Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
USA forsendelser
#1
Er der nogen der bruger og har erfaring med http://www.shopusa.com

Mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#2
Jeg skrev til dem for knap et år siden og forespurgte omkring et par småting. Jeg fik det svar at alt våbenrelateret vil de slet ikke røre ved - det bliver sendt direkte retur. Tøj osv vil de gerne håndtere.
Jeg har ikke prøvet dem i praksis..

Mvh Zeb
Svar
#3
Tror det kommer sig lidt af at de har brændt næsen en smule.
Indtil for 2-3 år siden havde de ret afslappede regler lige omkring våbenområdet - de tillod dog ikke våben som sådan, men våben-tilbehør sendte de gladeligt.

Så er siden blevet nævnt på diverse forums som en mulighed man da bare skulle bruge, hvis der var det mindste brok/bekymring fra internet-butikkerne og folk har lidt ukritisk, endog uhæmmet, brugt dem til det.

Har i hvert fald set ShopUSA nævnt ved diverse våbendele, kikkerter (ITAR) og andre dele der normalt skal exporttilladelse til - så mon ikke opstramningen kommer lidt derfra.?

Det gør vitterligt ondt på et firma, når de tvinges igennem systemet som værende medvirkende til eksport af våbendele/-tilbehør som ellers kræver exporttilladelse, selvom det er kunderne som er de kreative og løber lidt om hjørner med reglerne der er stillet op.

Har selv brugt en anden remailing-service og det virker faktisk ganske fint. Smile
Ting som der IKKE er lovgivning imod, det kan sagtens sendes med en remailing-service - såsom eksempelvis SureFire lygter som ingen butik/outlet eller distributør i USA ellers vil eksportere, pga aftaler med SureFire-producenten.

Dette er for at beskytte de individuelle distributører rundt om i verden - men der er der ingen restriktion på remailingservices, da "kunden" jo så har adresse i USA.

Så dén slags kan man omgå og få nogle billige varer.

Jeg ville nemlig gerne have nogle forskellige SureFire lygter, men var ikke parat til at betale de horrible europæiske priser - så det kunne rigeligt betale sig at bestille dem i USA og få dem remail'et.
Flere butikker jeg henvendte mig til direkte, ville nemlig ikke handle med udlandet - og de skulle henvise til den nærmeste distributør. De ville dog godt gå med til at levere i USA, hos en kammerat der sendte videre, eller hos en remailing-service.

Det er også derfor at remailing-services benytter noget der ligner ægte adresser - så det ikke åbentlyst er "Shop USA Remailingservice, Customer # 12345", for så kan visse butikker godt gå i baglås, da de ved at varerne så bliver eksporteret - og de dermed omgår aftalen med leverandøren/distributøren om ikke at sælge til udlandet. "straffen" er typisk, at de så bare ikke kan sælge den pågældende vare mere - de får dem simpelthen ikke leveret.

Så de mere neutrale adresser giver "plausible deniability" i en travl hverdag.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Jeg har brugt dem en gang. Det var til en lille kikkert lever handle... Den stejlede de over fordi der stod riflescope på pakken. Efter at have skrevet og ringet til dem for at forklare hvad det er, hoppede de på den... Men der blev også nævnt at det skulle være sidste gang der stod noget med våben. Derudover var servicen fin...

Jeg kigger også på andre services som shipito.com og http://www.myus.com/en/ship-to-denmark/ men det lader til shipito er billigst... Nogen med erfaringer fra disse?

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)