Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klikker Blaser R93
#1
R93 er kendt for at kunne klikke, når man tager aftræk og lave et mærke på en fænghat, hvis man ikke skubber bundstykke helt frem.

Er der nogen, der ved, om det er lige sådan ved R8-er eller hvordan?

Jeg har hørt lidt om, at det skulle være lavet om å en R8 så at man ikke kan tage aftrækket, hvis bundstykket ikke er skubbet helt frem.

Er der nogen, der VED noget om det?
Mhv
Buba

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#2
Bubba for fanden da.....
Religionskrig lige op til jul[Big Grin]

God jul til alle
Svar
#3
R8'eren har muligvis andre problemer...[Sad]
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=34536

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Ved godt du spørger om R8
Men jeg har en R93. I 30.06 har aldrig oplevet dette problem. Og når jeg går på jagt lukker jeg buldstykket mere lydløst, end jeg kunne på min gamle remington
I mine øjne er det det lækrest stykke værktøj der findes.

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#5
Ja da, det er altid godt med en god gang "mudderbrydning".[Wink][Smile]

Jeg har selv oplevet det flere gange mens jeg havde en R93. Man skulle sørge for, at hylstrerene er fuldkalibrerede og gikr nemt ind i kammer, og være bevidst om, at lukke bundstykket resolut ind. Så var der ikke noget
Er blot nysgerrig på at høre om R8 er lige sådan?

På forhånd tak og glade jul til alle

Mvh
Buba

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#6
Hej Buba

Jeg har haft omkring 6-700 skud gennem min R8. Jeg har ikke endnu haft en klikker eller problemer af nogen art.
Det er primært fabriksladet kvalitets ammunition, men heller ikke de relativt få hjemmelavede jagtammo har voldt proble er af nogen art.
Jeg har haft to stk R93 før, dem har jeg begge haft klikkere qua bundstykket.

Men mon ikke der er et eller andet generelt problem på R8, ligesom på alle andre rifler - den fejlfri riffel er jo nok ikke bygget endnu. Troede jeg kunne custombygge en optimal riffel engang men det slog fejl.
Min R8 får mindst en sæson mere i skabet :-)

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#7
Jeg har ladet en del til R93ere, og aldrig haft en klikker. Jeg kalibrerede også hylstrene hårdt, hvilket jeg tilskriver succesen. Jeg har også ladet en del til en R8er i 308. Her brugte jeg samme opskrift som til R93. Efter to afskydninger af hylstrene (kvalitetshylstre) kunne man med fingrene knække dem midt over. Bruddet skete 5-10mm over hylsterbunden...

Det kan skyldes to ting som jeg ser det (eller være et sammenfald af begge)

1. For hård kalibrering = for stor headspace

2. Lukkeafstanden i riflen = for stor headspace.

Jeg har oplevet det en enkelt gang før i en R93er, men det er nogle år siden, og det var kun ved nogle enkelte hylstre.

Jeg har aldrig oplevet det med standard repeterrifler.

Et godt råd til jer der lader til Blasere, er derfor at tjekke jeres hylstre grundigt - selv efter første afskydning!

Jeg mindes en tråd engang, der beskrev en Blaser med for stor lukkefstand... gad vide om der er flere af disse rifler der har dette problem???

J.
Svar
#8
På R93 oplevede jeg "klikkere" qua at bundstykket ikke var lukket ordentligt. Vel at mærke med fabriksammo.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#9
Jeg havde R93 i ca 10 år, jeg har haft ganske få klikkere, den ene kostede mig en Ræv, efterfølgende klaskede jeg bundstykket i med høj hastighed, og samme patron kunne nu affyres. Jeg havde også engang et utilsigtet skud på Elgbanen fordi min langemand røg i kambolage med aftrækkeren under hurtig repetering, selvfølgelig min fejl, men jeg blev sku Bange? Nu har jeg Tikka [^]

who dares wins
who dares wins
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)