Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så kom julegrisen i hus.
#1
Sønnike og mig havde bestilt en lille hurtig smuttur her op til jul, hos den gode Hr Rolin i vort Svenske broderland. Håbet var naturligvis at få en gris med hjem, og særligt knægten havde jo store forhåbninger til at det måske kunne lade sig gøre. Naturligvis er det ekstra spændende som 16 årig, og med jagttegnet brændende i lommen.
Vi kom derop fredag aften, efter en køretur i regn,hagl og stormvejr. Rolin var hurtig klar bag komfuret, og fremtryllede nogle STORE hakkedrenge smukt svøbt i bacon, herlig sovs,løg osv... Meget mætte forlod vi bordet,og kom i det varme tøj, og blev kørt på plads. Jakob skulle gå afsted og følge en rute Rolin beskrev for ham, han luskede afste i mørket, og fandt tårnet, og kom i posen. Desværre var der ingen aktivitet på pladsen, men han hyggede sig i den lune "svinepose"
Jeg blev kørt et andet sted hen, og fandt mit tårn(Pilens), og havde heller ingen grise for. Dog hørte jeg grise hvine og "skrige", og da jeg gik på plads hørte jeg mindst to dyr forlade pladsen.
Lidt efter midnat kørte vi hjem og hoppede i seng. Næste morgen blev vi vækket med "Engelsk Morgenmad"[Smile][:p] Super måde at blive vækket på! Vi lavede lidt praktiske ting i løbet af formiddagen, og Rolin rørte bla. en æbleskivedej samme. Så kørte vi en tur rundt og så nogle af pladserne og fik handlet ind. Så hjem igen, og så blev der eller lavet de dejligste æbleskiver og Glögg!! Vi ville tidligere ud denne aften, så tidlig aftensmad, en lækker oksesteg med Pommes, salat og den dejligste hjemmelavede Bearnaise til. (500 gram smør... til 4 mand....)[Big Grin] Efter dette lette og kolesterol-fattige måltid (!), kørte vi på plads igen,Jakob denne gang i "Pilens" tårnet, heller ikke denne aften havde han heldet med sig. Jeg gik i Campingvognen, og hørte ret hurtigt dyr. I løbet af dagen var der kommet i tyndt lag sne, og det gjorde det lettere at se lidt i den måneløse nat. Desværre kunne jeg ikke få øje på det dyr der puslede rundt. Senere på aftenen kom der tydelig aktivitet på pladsen, der blev møffet godt rundt, men det var s..... ikke til at få øje på dyrene, på selve foderpladsen var sneen smeltet, men efte 10-15 minutter kunne jeg endelig skimte 2 dyr... Men det var stadig umuligt at se hvad der var for og bag, men jeg kunne høre at det var grise... Endelig stillede den ene gris sig op mod en lille smule lysere baggrund, og jeg kunne slippe kuglen. Grisen faldt på stedet,og det andet dyr lusked af, ikke i vild panik men stille og roligt. Jeg sendte en besked til Rolin, og til sønnike.. Han sad og blundede i sit tårn, og var blevet vækket af skuddet, han fik et chock, og mener selv at han hoppede så højt i stolen, at han har lavet en bule i loftet på tårnet!![Big Grin] Jeg blev siddende små 3 timer endnu, men på trods af mere "pusleri" på pladsen senere på aftenen, kom der ikke flere dyr frem. Klokken blev halv et, og jeg hentede Jakob, så han kunne være med til at trække grisen op til bilen. Det var ikke nogen stor gris, men en skøn madgris på omkring 35 kg levende vægt.
Hjem til Rolin, som guidede Jakob igennem hvordan man brækker en gris, og så ind og fejre det med et glas rom, og et par øl fra "Mit" lokale bryggeri i Refsvindinge.
Næste morgen stod den på morgenmad og pakning af grejet og grisen, og så ellers "farvel og på gensyn"
Tusind tak til Rolin, for et par dejlige og rigtig hyggelige dage. Tak for skøn og rigelig mad, og rigtigt dejlig samvær[Smile][Smile]
"Heldigvis" skød Jakob ingenting, så derfor har vi allerede booket næste tur til det Svenske!![Wink]

PS-man oplever altid noget nyt når man er på tur,Som Jakob bemærkede " Det er første gang jeg har besøgt nogen, som jævnligt siger "Jeg smutter lige i krematoriet, jeg skal lige have en hund mere på...""!!![Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Stort tillykke med grisen [Big Grin]
Jeg synes nu at det var en skam at sønnike ikke blev smittet med svineinfluenza.
Så kommer du nemlig til at hoste op med flere lommepenge [Wink]
Og Rolins køkken er jo helt i en klasse for sig selv [:p]

PS: når Rolins siger hund, så mener han måske p**k**

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Åh ja - Sådan en tur op til Rolin er altså i en klasse for sig [8D]

God mad
God jagt
Godt selskab

Det der dog bekymrer mig en del er at der nu er overhængende risiko for at møde ULG i nogle ultra tynde slim-line langbenede speedoer i et let feminint farvevalg i forsøget på at smide alle kiloene fra Rolins gode mad [Big Grin][8D][Wink]

Endnu en gang tillykke med svinet [Smile]
Svar
#4
Jeps!
Superhyggeligt hos Rolin!
Kan anbefales :-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Hos Rolin er hotdog et arbejde og ikke noget man spiser.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#6
@Prezzy

Der er en stilling ledig fra medio 2015

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#7
Hotdoggriller? Lyder spændende.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)