Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L Legacy
#1
Jeg har i dag kvajet mig godt og grundigt da jeg var inde at skyde 30.06eren ind ved MB jagt i Hobro....jeg gik i våbenrummet [:p]

Og der så jeg den nye S&L Legacy medlydpotte og en Z6 1,7-10. Bjarne var ikke sen til at finde lidt ammunition og sende mig i kælderen....det er satme en snild lille skyder og jeg er noget tilbøjelig til at erhverve sådan en fætter....jeg har rodet lidt rundt på nettet og kan se at den fås med 1:8 stigning til militær ammo (Iflg. Hunters House)
Er der nogen der kender noget til riflen og dens egenskaber med militær ammo?

Jeg synes S&L dæmperen er mindre køn men der kan jo evt. sættes noget andet på.
Svar
#2
Nu skal man vel tage alt fra HH med et gram salt eller to...[Big Grin]
hvorfor kalde det militær ammo, det er vel bare salgsgas for at få nogen til at købe riflen fordi de mener at de har billig adgang til militær ammunition, var det ikke mere rigtigt at skrive at 1:8 stigningen passer bedre til patroner med tungere kugler.
Svar
#3
Men en superlækker riffel........ Det er det sq.......
Svar
#4
Den er møg lækker og han er absolut ondskabsfuld når han finder på det.
Den har jeg også været udsat for af Bjarne.
Jeg har ikke handlet den endnu... Men den står bestemt meget højt på ønskesedlen.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
Den er ualmindelig lækker. Jeg er reddet af at være links, men spørgsmålet er hvor længe det varer.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#6
Jeg stod og legede med en af dem hos en forhandler, og kunne ikke forstå at jeg fint kunne lukke bundstykket og riflen blev spændt, men når jeg så skubbede sikringen frem gik skuddet af, det viste sig så at aftrækkeren var for lang og kunne ikke være i aftrækkerhuset,
Kan man forestille sig at man stoppede patroner i sådan en Legacy uden at lege med den først, når den nu er nået ud til forhandleren er der ikke langt til hænderne på en uerfaren nyjæger.

who dares wins
who dares wins
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen
jeg har rodet lidt rundt på nettet og kan se at den fås med 1:8 stigning til militær ammo (Iflg. Hunters House)



Nja, de brug og smid væk skydere vi har udleveret har en stigning på 1:7
http://da.wikipedia.org/wiki/5.56_x_45_mm_NATO

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#8
Tjaaa...

Wiki har ikke altid helt ret ...

ss109 militær fuldkappet, kan fint stabiliseres i en 1:8 stigning.. de "kræver" ikke en 1:7 stigning.

Den oprindelige ændring til 1:7 skyldes så vidt jeg ved at visse andre projektiler var "marginale" i nogen af de korteste af "motorbøsserne"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Når der engang kommer en tilladelse og jeg kan få hentet skyderen så vender jeg lige tilbage med om det fungerer i en 1:8 pibe.
Svar
#10
Det fungerer i hvert fald i min 1:8 Tikka pibe [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Så er den landet. S&L Legacy 223 8" stigning med en Leica ERi 2,5-10x42 på nakken. Jeg vil tro at jeg inden ugen er omme har fået gramset alt bruneringen af den[:p]

[Image: legacy_zps94e00e4e.jpg]

[Image: legacy1_zpsfccc9b53.jpg]
Svar
#12
Lækker lille kanon[Smile]
Tillykke med den[8D]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#13
Tillykke med den.
En lille elegant riffel, med den rigtige størrelse kikkert, og den rigtige højde på montagen.
Det eneste der skæmmer den, er lyddæmperen.Det ødelægger ligesom helhedsindtrykket.
Bare min mening.

[Image: kludder_zpsb5521caa.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#14
Undskyld, men Gud hvor grim med den lyddæmper paa.
H
Hogmeister
Svar
#15
Ser kanon fedt ud med dæmper på,
bare det forkerte fabrikat:-)

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#16
det er godtnok en speciel oplevelse at skyde med dæmper på. Det er sku vanedannende :-)
Svar
#17
ja det er fedt med dæmper, men de findes da mindre:-) kikkerten er til gengæld fint dimensioneret i mine øjne
Svar
#18
I kan komme og hente lortet kvit og frit - den klikkede på ræv her til morgen - det var ALDRIG sket med en Remington [Sad!][xx(]
Svar
#19
What? [B)][xx(][V]
Det var sq da noget af en træls affære... Er gænghætte anslået?
Hjemmerul eller fabriks?
Jeg har også haft klikker bare på en buk med en remington...

Sæt den bare til side til mig.[Big Grin] Jeg kommer til Hobro omegn i weekenden..[8D][8D]

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#20
både fabriks og hjemmerul. Den markerer kun lige fænghætten fint. Meget underligt. Skød 50 skud med den da jeg var over at hente den og det var uden problemer.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)