Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fattigrøvs-Danmark .....
#1
En lille historie fra det virkelige liv ...[V]

En ælder dame der bor lokalt her har i mere end 25 år levet med begge ben amputeret.

For ca. 25 år siden fik hun så bevilget en kørestol der permanent skulle stå i den lokale svømmehals omklædningsrum, så hun kunne komme fra omklædning til bassin uden sine benproteser ...

Det gik så fint i næsten 25 år, men stolens dæk gik efterhånden til, og kunne ikke længer holde luft, selvom hun selv pumpede dem hver gang hun var i svømmehallen ...

Til sidst bad hun så kommunen om hjælp til at få lappet dækkene, eller monteret nye slanger, hvilket resulterede i et brev fra kommunen om at de ikke vurderede at hun havde et behov for, og heller aldrig i følge deres informationer havde haft ret til kørestolen, som derfor ville blive konfiskeret!!!![:0][:0][:0]
Dernæst foreslår "sagsbehandleren" at hun eventuelt anskaffer sig en kørestol f.eks. fra den blå avis eller Harald Nyborg ...[:0][:0]

Skønt skrankepaveri ikke [?][V][xx(] S

Der går så ankesag og kommunal bureaukrati i sagen, indtil en "byråd" endeligt skærer igennem og gør opmærksom på at der faktisk skal være en kørestol i sådan en kommunal svømmehal, og at den gamle naturligvis vil blive udskiftet med en ny ...

Hurra! og vorherre til hest!

Sådan går det når man "lægger sammen for at få "stordrifts-fordele" og rykker "sagsbehandlere" ind mellem borgerne og myndighederne

Lad os endelig nyde det her lille smørhul .. før smørret smelter og løber væk i "sagsbehandler-vælde" og selvforstærkende bureaukrati.

Prøv at tænke på hvad det kommer til at koste .. i stedet for at en pedel lapper den gamle, men stadigt brugbare kørestol, eller triller den ned til cykelhandleren og får nye slanger i, og kommunen betaler den fyrstelige regning, så er har der nu været ankesag, sagsbehandler-timer, byråds-medlemmers tid inde over og slutresultatet er at man sætter gang i en kommunal rekvisitions-sag og ender med at købe en helt ny rullestol ...

Nå ja jeg glemte lige at der aldrig i de 25 år har været andre brugere af kørestolen end den omtalte ben-amputerede ældre dame...

Og så undrer vi os over hvor vores skattepenge går hen ...

aaaaarrggghhhhh ----- raaasgu --- [xx(][V][xx(][V][xx(][V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#2
Den nye trend fra det offentlige.
Tag røven på borgeren og klager han håber vi at han opgiver, inden vi er nået til et resultat[xx(]

Derudover har man indtryk af, at mange i det offentlige tænker -

Der er jo penge nok og hvad fanden det er jo de andres penge[xx(]

Er det helt åbenlyst urimeligt håber vi det går, men er der en der går til pressen, må vi hellere gøre noget ved det i en helvedes fart.
Det gælder både kommunalt og fjolserne der sidder på Borgen[xx(]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#3
Beretninger som disse vil fremover blive oftere....!

Brokke Danmark ridder som sadlet. Husk der ogsa skal vare penge nok til de nye importerede perkere, som kan bidrage med endumere dansk kultur og traditions forfald. Salge narko, konkurerer med ovrige bander og modtage understottelse. Hade Danmark, gifte sig med naive kvinder og lave om pa alt hvad der er dansk. Dette mens regeringen planlagger, hvordan man kan importerer enduflere.

I mellemtiden, kan rigtige danskere bekymre sig over hvorfor vabenlovgivningen er sa evigt uretfardig, og mest straffer dem, den ikke er myntet pa i forste omgang.....Vi fortsatter....i'he hvor det gar derud af ikke......

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#4
Citat:quote:

I mellemtiden, kan rigtige danskere bekymre sig over hvorfor vabenlovgivningen er sa evigt uretfardig, og mest straffer dem, den ikke er myntet pa i forste omgang.....Vi fortsatter....i'he hvor det gar derud af ikke......

.

50GIJESS, stay put...stay put!

Regards Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#5
Det der harmer mig mest, er egentligt den tydeligvis totale mangel på almindelig sund fornuft der stråler ud af sådan en sag ...

Den kommunale sagsbehandler der først får "anmodningen om reperation af kørestolen" reagerer jo helt tydelig ikke med et gram af sund fornuft og omtanke, og HELT uden empati for det menneske der er bag henvendelsen. "sagsbehandleren" griber blot i sin PC's gemmer af præfabrikerede "skabelon-breve" checkker paragrafferne og "tilretter brevet" ... i stedet for bare lige at gribe knoglen og ringe til den ældre dame der bare gerne vil have lappet kørestolen, og lige høre hvad sagen egentligt drejer sig om...
Havde han/hun gjort det, var sagen sikkert aldrig endt i lokalavisen :-)

Og går snakken endelig over på "ny-danskere" og andre tilflyttere ... Så har jeg heldigvis ikke fantasi til at forestille mig hvordan de kommunale skrankepaver behandler DEM...[xx(] Jeg tvivler meget på at de for det meste oplever en "glat sagsbehandling" der bare lige vupti fylder deres lommer med skattekroner og forærer dem hvadsomhelst de peger på ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Beretninger som disse vil fremover blive oftere....!

Brokke Danmark ridder som sadlet. Husk der ogsa skal vare penge nok til de nye importerede perkere, som kan bidrage med endumere dansk kultur og traditions forfald. Salge narko, konkurerer med ovrige bander og modtage understottelse. Hade Danmark, gifte sig med naive kvinder og lave om pa alt hvad der er dansk. Dette mens regeringen planlagger, hvordan man kan importerer enduflere.

I mellemtiden, kan rigtige danskere bekymre sig over hvorfor vabenlovgivningen er sa evigt uretfardig, og mest straffer dem, den ikke er myntet pa i forste omgang.....Vi fortsatter....i'he hvor det gar derud af ikke......

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Mange af dine indlæg er faktisk temmelig morsomme.
Du råber op om indvandrere - perkere og hvad ved jeg.

Skal vi nu skære helt ind til benet og vurdere din situation,
så er du jo i bund og grund, ikke andet en af disse skide indvandrere[B)]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#7
og både Schönauer og Thorlak har hermed udtrykt samme grad af racisme som de tillægger 50GiJess.

Læs dog Jess's indlæg og lad være med at kommentere dem. Jeg er FANDME træt at at nogen er efter Jess fordi de ikke er enige.

Jeg er faktisk ret enig med Jess, men jeg plejer et holde min kæft - for at slippe for samme hetz som ham.

Så, man kan sige at jeres hetz virker [xx(]

--
FKF

ANNA
Svar
#8
Det samme må vel så også gælde for FKF og 50GIJESS - læs og hold kæft.

Hvor inreresant bliver dette forum så.

Med venlig hilsen Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#9
Ja FKF hvis du går ind for monologer, så gør du det.
Vi andre gør så det vi finder er bedst[Wink]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#10
Bare hold jer til at det er et Våben Teknisk Forum. Så går det meget bedre [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Det var ikke meget der skulle til for at pisse jer af , hvad? [Big Grin][Big Grin][Big Grin][8D][8D]

Mon ikke der er plads til jer på her på http://www.kkk.com

I er i hvert fald større racister end Jess.

Og jeg er sikker på at han er bedre integreret i USA end nogen muslim nogen sinde bliver det her hos os rigtige Danskere [Wink]

Kom igen......

--
FKF

ANNA
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by FKF

Bare hold jer til at det er et Våben Teknisk Forum. Så går det meget bedre [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Det var ikke meget der skulle til for at pisse jer af , hvad? [Big Grin][Big Grin][Big Grin][8D][8D]

Mon ikke der er plads til jer på her på http://www.kkk.com

I er i hvert fald større racister end Jess.

Og jeg er sikker på at han er bedre integreret i USA end nogen muslim nogen sinde bliver det her hos os rigtige Danskere [Wink]

Kom igen......

--
FKF

ANNA



Den må vi vist lige have uddybet lidt nærmere.

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#12
Jeg ser jer lidt ligesom de partier der har stående i deres partiprogram at de aldrig vil arbejde sammen med Dansk Folkeparti, fordi det er racistisk.

Det er sgu da grundlæggende racistisk.

Og både Jess og jeg er blevet bedt om at holde kæft fordi der er nogen der ikke er enige. Samme syndrom [Wink][8D]

Jeres holdning er "den rigtige" og derfor skal vi holde kæft.

Og JA, gu helvede er Jess indvandrer i USA, men det er absolut ikke mit indtryk at han er en belastning for det Amerikanske samfund, ej heller forsøger han at lave USA om til det ligner hans hjemland.
Det kan man vist ikke lige sige om de fleste indvandrere i Danmark. Og med de fleste mener jeg +50%, inden du fortæller mig at din lokale grønthandler skam både har en flagstang og et kolonihavehus [Wink]

Jeg er lige så flov og frustreret over mange Danskeres vattede holdning til problemerne og deres lukkede øjne for hvor det bærer hen ad.
Jeg orkede bare ikke endnu et angreb på Jess. Enhver kan jo læse sig til hans holdninger og være enige eller uenige. Men at give ham mundkurv på er sgu forkert.
Jeg læser alle hans ytringer og nogen gange er jeg enig og andre gange er jeg uenig med ham. Men en ting er sikkert - hylekoret starter øjeblikkeligt,,,,,,,,hvilket fortæller mig at I er nogen små mennesker uden rummeligehed. Spejlet kan vendes 2 veje [Wink]

--
FKF

ANNA
Svar
#13
I'he du milde, troede emnet ville se en tidlig grav. Godt vi fortsatter !

Jeg elsker faktisk en "hetz" mod mine indlag, for sa kommer folks oprigtige meninger pa bordet hen ad vejen. "spejlet kan vendes 2 veje" er et fint udtryk fra FKF.

Danmark er et godt land, og danskerne er flinke og talmodige personer. Godt uddannede med stor indsigt i mange emner pa alle omrader. Der er intet galt med udlaninge som soger et nyt liv i Danmark.
Problemet opstar nar indvandrere kommer i for stort antal. De fatter hurtigt hvordan klaveret spiller, og udnytter danskernes lune sind og slider deres talmodlighed op.

Der er stor forskel pa oprigtig integration. Blive unsynelig i folkemangden, og bidrage med noget positivt i samfundet. Det man ser nu, er at specielt muslimske folkefard, ikke lader sig integrere samt laver om pa alt, for at til sidst overtage landets kultur, love og traditioner.

Dem der er bevidst om dette, har efterhanden givet op. De plejede at bekymre sig, men har med tiden indset, at ovrige danskere er ligeglade, samt politikerne forvarre hele situationen dag efter dag. Sommetider efter nogle sjusser, kommer sandheden sa ud dem blandt venner. Dog andre det ikke pa forholdende, men man foler sig midlertidigt bedre til pas.

Tilbage i min tid i Danmark, havde jeg flere venner med muslimsk baggrund. De havde et godt arbejde, et sundt familieliv og omgangskreds. Med andre ord, de var "rigtige" immigranter. Problemet opstar hvis kun mindretallet af indvandrere lader sig integrer. Og f.eks. 2 ud 10 med succes, gor ikke opholdet af de sidste 8 stuerene vel.

Situationen er som den er, fordi Danmark som samfund har tilladt den. Hvis jeg selv var fra et diktatorland i mellemosten eller Afrika, ville jeg gore alt for at flytte til Europa, og helst Norge, Sverige eller Danmark. Dog ville jeg kysse den jord jeg stod pa af ren og skar taknemlighed, og ikke fortsatte mit had og levestil. Og i hvert tilfalde aldrig forsoge og lave pa noget. Sa bliver det bare som hjemlandet med tiden igen.

Hilsen fra udenlandsdanskeren.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#14
@ FKF ...

"Rummelighed" interessant begreb ... Som jeg ser det så er de fleste danskere ret "rummelige" når bare det ikke lige sætter en bremse på deres egen private velstand og velfærd ... [}Smile]

Jeg har det lidt svært med "50GIJESS's" mange ytringer omkring "det store stygge indvandrerproblem" ikke fordi jeg er meget uening med ham, men fordi det er både "enøjet" og "u-oplyst" kun at pege på det "problem" hvergang der smides et debatoplæg ind...

Jeg startede denne tråd på grund af min harme over at vi ikke lader til at kunne "komme videre" i DK, skrankepaveri, formynderi og bureaukrati er værre end nogensinde... [V]

Måske ER det et symptom på at vi i virkeligheden helt på det private plan bliver mindre og mindre "rummelige" og mere selviske ...

Mere og mere "detaljestyring" og fokusering på "enkeltsager" fra politisk hold (og her er DF blandt de mest irriterende!!) polariserer samfundet i "Dem og Os" og det avler en kultur af "vi hypper vores egne kartofler" og brokker os stort set kun når det er vores private tæer der trædes på. Resten er vi ligeglade med, det vedkommer ikke os, de må klare sig selv...[xx(]

Så er det jo dejligt nemt at finde en "syndebuk" vi allesammen kan "have noget i mod" (uden at træde naboen over tæerne) nemlig "flygtninge og invandrere" og "muslimer"

Og så slår vi dem sammen til "dem" ... (for 75-80 år siden var det "jøderne" der ødelagde alt og stjal vores penge ..[^])

Men: Flygninge er IKKE "indvandrere" Asyl-ansøgere er IKKE "indvandrere" (før de har FÅET asyl!!)

"Muslimer" er IKKE allesammen "Islamister" de har bare en anden religion end "rigtige danskere" [xx(]

"Islamister" er fanatiske politiske ballademagere, som tager udgangspunkt i en gammel religion, som har samme baggrund og oprindelse som den "kristendom" "rigtige danskere" og "rigtige amerikanere" kulturelt stammer fra.

Alt for mange "rigtige danskere" falder i den fælde som DF og andre på den politiske højrefløj stiller op, og tror at man kan betragte "dem"/"Muslimer"/"indvandrere af ikke vestlig baggrund" som "den samme grød" af radikale ballademagere og folk der ikke vil tilpasse sig det lille homogene danske samfund..

Verden, og dermed også Danmark ER allerede "multietnisk"

Min familie er linket via ægteskaber til:
Cuba
Grækenland
Finland
England
Indien
Pakistan
Japan
USA

over halvdelen af min generation i min familie har opholdt sig mere end 2 år i udlandet og arbejdet ... Jeg har boet 4 år i England, og arbejdet ...

Samtlige mine niecer enten har boet/arbejdet, bor, arbejder eller studerer pt. i udlandet.

Samtlige mine nevøer har arbejdet eller studeret i udlandet...

Halvdelen af mine direkte kolleger på mit arbejde er slet ikke danske, eller bor i Danmark.. De bor i Argentina, Tjekkiet, Polen, Indien eller Sydafrika ...

Så ... glem alt det der sludder om "Dem og Os"
Vi er på vej ind i en ny "folkevandringstid" hvor strømmen går fra de områder af planeten hvor der mangler noget, til de dele hvor der er overskud ... sådan ER det bare .. lær at leve med det, ingen "lovindgreb" eller "flygtningepolitik" kan lave det om på langt sigt..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Har intet at gore med at finde "syndebukke" overhovedet.

Lad blot fakta tale for sig selv, og se pa udviklingen i Europa og Skandinavien. Hvis en sa forholdsvis lav % af indvandrere, udgore sa stor en % mht. sociale ydelser og stigende kriminalitet, er det sa sa et immigrationsmynster man onsker ?

Her I USA som her meget strenge immigrationsregler, som desvarre ikke bliver handhavet mere, skriver immigranten under pa overfor de amerikanske myndigheder, at man vil forsorge sig selv, betale skat, og bidrage til samfundets udvikling i en positiv and. Hvilket selvfolgelig betyder, at man ingen kriminalitet ma bega osv. Men igen, det handhaves ikke altid, og slet ikke overfor illegale indvandrere.

Maske Danmark skulle anvende et system med strange krav, som skal folges. Ellers ud af vagten igen. Det er nojagtigt dette problem Dravis, der med tiden skaber situationen "Dem og Os".

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#16
Hmmmm.....i den "ghetto" jeg kommer fra har de vis glemt at undervise i, hvordan man nasser samfundet. Jeg må da ha' misforstået konceptet helt, med al den skat jeg betaler....[:o)] De perkere jeg kender, gør det samme. Det er da vildt mærkeligt???
Man bliver da ellers helt i tvivl, om det kan passe. Især når man læser nogle af de yderest begavede, rummelige, saglige og på ingen måde generaliserende indleg.[B)][:I]

Det er næsten helt sørgeligt.....så er jeg hverken "rigtig dansker" eller ordentlig perker.

Med kærlig hilsen
Den stolte og godt bevæbnede Balkan-araber

Dubravko

P.S. @500 Ved du egentlig hvem USA's nuværende befolkning oprindeligt stammer fra??????
GÆT en gang..................INDVANDRERE. Og gæt hvad du egentlig selv er..........?????

Men der er naturligvis væsentlig forskel på, om man hedder Jess eller Dubravko, og hvad kirke man er døbt i. På den måde kan man hurtig finde ud af, om man er fin nok eller ej.

Det skulle vel ikke være, at man bør dømme folk på deres handlinger og ikke på dåbsattesten?

Hvem tror du de perker-bander, der nævnes tidligere, slås om narko-territorierne med....nemlig de stolte Ariske bande-medlemmer. I mine øjne er der ingen forskel på de to typer. Ingen af dem opfører sig anstændigt. Men jeg er overbevidst om, at det ikke en egenskab der fulgte med deres dåbsattester.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#17
@Buba
Du er en god perker. Dig har jeg respekt for. Du har læst sproget, (desværre med Ålborg dialekt, skulle have været Synne'jysk), taget en uddannelse og yder det du skal til samfundet.
Dig gider vi ikke snakke mere om i denne sammenhæng [Smile]

Men en lille historie her fra mit lokalområde.

Sønderborg mistede desværre kasernen i April måned i år. Efter 150 år som garnisonsby, blev den lukket og sat til salg.

Så kom der 600 "gæster" fra Syrien og flyttede ind. Nu var de selvsamme lokaler som var gode nok til vore sergentelever ikke længere gode nok.
Værelserne blev renoveret, WiFi og TV samt nye hvidevarer på alle rum og selvfølgeligt nye møbler og sættes pænt i stand.

Dagen efter ankomsten fangede en af mine kammerater et par af dem i færd med at stjæle æbler om i en lukket have bag hans hus. Nu er han politimand, så de fik en officiel behandling. Han bor få hundrede meter fra kasernen.
Nu hører jeg så at der ikke er et komfur der virker længere fordi Syrerne har stegt direkte på kogepladen uden stegepande. Det kunne de nye komfurer ikke holde til. De får selvfølgeligt nyt, straks. Leverandøren er glad - igen.

Næste problem. De unge mænd, for der er næsten kun mænd på kasernen, er begyndt at gå i byen. Problemet betstår i at de går og tager på pigerne i skridtet, hvorefter de ved hjælp af Goggle translate på deres mobiltelefoner (I-phone selvfølgelig) spørger om pigerne vil med dem hjem.(oplevet på egen krop af min kammerats datter og hendes veninder)

På TV står vores latterlige borgmester og fortæller at vi kun har 600 af dem, så de kan næppe udgøre et problem ---- han glemte lige at der er yderligere 400 i Nordborg i den anden ende af kommunen.
Jeg håber at ham og hans parti bliver stemt ud til næste kommunalvalg [xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
@M@X
Har selv set hvordan "bekvemelighedsflygtningene" i Sønderborg ødelægger området omkring kasernen med Bla. at bare smide deres affald ud over altanen, ja og meget mere der ikke er værd at nævne her.
"Ja inden længe er Sønderborg tilbage til "1864" undskyld men jeg har intet andet at sammenligne med.

Det er en skam for DANMARK at ulydige personer bare "k.....r" vores land

Ja vist, jeg bor nu i Sverige, selv lidt som en indvandre, MEN jeg værner om vores fælles "kultur" og indordner mig klart under de uskrevne regler der er.
Lærte fra barnsben "SKIK FØLGE ELLER LAND FLY".

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#19
100% enig med M@x og Rolin, det er meget svært at se på langt mindre at tolerere, JEG ER IKKE RASIST, MEN FORVENTER AT FOLK OPFØRER SIG ORDENTLIGT, har selv som flere andre indgifte fra andre kulturer i familien og de bidrager ALLE til noget nyttigt i samfundet.

FINLAND
SVERIGE
JAPAN
USA
CHILE
Og Sønderjylland[Wink]
Svar
#20
@ Max
Nu ved jeg også at du er en god sønderjyde, med den helt rigtige dialekt enda.

Jeg har da også fuld forståelse for, at man synes, at det er irriterende med de stakler, som er dumpet ind langtvejs fra, og er nu installeret i top moderne beboelser, de ikke kan finde ud af at betjene. De har jo ikke nødvændigvis haft et elektrisk komfur, der hvor de kommer fra. Men det skal de nok lære.
Kulturforskelle er også skide irriterende, især når vi mangler interesse for hinandens kultur og værdier mm.
Jeg kender det alt for godt, synes også selv, at den måde jeg gør ting på er den helt rigtige, resten er tit noget nuller-værk, kan jeg selv føle.
Jeg er også dagligt frustreret over de syriske kvinder og mænd, der kræver tifold af tid i min konsultation, med tolke og skidt, i forhold til de indfødte.

Og man kunne blive ved.....

Nu ved jeg også godt, at du har en rimelig ide om, at om nogen, så foragter jeg dovenskab og manglende deltagelse i samfundsfpligter.

Det er da ingen tvivl om, at de stakler er temmelig stor udfordring for os alle på mange måder, det skal vi ikke negligere....men er de nu også en trussel??

Vi liver i en globaliseret verden, og det er naivt at tro, at man kan have sin andedam for sig selv. Jeg er kommet til at holde rigtigt meget af andedammen, og er selv til tider irriteret over, at der er andre, der plasker i den, når det eneste jeg ønsker er ro. Men vi er, som civiliserede mennesker, nødt til at behandle hinanden med respekt og lade være med de GROVE nedladende generaliseringer. Det er da for primitivt.

Vi har, uden tvivl, mange udfordringer i denne verden vi lever i. Et af dem er flygtninge. Der er vis ingen, dem selv incl, der synes, at det er fantastisk med, at de var nødt til at flygte hjemmefra og havnede hos os. Vi er bare nødt til at tænke og arbejde konstruktivt for at få det bedste ud af det. Det andet er for dumt.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)