Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krudt fabrikat i S&B..??
#1
Hej.

Er der nogen der ved hvilke fabrikat krudt boller i selleri bruger i deres 308 Win 9,7 g. FMJ..??

Mvh. Skotten


Svar
#2
Med stor sandsynlighed deres eget militær-pulver ... som ikke rigtigt ligner noget man kan købe som genlader.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Du kan jo prøve at skrive til dem.

De gange jeg har spurgt dem om noget, der har svarene kommet, indenfor et par dage.
De kan sikkert også oplyse, om de sælger krudtet, i løs vægt, og hvem i Europa, der forhandler det.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Måske dem her:

http://www.explosia.cz/en/streliviny/dow...ing_EN.pdf

Det krudt kan købes hos vildsvin.se der ligger 40 km fra Helsingborg.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#5
Hej

Tak for svarene.
Problemet ligge i at vi her i KNI´s butikker på Østgrønland kun kan købe S&B FJM, og syndes ikke lige det batter noget til bamser vi har renden i overflod her.

Men jeg har en stak Sierra SP 180 gn som jeg har tænkt at stoppe i som erstatning for FMJ.
Og ja det en underlig konsistens, nærmest som groft mel. Det var det først jeg faldt over da jeg tog projektilerne af. Og ja så blev jeg lidt nysgerrig på hvad det var for en type krudt de anvender.

Nå men de får 42 Gn. Så vis I ikke høre fra mig igen, virket det ikke helt som planlagt.

Og igen tak for responsen, jeg vil prøve at skriv til dem, det kan da aldrig skade.

Mvh. Skotten


Svar
#6
Du ringer eller skriver bare til Kim hos Orsiivik, så finder han ud af, at få noget over til dig.
(Tele Post er ikke glade for Ammo i Pakker, Men hvad de ikke ved, har de ikke ondt af)
Jeg hjælper også gerne.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#7
Ja jeg har hørt om en i Nuuk der skulle kunne skaffe alt, der var bare ingen her over der viste hvem det var. Og sidst jeg var i Nuuk var der heller ikke den store hjælp at hente ved dem jeg kender der over.

Jeg takker for linket.
Jeg vil da ringe der over og høre hvad han er rejsene i, kunne jo være han kan skaffe ladekrudt.

Og nej, hverken Tele Post eller Air Greenland er særlige samarbejdes villige når der skal sendes ammo. Har lige sendt et karton 22 wmr op til min hundeskyder i Scoresbysund, hold nu k.... et gedemarked at få dem overbevist om at de har pligt til at fragt det man vil poste. Og ja 965 kr. for 0,8 kg i farliggods fragt :-(
Og igen pg. KNI, var kommet i tanke om de ikke vil føre det kaliber længer i butikken der oppe. De hade så bare lige glemt at det har de pligt til på lige fod med 222 rem og 30.06 samt en del udvalgte fødevare de heller ikke udmildbart må løbe tør for iflg. lovgivning.

Desværre igen et tydligt tegn på at KNI, Air Greenland heller så Østgrønland og alle 3500 mennesker her over ville synke i havet, og ja RAL er sgu i sammen båd.

Mvh. Skotten.


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)