Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dådyr ædt i dyrehaven!
#1
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/f...en/5350890

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#2
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Kæft hvor er det godt. Stort tak til den eller de der står bag.[^]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 - 30.06 - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Ulv på Sjælland[Big Grin][Big Grin]
Svar
#5
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#6
Må skydes

Citat:quote:

Og har I også tilladelse til at skyde, hvis det skulle være en ulv?
»Ja, det har vi, og det er ikke muligt, at have en ulv i Dyrehaven. Så den vil blive nedlagt, hvis de finder en.


Der er åbenbart forskel på om man er jyde eller sjællænder[xx(]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#7
Mærkeligt! På Sjælland er det et "farligt" dyr. I Jylland bliver det betegnet som "spændende og berigende for den danske fauna"! Mig ik forstå!
Mvh Jesper
Svar
#8
Der er indsendt materiale til DNA analyse, fordi der er en "LILLE" mistanke om det kunne være andet en en stor hund.

Tror i selv vi får sandheden at vide, hvis det nu er vores jyske venner der har smidt en ulv over hegnet[Big Grin]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#9
Er det en ulv skal den da bare bedøves og så slippes ud i den ikke hegnede del af Søndermarken, alternativt Gribskov. Vi ved jo at den særlige danske ulv er sjælden og derfor bevaringsværdig i en grad så intet individ må ødsles bort

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Kunne da være dejligt hvis det er en ulv [^] [Big Grin]

Et hoved der mangler er ellers et af kendetegnende for en los.

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#11
Kunne være morsomt, hvis det viser sig, der er ulve-DNA i det kadaver.

Læs sidste nummer af "Jagt, vild og våben", hvor der argumenteres for, at vi også kunne få krydret den jydske natur med vildsvin, så kan man holde udesvin på øerne. Jo, vi er rigtig Safaripark Danmark...

Næeh, lad os få svenske svin, ulve, bjørne og elge over på Sjælland. Det må være godt for de sjællandske, skovgæster, ornitologer, politikere og borgere i almindelighed. Så skal vi andre nok klare Tysklands Odde, med de våben vi nu har. Jeg vil tro der ville komme pres på, foran DOF, DN og DBs hovedkontorer, samt "Borgen".

//C-X
//C-X
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Er det en ulv skal den da bare bedøves og så slippes ud i den ikke hegnede del af Søndermarken, alternativt Gribskov. Vi ved jo at den særlige danske ulv er sjælden og derfor bevaringsværdig i en grad så intet individ må ødsles bort

Mvh.

Yeti



"Og har I også tilladelse til at skyde, hvis det skulle være en ulv?

»Ja, det har vi, og det er ikke muligt, at have en ulv i Dyrehaven. Så den vil blive nedlagt, hvis de finder en. Men vores teori går på, at det er en løs hund, selvom det altså er en meget stor og stærk én af slagsen«, siger Hans Henrik Christensen til BT".

Klart der må skydes hvis det er en ulv, dette er jo et hegn som STATEN ejer, så der gælder vel andre regler[xx(]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#13
[size=1]"Og har I også tilladelse til at skyde, hvis det skulle være en ulv?

»Ja, det har vi, og det er ikke muligt, at have en ulv i Dyrehaven. Så den vil blive nedlagt, hvis de finder en. Men vores teori går på, at det er en løs hund, selvom det altså er en meget stor og stærk én af slagsen«, siger Hans Henrik Christensen til BT".

Klart der må skydes hvis det er en ulv, dette er jo et hegn som STATEN ejer, så der gælder vel andre regler[xx(]

/Rolin

Se'følig må de da skyde, hvis det er en ulv. Det er jo verdens navle, Sjælland og Kbh.[xx(]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#14
Man kunne jo også håbe, at det er vores jyske venner, der har fundet en dåkalv på heden og straks kørt den til djævleøen for at skabe lidt jule stemning.[^]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#15
Ved nærmere eftertanke så forstår jeg til fulde, hvorfor de skyder den.

Tænke sig hvis den satte tænderne i en af øboerne[:0]

Det ville sgu være dyr plageri af højeste karat[Big Grin]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#16
Kære julemand, det eneste jeg ønsker mig til jul er at der er en rigtig ulv i dyrehaven og at den når at tygge lidt på et par skødehunde inden den bliver fundet... Please, jeg har været sød i år (igen)[Smile]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#17
Ork nej, det er sgu da bare nogen der har skaaret hovedet af for at faa et flot gevir op paa væggen.
En salon riffle med en halv agurk, og der er ingen støj. Hov jeg glemmer helt I maa have lyddæmpere i Danmark. Simpelt.
H
Hogmeister
Svar
#18
Nu ved vi jo så at man må tilsyneladende skyde ulv i hegn så jeg vil gerne være med til at donere tråd der kan hænges op langs den tyske grænse.

[Image: asgaard.gif]
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Ork nej, det er sgu da bare nogen der har skaaret hovedet af for at faa et flot gevir op paa væggen.
En salon riffle med en halv agurk, og der er ingen støj. Hov jeg glemmer helt I maa have lyddæmpere i Danmark. Simpelt.
H



Det er vist kun i staterne, hvor alt er større og bedre, at en kalv bærer et gevir [Big Grin] [Big Grin]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#20
Citat:quote:

Hov jeg glemmer helt I maa have lyddæmpere i Danmark. Simpelt.



Ja, for så er der 0 dB på et riffelskud[B)][Sad][xx(]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)