Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
digital indberetning = magtmisbrug?
#1
Nu bliver man straffet hvis ikke man indberetter at man ikke har skudt noget........ og det er kun en smagsprøve af digitalisering.
(mere om til sidst i sort)

"Fra 1. januar 2015 får det konsekvenser ikke at indberette sit vildtudbytte, sådan som loven kræver. Gør du det ikke, mister du dit jagttegn for det førstkommende jagtsæson. Danmarks Jægerforbund opfordrer til, at alle med gyldigt jagttegn indberetter til tiden. Det gælder også jer, der intet nedlægger. I skal blot skrive et 0 et enkelt sted".
læs mere om her...
http://www.jaegerforbundet.dk/page651.as...6601e6a260

I artiklen står der også at "den elektroniske indberetning giver for visse arter mulighed for at give supplerende oplysninger, som køn, alder m.v."

Jamen hvor ender det henne?
Jeg synes at Jægerforbundet allerede nu skal kæmpe imod denne dårlig udvikling.
Det er nemt at forstille sig at hvis ikke det stanses, at det fører til at myndighederne tvinger os til at angive flere sider af supplerende oplysninger, og kun deres fantasi sætter grænsen for hvad de skal vide.....og at vi blive vi straffet hvis ikke vi makke ret.
.....og hvis vi SKAL ha´ farfar på 80 år med på jagt, skal han anskaffe sig en NemiD fordi at alt SKAL gøres via DET OFFENTLIGE LOG-IN-FÆLLESSKAB – NEMLOG-IN....og husk nu, også selvom han ikke har skudt noget
[V]

Make Every Shot Count!
mvh
Systemkritikeren
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by 22man

.....og hvis vi SKAL ha´ farfar på 80 år med på jagt, skal han anskaffe sig en NemiD fordi at alt SKAL gøres via DET OFFENTLIGE LOG-IN-FÆLLESSKAB – NEMLOG-IN....og husk nu, også selvom han ikke har skudt noget
[V][/black]

Make Every Shot Count!



Tja, hvis farfar ikke kan indberette, med gode familie medlemmers hjælp, på en computer, bør man nok overveje om han skal med på jagt.[Wink]

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#3
tvangsdigitaliseringen er til at brække sig over... jeg hader det!!!
.... selvom jeg nok må erkende, at der nok er gode grunde til det.
Det irriterende er, at ingen off it-systemer indtil nu har været sikre - og at det off er for langsom til digitaliseringen - så vi skal døje med mange usikre mellemprodukter undervejs...

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)