Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Forsker fordømmer ulvepolitik
#1
Fordømmer ulvepolitik

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Det er simpelhen fantastisk. På den ene side hævder de at ulven er indvandret naturligt til Sverige. For så på den anden side at sige at der ikke vil blive tilført dna udefra de næste 100 år. Kommer der bare to ulve til Sverige fra Finland i løbet af de næste 100 år så behøver man en bestand på noget nær en fjerdedel for at bestanden er selvbærende i forhold til hvis der ingen kommer.

Den tidligere regering sagde at hvis de ikke kommer selv så importere vi et par stykker - derfor kan der jages på flokken. Og så har man endda sagt for en sikkerheds skyld så ganger vi minimumsbestanden (60 i Norge og Sverige ) med fire og regner ikke Norge med.

Der er så meget politik og blålys i ulvedebatten at den er helt håbløs. Den kører på samme niveau som når Hamas og de fundamentalistiske jøder skal forsøge at blive enige.... Lad os nu komme ind på midten og blive enige om noget der kan omsættes til praksis. Og helst inden den finske model for alvor udbredes i Sverige. I Finland falder bestanden af ulve fordi de lokale er så trætte af dem at de forgifter dem...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Har hørt at de allerede er i fuld gang i väster göteland. fra Vänersborg og nordpå .
Svar
#4
Der er i hvertfald to områder i Sverige hvor det er påfaldende at der ikke er ulv. Jeg synes at det er tragisk at et samfund som det svenske på den måde er ved at blive del i et by- og et landsverige som på en række områder ikke deler værdier.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Der er mange steder det kører på den måde.

Herligt at sidde til møde i et jaktlag og en siger. At her i området er der ingen ulve. De liker icke vädret.[Big Grin] Han er betjent.

Det viser vist hvor langt det er drevet ud i dagens Sverige.

Mange steder i Värmland ses der meget sort på fremtiden m. hensyn til elg. Adskillige har et temmelig negativt syn og mener 3-4 år mere så er det slut m. elg jagten.

Mit lag havde 37 elge på kvoten for 4 år siden, I år havde 27 men skød kun 18. Det kunne ikke blive til mere. Vi er så "heldige" at være berørt af 3 revirer.[}Smile]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Har man først oplevet hvor meget løshunde jagten og det at have feks. en god støver eller elghund betyder for nogle svenske jægere , forstår man godt at de ellers så lovlydige svenske begår selvtægt.
Svar
#7
Elgjagten i det nordlige Warmland er slut hvor vi jager.
I 80 erne fandtes den største elgstamme der. Vores jagt lag skød over 60 elge dengang i år skød vi 3!!!
Der er set mange ulve... blandt andet en flok. . på 8!

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Elgjagten i det nordlige Warmland er slut hvor vi jager.
I 80 erne fandtes den største elgstamme der. Vores jagt lag skød over 60 elge dengang i år skød vi 3!!!
Der er set mange ulve... blandt andet en flok. . på 8!

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]



Likenäs[?]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#9
Ja....

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#10
Her er der lidt om denne forsker[}Smile]

http://blogg.jagareforbundet.se/2014/12/...argjakten/

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)