Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9,3x62 hjælp
#1
Hej alle

Jeg skal til at lade lidt til min 9,3x62. mit spørgsmål er hvilken krudttype jeg skal bruge.. Jeg har en sauer 202 med en 51 cm pibe men når jeg engang får monteret lyddæmper på den ender den på 45-46 cm, da der lige skal fjernes nogle magnaporte.. jeg håber der er en der kan hjælpe mig med hvilken krudttype der giver den bedste forbrænding i så kort en pibe.. Kuglen der skal lades med er en norma vulkan 232 gr.

Hilsen H.S.Jensen
Svar
#2
Den bedste forbrænding vil uden tvivl være N200... Vulkanen har ikke ry for at holde godt sammen ved fuld rulle.

50 grains vil sikkert gøre det lige så godt i din korte pibe som i min korte pibe...

Vil du derimod have en kugle der skal sendes afsted med mere hastighed, kunne Norma's Oryx i 232 grains være et godt bud. Eller en 230 grains HV kugle fra GS, som jeg selv er blevet ret glad for.

Der snakker vi 60 grains N202.

Her en Vulkan 232 grs sammen med en GS HV 230 grs gennemskåret

[Image: dbbdeb37-987a-4b8d-ae86-f46fbe691e84_zps9904fa41.jpg]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Hvad er en HV , og hvem er GS ?

Mvh LWL
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by LWL

Hvad er en HV , og hvem er GS ?

Mvh LWL



Google er din ven...

http://www.gscustomusa.com/products.html

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
hej Dr.

jeg vil prøve med noget norma 200 og så forsøge at holde farten lidt ned.. Den der HV kugle ser spændende ud hvordan er den i forhold til tsx

Hilsen H.S.Jensen
Svar
#6
Jeg har ikke prøvet TSX'en, men har ikke haft problemer med at få hastighed eller præcision med HV kuglen. Den har vist sig at være meget taknemmelig at have med at gøre.
Har dog intet skudt med den endnu men sæsonen er jo heller ikke slut endnu...
Selv om jeg bruger N202 til HV kuglen, så har jeg ikke den mundingsflamme som man kunne forvente, på trods af det korte løb.

På hjemmesiden kan du finde den danske importør.

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#7
Hej Dr.

Nej sæsonen er stadig ung så mon ikke du når det.
Hvilken pibelængde har du ?

Hilsen H.S.Jensen
Svar
#8
51 cm... og min bror har 51 cm i hans 9,3'er... samme gode resultater i begge rifler, så vi kan bytte ammo når vi er på jagt sammen...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#9
Barnes T-TSX er min fremtidige jagtpatron til min NKT.

Den fældede stor zebrahingst med ét skud - lige igennem motorrummet. Samme skæbne hos blue wilderbeest, worthog og impala. Perfekt opsvampet projektil blev fundet på indersiden af min wilderbeest (fattigmandsbøffel) og vejede 99%. De øvrige var gennemskud og pæne udgangshuller. Min sydafrikanske PH var yderst tilfreds med kaliber og projektil.

Ladedata:

Projektil: Barnes T-TSX 250 gr.
Krudt: Rhino 11 (Norma 201) 58,5 gr. (hot, men ikke max i Mauser 98-lås)
Fænghætte: Magtech Large Rifle
Hylster: Norma
COL: 83,4 mm (max i 98'er magasin)
V3: 770 m/s (fra 20" Lothar Walther-pibe)

Har testet med Norma 202 og 203B og kunne ikke opnå ønskede hastighed, før jeg løb tør for hylsterkapacitet pga. det lange kobberprojektil.

Norma 201 fungerer perfekt i kortpibet riffel (både 308 Win og 9.3)
Svar
#10
Jeg har været ved at måle lidt på min 9,3 pibe, den bliver et sted mellem 43-46 cm med lyddæmper.. mon der er en venlig sjæl der kunne prøve at taste ind i QL for at se forbrændning og flydningsgrad af hen holds vis n200 og n201

Hilsen H.S.Jensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)