Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvordan sub lader man 375 H-H
#1
Er der nogen der kan give en sikker opskrift på genladning af 375 H-H magnum. Jeg har fået sat lyddæmperen på, men er lidt usikker på det videre forløb. Er det evt muligt at bruge blykugler, når man skyder med lav blus
Svar
#2
Alt er da muligt, men hvorfor skyde med 375HH om man vil skyde med lavt blus subkalder det?
ps. Velkommen til forummet![8D]
Svar
#3
Altså du vil have den til at køre subsonisk - så den er helt stille med lyddæmper på?

Generelt er det et problem jo mere hylster du har - en sub ladning kræver ikke meget krudt og hvis krudtet ikke bare nogenlunde fylder hylsteret, får du uregelmæssig afbrænding og måske enda sekundær detonation, hvilket er det sidste man ønsker.

Med kun 9 grains VV silverstar er en 165 grains kugle stadig over lydens hastighed i min 308win og umiddelbart nærmer jeg mig kun 50% fyldning af hysteret på trods af at krudtet har lav massefylde.

Hvis det skal virke skal du nok have en filler der kan holde krudtet ned mod fænghætten.

Jeg tror du får svært ved at finde andre der har brugt lige 375 til subs ladninger.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Der var engang en artikel i safariklubbens medlemsblad, det er måske 10 år siden. Jeg husker ikke skribentens navn, men han skød med støbte kugler, gaschecks osv.

Han brugte en form for vat som han kaldte skydebomuld for at fylde hylstret og få ensartet antænding og med succes til f.x. dåvildt.
Svar
#5
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...ms=red,dot

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#6
Fik den sindsyge tanke, at man måske med Pyrodex og støbte blyprojektiler kunne få en kombination der opfyldte både en høj(ere) fyldningsgrad af hylsteret kombineret med den ønskede lavere udgangshastighed på under 340 m/sec [:o)]
Kan dog ikke liiiiige finde de fornødne data i QuickLOAD [:I]
Svar
#7
Pyrodex er lige som sortkrudt afhænging af total fyldning for at opnå ensartet tænding, så det vil nok give en del variation i V(0) samt en masse "snavs" i "potten" [Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
hvis man flyder hylster på 375 h&h med Pyrodex er man over 340m/sec jeg har en medlem der har prøvet det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)