Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 202 - 308 Win ønskes konverteret til 6mm br
#1
Hej,

Jeg har en Sauer 202 i 308 Win som ønskes konverteret til 6 mm br men kan det lade sig gøre?

Løbet skal skiftes, men skal bundstykket mv også?

Jeg håber at I vil hjælpe med dette projekt for jeg har forsøgt at læse diverse steder men kan ikke finde nogen steder hvad som skal til for at få dette projekt til at lykkes.

/ Glæder mig til næste gang jeg skal på skydebane og på jagt Smile
Svar
#2
Bundstykket kan godt bruges da 6mm br har samme bund diameter som en standard patron.

Men om der kan fåes en bundstykke til 6mm br. der har kortere vandring ved jeg ikke. Vær obs. på magasinet, måske kan den ikke føde ordentlig fra en alm. standard magasin. I så fald skal du også have en anden magasin.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#3
Prøv at kontakte Skyttebutikken.

Jeg ved at man på et tidspunkt kunne få piber i kaliber 6BR til Sauer 200 STR, og din riffel kan bruge de samme piber. Måske er diameteren på piben for stor, hvis du ikke i forvejen bruger match piber, men så må du enten få løbskanalen i forskæftet udvidet eller piben drejet ned. Skyttebutikken kan også fortælle om du kan bruge samme magasin til 6BR og 308 W.

De har ikke piber i kataloget med det kaliber lige nu, men de har da ammunitionen, og måske kan de nemt bestille en pibe hos én af leverandørerne.

Ofte er de så billige med piber, at det kan betale sig at købe hos dem, og derefter få sin våbensmed til at afkorte og dreje ned til den længde og kontur man vil have. Jeg ville ikke få den flutet, det gør vist ikke noget godt for præcisionen, og det må være præcision der er målet med projektet, ikke ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Hvorfor vælger du ikke 6XC så er der ikke problemer med magasinet, så er der noget mere hylster volumen og præcisionen er fuldt på højde med 6 BR. [Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#5
Jeg har haft en STR200 med en Border 6mm pibe. Den var en fornøjelse at skyde med men røg i AI puljen Smile

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)