Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5 skud = 36mm gruppe på 1000yds
#1
http://bulletin.accurateshooter.com/2007...000-yards/
[Image: sarvertargetrecord.gif]

Jeg ved det er gammelheder men det er nu alligevel noget der kan give mig næseblod!
5 skud på 914 meter og en gruppe der måler under 3½cm (og så sidder de i X 10'eren!)
Sk!d i hvad det er hvis vi scroller ind til 200m, tænk på hvad vind og vejr har at sige på de "sidste" 700m af flyveturen! Og hvad med variationer i mundingshastighed?
Svar
#2
Personligt synes jeg det mest forbløffende er at de hylstre (afkortede .338LM hylstre necket ned til .308) der satte den her rekord var blevet genladet 58 gange ... [:0][:0][:0] (Men han udgløder så også for hver eneste affyring, og han nok ikke verdens mest slaskede kammer .. [:p])

Så, jo.... riflen er helt sikkert mega præcis... men på 914 meter er det altså "riffelholderen" der skal kunne sit kram for at få bønnerne til at komme afsted så ensartet over den afstand ..

Thunder Ranch er jo en udendørs bane i bakket tærræn....

Riflens "geometriske" spredning må være under 4 mm på 100 m ....

Med det projektil han bruger må hans V(0) variere mindre end 1 m/sek
--- DET er næppe reelt muligt HVER eneste gang ... --- Så på det punkt har han nok være lidt heldig ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Som dravis nævner, er vi med disse fantastiske grupper ikke ude i "statistiske afvigelser" ?

Det er OVERHOVEDET ikke for at forklejne den fantastiske skydning, men hvis skytten ikke kan gøre det stort set lige så godt med jævne mellemrum, så er det vel et udtryk for at "vind og vejr mv." er meget konsistente i lige netop det tidsrum serien skydes ?

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Jo, man må sige at disse "Helt små grupper" på den afstand ER "statistiske lykketræf" det er jo næsten 5 år siden den sidste "rekordgruppe"

Generelt ligger deres "aggregates" altså gennemsnittet af 5 eller 10 5-skudsgrupper omkring 2,5 - 2,8" eller 10 - 12 cm ..

Det er stadigvæk RIMELIGT imponerende efter min mening. [:0][:p]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Jo, man må sige at disse "Helt små grupper" på den afstand ER "statistiske lykketræf" det er jo næsten 5 år siden den sidste "rekordgruppe"

Generelt ligger deres "aggregates" altså gennemsnittet af 5 eller 10 5-skudsgrupper omkring 2,5 - 2,8" eller 10 - 12 cm ..

Det er stadigvæk RIMELIGT imponerende efter min mening. [:0][:p]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



100% enig [Big Grin]

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Imponerende. Men selvfølgelig er der held med i det.

Men det jeg virkelig er interesseret i (og kan se nogen nytte i), er at kunne placere et skud i plet - hver gang. Det er er en meget fin test: https://www.youtube.com/watch?v=3CvyYjoS...UotekAyxew
Svar
#7
I den video Den mørke side linker til, ser det ud som om at den bipod der sidder på kanonen er klemt direkte omkring løbet...? Er der nogen der kender til den type-som så ikke samtidig ødelægger riflens præcision?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by ULG

I den video Den mørke side linker til, ser det ud som om at den bipod der sidder på kanonen er klemt direkte omkring løbet...? Er der nogen der kender til den type-som så ikke samtidig ødelægger riflens præcision?

Hilsen Ulrik


De er ikke klemt om løbet. Det er lidt samme type som TRG. Tror absolut ikke du kan lave træf på den afstand med bipods der klemmes om løbet, men de findes da.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 - 30.06 - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)