Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
50 mm leupold på Sako 75
#1
Hej alle,
Jeg er ved at købe en leupold vx-6 3-18x50, og den skal jeg ha monteret på en sako 75 i leupold qr montager.
Er der nogen der har erfaring med hvilken højde ringe der skal til her?
Jeg ku jo bare købe nogen "High", men vil jo gerne Ha den så langt ned som muligt.

Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#2
Jeg har vist et sæt QR high ringe og baser til Sako liggende som du må låne hvis du vil prøve om det passer. kigger i aften.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#3
Umiddelbart skal der slet ikke en high montage til en kikkert med 50mm obj:

Nok nærmere en low, er hvad du leder efter.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#4
Tror extra low passer - mål ydre diameter på kikkertens front og check med de mål dr findes forskellige steder på nettet. Har selv brugt extra low til en Tikka/kikkert med 50 mm objektiv/ret tyk pibe. Samme ringe som Sako.

9,3*57
9,3*57
Svar
#5
Hej Morten

Nu har jeg målt efter. På min Sako 75 med 19mm pibe er der ca. 4mm luft under en Swarovski z6i 3-18x50 (yderdiameter er 56mm) med en high QR som er 0,9"=22,86mm
Og en medium er 0,77"=19,558mm
Så hvis din pibe er med normalkontur burde en medium være høj nok. Men det kniber vist med en low.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
Hej Alle [Smile]
Tak for super respons!
Og især tak til dig Jacob, det var lige sådan et mål jeg ku bruge til noget, og jeg har en standart jagt pibe på min, så jeg går efter en medium montagen.

Jeg må ind til computeren og bestille i en fart [Big Grin]

Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#7
Jeg har en zeiss 6-24x56 til at sidde i en Medium montage på min sako 75 Smile. Så en 50mm burde kunne sidde en en low ? Der er 4mm højdeforskel på en medium og en low.
Svar
#8
Hej.
Jeg har en Sako 75 i cal. 223 med en Vortex Wiper PST 6-24x50 i en low montage og der er ca. 5-6 mm mellem piben og kikkert, så der er plads til linsebeskytterene, de faste sigtemidler er afmonteret.
Jeg synes højden passer fint.

Vh.
Lars
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)