Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Løse kugler i hylstret
#1
Hej, jeg købte 50 stk. 8x57 JS med 170 gr. Interlock. Efterhånden som jeg kommer gennem dem, oplever jeg foreløbig 8 stk. hvor kuglen er løs, typisk når jeg har haft dem i magasinet, M98. Der er ingen mærker i kuglen og jeg oplever ikke problemer når jeg repeterer.

Mail til "den seriøse hjemmelader" har ikke givet svar og jeg ved den virker, for ved bestilling kom der svar pronto.

Kan disse patroner "reddes" eller skal de bare kasseres ?

Jeg overvejer Hornady SST i 8x57, men jeg ved ihvertfald hvor de ikke bliver bestilt i så fald.

Knæk og bræk

Ole Søndergaard
Svar
#2
hej

hvad hylster er det. jeg gå ud fra det er rn kugle det er i dem og med krymperillen er de ikke krympet

mvh knt
Svar
#3
Træk kuglen og necksize hylsteret for derefter at sætte kuglen igen.
I sådant et tilfælde er Lee Factory Crimp værktøjet uvurderligt til at fiksere kuglen indtil der trykkes på knappen for at skille patronen ad permanent.
Svar
#4
Mojn

Har tidligere oplevet tilsvarende med kombinationen
Hornady kugler, LEE RGB diesæt og Remington hylstre i
kaliber 6,5 x 55.

Hvilke hylstre er der anvendt til dine 8 x 57 JS
patroner ?

Har for nyligt oplevet det samme med kaliber 30.06, med
kombinationen Lapua Mega 185 grains, LEE diesæt og Remington
hylstre. Megaen blev erstattet af NORMA Oryx, herefter var der
ingen problemer med løse projektiler.

God jul til jer alle.

vh.

cck
cck
Svar
#5
Der står DAG på hylstret og da jeg ikke selv lader, mine muligheder begrænsede i forhold til at gøre noget. Min umiddelbare løsning er at kontakte manden, men når han ikke svarer, er det ikke let ;-)

Tak for gode bud
Svar
#6
hvis du slå din pm kan jeg må hjælp dig
Svar
#7
Det kan være DAG FMJ fabriksladet som er blevet ændret til 170 Hornady og den kugle kan sagtens være nogle 1/100 mm mindre i diameter end den europæriske.

Anonymitet overalt 20308960
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#8
Jeg har selv ladet nogle, hvor samme problem er opstået.. så tømmer jeg dem, kasserer de berørte hylstre og erstatter dem med andre. Jeg antager at det er fordi jeg bruger brugte hylstre, at de ikke kan holde spændingen i halsen nogen gange, for de er jo alle sizet ens fra start. Måske en form for metaltræthed. Krymperiller er fint, de sidder bare aldrig der hvor man skal bruge dem...
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)