... ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Der bor ca. 16.000 mennesker i Nuuk

Apropos "fejlfarver" Jeg fik en del bonuspoint, da jeg en dag i byen erklærede overfor et par lokale, at heroppe, der er det mig, der er fremmedarbejderen Smile
Men ja, fremmedarbejdere det er vi, vi danskere, der vælger at være i Grønland. Det er en helt anden kultur, selvom man i Nuuk let "lokkes" til at tro, at vi bare er, i en mindre dansk by.

Kulturforskellen fra DK til Grønland er større, end fra DK til Spanien, selvom Dansk er første fremmedsprog, heroppe.

Næste uges Politirapport bliver nok lidt større, for så har det været lønningsdag

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
Mon man kunne indføre i DK, at en fartbøde bliver erstattet med en god trykjagt på kronvildt i statsskovene...

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Næste uges Politirapport bliver nok lidt større, for så har det været lønningsdag


Ja, det er lønningsdag for månedslønnede og for 14.dageslønnede.

Helt galt er det når der er sammenfald mellem månedsløn, 14.dagesløn samt udbetaling af børnepenge, skat samt pension m.v.

Men jo, der er mange der ligesom får et "kulturchock", også selvom de kun rejser fra Dk til Nuuk.
Men det er netop det med at Nuuk er relativt langt fremme i skoene, og i bund og grund er det som at bo/arbejde/nøjes med at være i en by som Frederikshavn.

Men trods det, så oplever vi at ikke alle er klare på at der i december kun er 3 timers dagslys... og hvad dét gør ved folk... Smile

Har oplevet montører/teknikere som rejser nord for polarcirklen for første gang - og nærmest render skrigende væk (så langt de nu kan komme, før der står én og vil se din flybillet) efter bare 1-1½ måned... tja, så har man bare ikke sat sig ordentligt ind i tingene.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Har været der to gange - både om sommeren og i november måned.. kender godt sommerens mørklægning for at sove og vinterens sparsomme lys.... til gengæld er nordlyset åndeløst smukt, når det rigtigt folder sig ud...

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Og så var der familiefaderen, der for et par år siden blev snuppet, med et kilo hash i bagagen.... [Big Grin]
Han mente at det var URIMELIGT, at han skulle afsone i Grønland. Langt væk fra familien, og så 2 ÅR [V] Langt hårdere straf, end hvis han var blevet snuppet, for samme forseelse, i Danmark.
Tjaaa.... Han kunne bare lade være med at bryde loven...

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#10
Graderne af indespærring er kulturet bestemt!

En fanger der aldrig har kendt til byen eller været "begrænset" til byen vil finde hvis han ikke må krydse bygrænsen så er han indespærret.
En landbo med en fodlænke der begrænser hans gøren og laden til ca. 40mØ, vil føle sig indespærret.
En bybo vil finde det irriterende men langt fra noget voldsomt problem.
For en fængselsfange skal der et lukket rum uden nogen form for kontakt til før han føler sig rigtigt indespærret.

I øvrigt er en fodlænke en overordentlig grusom form for straf hvis i tænker over det!
Forestil jer en voksen mand med job, stort hus, kone og børn der kun kan bevæge sig og opholde sig i husets ene ende og ikke have adgang til f.eks. haven undtagen 2 timer hver lørdag og søndag. Jeg har fra meget pålidelig kilde at de fleste der skal afsone mere end 60 dage ender i arresten fordi det er nemmere psykisk for dem end at være "dobbelt" indespærret hjemme.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)