Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Garanti på Zeiss
#1
Jeg har en kammerat, der for nogle år siden privatkøbte en brugt Zeiss håndkikkert af de helt store - en 20x60 med stabilisator.
Jeg mindes, at den i sin tid kostede 40-60 tusinde som ny.

På en tur med ham observerede jeg, at når man så bagvendt i den, så kunne man se en linse med 'belægning' eller lignende på.

Så vidt jeg husker er kikkerten fra den tid, hvor man solgte med livsgaranti - i dette tilfælde dog med forbehold for stabilisatormekanismen.

Korsholm fik den ind og sendte den til Tyskland.

Svaret er nu, at det kan laves, men det vil koste 10.000 Kr.[B)]

Min makker siger, at det kan han jo egentlig ikke forstå for det er jo ikke stabiliserings delen, der er defekt.

Hvad synes I - er det rimeligt og i modsat fald, hvad bør han gøre nu?
Svar
#2
Han skal vel finde nogle af de gamle reklamer, hvor der står at den er med livstidsgaranti, og henvise til disse.

Men bemærk, at i mange tilfælde, der gælder livsvarig garanti kun, for den OPRINDELIGE ejer.
Så find Zeiss betingelser, evt i den originale manual.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Her er nogle af deres garantibetingelser

Citat:quote:

Items not covered by warranty for the life of the product are:
(5) Items covered warranted for one (1) year from date of purchase are normal wearing parts including: Carrying Straps, Protective Caps/Covers, Rubber Eyecups, Rubber Armoring, Pouches, Cases, Rubber Eyepiece Rings
(6) Specialty products warranted for five (5) year from date of purchase are: 20x60 Stabilized Binocular, 20x60 Stabilized Monocular, 5.6x60 Night Vision Mono.
(6) Items covered warranted for one (1) year from date of purchase: Scopz Sporting Glasses.


http://www.company7.com/zeiss/warranty.html

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Fedt Jesper!
Der jo ingen tvivl - den er ikke dækket af garantien.
Det er godt at vide!
Svar
#5
Egentlig er det jo sørgeligt at fabrikanten kun mener at de tør tilbyde så lidt garanti på et så dyrt pridukt..[V]
Svar
#6
Andre steder står der, at der er livsvarig garanti, bortset fra stabilisatoren... Så han er nødt til at finde dokumentation, fra den alder kikkerten har.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#7
Husk at hvis forretningen har reklameret med livsvarig garanti, så er det DEM der har garantiforpligtigelsen, og den kan de ikke fraskrive sig bare fordi Zeiss kræver betaling.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#8
Det kræver så at du ved, hvor den oprindeligt er blevet købt, og nok også at man har den oprindelige faktura.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Det kræver så at du ved, hvor den oprindeligt er blevet købt, og nok også at man har den oprindelige faktura.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))



Naturligvis - jeg havde glemt at den var købt brugt [|)]

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
Havde det nu været en Leupold, så havde de bare reparareret den og returneret den uden bullshit. Og Leupold var da ikke gået fallit sidst jeg tjekkede.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)