Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Den lille ny med på tur, nu med BILLEDER.
#1
Sidde endnu engang i lufthavnen for at drage ud på et nyt eventyr, denne gang skal jeg ikke låne riffel, men tager den lille ny med.[Big Grin]
Havde booket min rejse med et ikke så velrenomeret flyselskab, men kun fordi det passede ind i mine rejse planer, men da jeg efter adskillige forgæves forsøg på at kontakte dem, [xx(][xx(]om jeg kunne medbringe våben, valgte jeg at ændre mine rejse, så istedet for at rejse ud og retur fra Stockholm, er det nu ud fra København og retur til Stockholm, lidt besværligt med det skal ok gå.[8D]

Vender tilbage når jeg har lidt mere info om denne jagt rejse.[^]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
God tur, K&B, glæder mig til at høre mere [Smile]

Mvh Pete
Svar
#3
Knæk og bræk , og god fornøjelse med "letvægteren"
Så må vi håbe du får " smæk for skellingen "

[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh LWL
Svar
#4
Knæk & Bræk lillebror
Skal hilse fra Ditte pigen, hun hygger med de
andre hunde. [Smile]

[Image: ajbutton.gif]

VH
Lars


Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by 243WIN

Knæk & Bræk lillebror
Skal hilse fra Ditte pigen, hun hygger med de
andre hunde. [Smile]

[Image: ajbutton.gif]

VH
Lars



I skabet nederst til venstre i spisestuen, modsatte side som spisebordet har han gemt en rigtig god flaske rom. Smag den og stil den tilbage igen. Han bliver tosset, hvis du tømmer den [Big Grin]

Ditte ligger helst i sofaen ovre til venstre, sammen med sit legetøj [^]

Hyg jer bare. Flemming er ude på eventyr og kommer ikke hjem uden en ged [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Knæk og bræk, Rolin.
Venter spændt på fortsættelsen.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Knæk og bræk.

Glæder mig til din historie.

Michael
Svar
#8
Knæk og bræk
Ditto

Carlsen

Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#9
Aften.
Er ankommet til hotellet efter en mindre kørertur på 5 timer fra Barcelona, jeg er på et lille bjerghotel højt oppe i Pyrenæerne ikke mere end 10 km. fra den Franske grænse, vi er i ca 1000 meters højde, men jagten kommer at foregå i ca. 2000 meters højde.
Denne gang skal jeg prøve kræfter med en gemse, er nok blevet ramt seriøst af den Spanske bjergsyge, men hvad fanden livet skal jo leves, så hvorfor ikke gøre det nu, hvor man kan.
Den lille ny er med, vil i samme anledning gerne takke M@X for husly, hjælp til at finde en opskrift på en ammunition der kunne klare de krav jeg nu havde, samt for hjælp med det våbentekniske, tak til n a for en trim brake der bare dur, en stor tak til 243 win for at stille op i nødensstund og passe min hund.
Desværre var det blevet mørkt da vi nåede Pyrenæerne, så jeg har til i morgen at opleve dette fantastiske stykke natur, men de sidste 150 km. foregik på serpentinveje så der venter nok en oplevelse på nethinden.

@M@X
Ditter er på djævleøen, rommen er drukket.

PS: Vel ankommet på hotellet, fik jeg af Antonio en bronce skulptur "Ibex", som bevis på min Grand Slam, billeder følger.
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...68e225.jpg[/IMG]
Vender tilbage i morgen.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#10
Glæder mig at høre at du er nået velbeholden frem. Store oplevelser venter forude [Smile]

Knæk og bræk [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by 243WIN

Knæk & Bræk lillebror
Skal hilse fra Ditte pigen, hun hygger med de
andre hunde. [Smile]

[Image: ajbutton.gif]

VH
Lars



I skabet nederst til venstre i spisestuen, modsatte side som spisebordet har han gemt en rigtig god flaske rom. Smag den og stil den tilbage igen. Han bliver tosset, hvis du tømmer den [Big Grin]

dhu hharr rett thee skhu en djeliig rom.[Wink]

Ditte ligger helst i sofaen ovre til venstre, sammen med sit legetøj [^]

Hyg jer bare. Flemming er ude på eventyr og kommer ikke hjem uden en ged [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



[Image: ajbutton.gif]

VH
Lars


Svar
#12
Lyt lidt til denne.
https://m.youtube.com/watch?v=eUNSfIzCApY

/Rolin

Resten af historien kommer når jeg har sovet/blevet ædru.

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#13
Står på en alpetop???

Hvoffor tænker jeg mon, "slår på en hvalpekrop", lige idag??[8D]

Rolin skynd dig at komme ned, når du er blevet ædru.
Du er gået forkert.

Alperne ligger ikke i Spanien[Big Grin][Big Grin]

[Image: kludder_zpsb5521caa.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#14
Morgen.

tror jeg er blevet mere ædru fra alkohol end jagtoplevelser nu.
Denne jagt er det værste jeg har udsat mig selv for, jeg er ikke pivet, tåler ret meget, men når ens lunger hænger udenfor kroppen, og det føles som om tåneglene ligger i snuden på jagt støvlerne så er man PRESSET.

Dagen starte med et ligge kig på naturen inden solen står op, fuck hvilken natur jeg er havnet i, er omkranset at høje bjerge, der ligger sne på det højste toppe.
Nå tilbage til værelset, begynder at klæde mig på til denne dags jagt.
Der er is på bilruderne, men det føles ikke koldt, tager alligevel det sikker kort, ekstra tøj på. kan altid smide lidt, det er ikke godt at fryse og ikke kunne tage mere tøj på.
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...674ba9.jpg[/IMG]

En hurtig kop te og et glas juice inden vi henter vores guide, turen går op af snoede grusveje, Antonio kører som om han har stjålet bilen, dette er også hans første tur til dette område, staten har skåret kraftigt ned på de licenser der bliver solgt, dette pga. sygdom i nogle områder, jeg er den sidste i år og måske næste år der har licens til en gemse.

Vi er fremme ved vendepladsen, på med grejet. området hvor vi starter er en meget tæt bøgeskov, vi er på ca. 1200 meters højde, lige fra starten er det op op op uden at overdrive er der nogle stigninger der er over 60º det tager sku pusten fra mig, må stoppe MANGE gange under opstigningen for at mine lunger skal følge med, vi følger en bæk der kommer oppe fra toppen af bjergene, turen går igennem alt fra pilebuske, tjørnekrat til små genstridige fyrtræer, der er masser af rullesten der får ens ankler til at skrige på hjælp, MEN guiden går som om at det er flad mark, håbløst at bare prøve at følge efter i hans fodspor, det går op op op over stok og sten, holder mange pauser for at få lungerne tilbage i kroppen, musklerne skriger på mad, vi når nu op i 1500 meter, det har taget 1 time at stige 300 meter, guiden har spottet en enkelt gemse oppe på bjerget, mig der imod har ikke blod nok i øgnene til at kunne betjene en kikkert. Vi fortsætter op, krydser bækker jeg ved snart ikke hvor mange gange. Guiden har nu spottet en gruppe med hunner og unger, fortsætter op op op er nu kommer op så vi er i udkanten på skoven, nu er der kun enlige fyrtræer spredt på bergets skrånger der kan skjule os.
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...d173cb.jpg[/IMG]
Guiden vil at vi fortsætter med at bevæger os om mod den gruppe med hunner der er tættest på os, jeg tænker bare på hvornår vi skal have noget at spise, jeg er skide ligeglad med jagten lige nu, min krop skriger på mad, tager en af de halspastiller jeg har i lommen, åhh sukker, nej hvor skønt, giver lige et kick mere, men guiden vil at vi fortsætter 200 meter mere så vi kommer op på en mindre bakkekam, hvorfra vi kan overskue området bedre, denne stigning er ved at tage pipet fra mig tror vi er oppe på 60-65º stigning
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...73156f.jpg[/IMG]
for hver meter vi går op går vi 10-15 meter sidelæns, først lidt til den ene side så den anden side, laaaaaangsomt kommer vi op, dyrene derimod er nu borte, stå nu 250 meter over os, tænker bare "stå for helvede stille til vi kommer på plads".
Det enlige dyr guide så er en vædder, den er er nu på vej mod gruppen af hunner, hvor der også er en lille vædder med, det er jo starten af brunsten så der er meget på spil, gruppen af hunner fortsætter op af bjerget mod den enlige vædder, de mødes 350 meter fra os, vi beslutter at lægge os og afvente situationen.
Gruppen med hunner går bare forbi vædderen, denne bliver nu stående, guiden snakker med Antonio, som nu forklare at det er på tide jeg får fingren ud, hurtigt bliver støttebenen foldet ud, riflen bliver lagt an, Antonio måler afstanden til 360 meter, klikker på tårnet og er klar, afventer svar fra guiden.

Skyd når du kan, hvisker Antonio, det er lige hvad jeg gør, gemsen falder sammen i skuddet og begynder at rule ned af bjerget, jeg repetere og er klar hvis det bliver nødvendige, gemsen stopper faldet efter ca. 100 meter, har trådkorset på han, men lyset er slukket på denne gemse, jeg ruller rundt på ryggen i den sparsomme bevoksning og græder, tanker går til min afdøde far, samt til alle dem der har været med i dette setup.
Ja men tro ikke det er overstået endnu, bare fordi man har skudt ender historien ikke her, turen op til gemsen 260 meter fra os tager 30 min. solen er kommet over bjergryggen og det er meget glat på sine steder. Vel fremme ved gemsen kan man se på det ansigtsudtryk guiden har, at det er noget specielt med denne gemse, frygter at trofæet er slået i stykker af det drastiske fald, vi kan konstatere at en lille sten, har stoppet gemsen fra at fortsætte yderliger 500 meter ned af bjerget, havde bedt guiden om at lade gemse ligge så jeg kunne tage lidt billeder inde vi flyttede på den.
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...aefa02.jpg [/IMG]
Guiden kommer mig i møde og omfavner mig, snakker på Spansk til mig, er lidt forvirret, har ingen aning om størrelse på en gemse, men Antonio oversætter, "denne gemse er den største der nogensinde er skudt i dette naturreservat" ok tænker jeg lidt småt.

Nu er der endelig tid til mad og vin, hold da kæft hvor et stykke tørt brød med tortillias smager godt, vin er nok tradition på disse jagter, og jeg holder mig ikke tilbage, bliver straffet senere.
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...b56e13.jpg[/IMG]

Der bliver tage billeder, innen dyret skal pelses, ser ud af øjenkrogen at der er ved at samles en større mængde gåsegribbe i luftrummet over os, guiden får taget en blødprøve, et stykke af milten samt en hår dusk, inden dyret bliver skinnet, vi er nu færdige med at skinne gemsen og forlader kroppen, når bare 20 meter væk før vi næsten bliver fløjet omkuld at 30-40 gåsegribbe som er meget sultne, når at filme en god 16 sek. omgang hvor gribben vælter ned at bjerget mens de æder højlydt, det tager 20 min. så er der kun knoglerne af gemsen tilbage til vildsvinene.
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...50f17c.jpg[/IMG]

Antonio har fået en hun gemse i 50 års fødselsdagsgave af sin kone, guiden og Antonio vil nu forsøge dette, jeg vælger at finde en lille sten hvor jeg kan fordøje hvad der er sket, og bare vente på de kommer og henter mig.

Der sker ikke meget i den time jeg venter på at blive samlet op, turen går nu ned af bjerget, tro mig hvis turen op var slem så er det vand mod nedturen, vi skal jo lige over nogle små bjergkamme for Antonio skal jo have en gemse med hjem.
Solen har nu tøet den frosne jord op, at begnde en nedstigning i brunsæbe på et bjerg er ikke noget jeg kan rekomendere og slet ikke når ens blodsukker ligger under hvad en diabetiker ville betegne som tåbeligt, det er bare at håbe det sidste sukker der er i leveren bliver frigivet hurtigt. Vi spotter en gruppe med hunner men vinden der kommer fra dalen og op, gør dyrene nervøse, de er hurtigt oppe på 400 meter over os.
Stoppe ofte og drikker direkte fra de små bække der kommer ned fra bjerget, her er der snakke om kildevand der smager af natur og ikke noget flaske lortevand til 40 kr. pr. liter guiden har sagt at vandet er af bedste kvalitet. Nedturen i ordets forstand tærer på min krop, vin og mangel på næring er ikke en god kombination, jeg har vel fået hvad der svarer til 1 glas vin, men alligevel tærer det på kroppen rerserver.
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...13040b.jpg[/IMG]
Vi spotter en gruppe med hunner 298 meter over os, Antonio skyder desværre forbi, efter lidt eftersøgning fortsætter vi turen ned mod bilen, det føles som min tånegle er revet af og ligger i bunden af støvlerne, det er bare at bide sammen og fortsætte ned ned ned, stopper og drikker ofte det giver samtidig en chance for at slappe lidt af.
Endelig nede ved bilen ryger støvler og sokker af skal lige se skaden, men neglene sidder stadigvæk der hvor de skal, ja vist tæerne har da en anelse anden farve, om de er blå i morgen vil tiden vise.
Vel tilbage på hotellet står den på mad og det der nu høre sig til.
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...301a5c.jpg[/IMG]

Jeg takker for denne gang, tak for at i gider læse min jagtberetning.

Sender gerne billeder hvis der er nogle der vil se lidt mere.

/Rolin

Fik opmålt trofæet i år aftes, 93 CIC point.

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#15
Fin historie og tillykke med gemsen.

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#16
tillykke !
flotte billeder, og et trofæ der har kostet så meget arbejde vil altid være værdsat [:p]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#17
Hvor er det fedt, det lykkedes for dig Rolin [Smile] Kæmpe stort tillykke med det flotte trofæ og den fine skydning. Tak for endnu en god beretning med flotte billeder [:p]
[Smile][Smile]
Jeg skal overbringe et stort tillykke til dig fra tøsen af [Wink]

Vi ses

Zeb
Svar
#18
Tillykke med den og tak for en fin beretning.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#19
Kan slet ikke undgå at blive en anelse misundelig af at høre din beretning! Godt gået Flemming og stort tillykke!

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#20
Stort tillykke med den fine Gemse Rolin et fantastisk smukt dyr
Som sædvanlig en både spændende over velskrevet beretning med nogle
Super flotte billeder
Tak for at du gider dele med os [Smile]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)