Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Surt opstød
#1
Måske er det bare mig, men er det ikke som om at nogle jagt rejsebureauer ikke er deres ansvar bevist ellers er de bare p.... ligeglad, bare der bliver solgt nogle rejser.

Tag nu bare vores den sidste tur her i november 2014 med Aurora jagtrejser. Det startede i april på Jagt & Outdoor messen Odense, vi ville prøve at få lidt tilbud på en regulerings/hundyrsjagt efter hind/kalv og rå/lam dog mest kronvildt i Polen. Den eneste krav vi havde var 4 jagtdage efter kronvildt i uge 45.

Vi valgte et tilbud fra Aurora jagtrejser, ikke fordi det var billigst men fordi det lød til at være det bedste sted, i nærheden af byen Opole i det sydlige Polen. 24.000 ha fladt til let kuperet terræn med en afskydning på ca 1.100 stykker klovbærende vildt om året, det lød ok for os. Vi er jo jyder så der skulle lige prøves om der kunne fåes lidt "rabat" eller et dyr frit til afskydning, men det kunne ikke komme på tale, da det var deres absolut bedste revir til denne jagtform, det var kun et spørgsmål om vi ville skyde 5 eller 10 stykker kronvildt vær, ok hvis det var tilfældet skulle lidt småpenge ikke skille os så vi betalte første indskud.

Nu er vi jo alle 4 erfarende jægere og tænkte at hvis vi skulle skyde 20 stykker kronvildt måtte det være rigtig godt. Da anden indskud kom og vi skulle betale depositum for vildt også, havde Aurora bestemt også bevaret "optimismen" 5 stk kronvildt og 8 stk råvildt måtte vi betale for, ok det måtte jo være rigtig godt der nede.

Det var først da Voucher og kørselsvejledning kom at alarmen begyndte at ringe hos mig, vi skulle pludselig ikke til Opole mere men til Jemna 120 km fra det oprindelige revir vi troede vi skulle på, det "nye" revir var kun på 3.700 ha hvilket er alt for lidt til 4 mand der vil GÅ på jagt, vi protesterede selvføglig men der var ingen grund til bekymring fik vi at vide, det var bare super kronvildt jagt der nede og som en side gevinst kunne vi måske også skyde Muflon der, nå men vi havde jo betalt og med kun en måned til afgang var det ikke nemt at nå noget andet.

Vi ankom søndag ved 13,30 tiden hvor vi blev vel modtaget af vores tolk og fik anvist vores logi og noget at spise, det hele var fint og godt.

Vi var på jagt om aftenen uden at skyden noget, men vi fandt da ud af at det Aurora mener med fladt til let kuperet, var bjerge i op til 1200 meters højde hvor vi jagede mest mellem 800-1000 m, det var ikke noget problem for os men det kunne det sagtens have været vis det havde været knapt så mobile jægere som var kommet der ned, det viser bare igen at Aurora ikke har nogen som helst anelse om hvad de sender folk ud til.

Mens vi sad og spiste den aften kom tvivlen på om dette skulle ende med det vi var kommet for og vi spurgte en af guiderne hvad de mente, hvortil der blev svaret at de kunne ikke forstå at vi var kommet helt ned til dem uden at have licens til muflon da det stort set var det eneste vildt der var på reviret udover svin på denne tid af året![Sad!]

Mandag formiddag havde de lokale travlt med at skaffe licens til muflon så vi da havde lidt at gå på jagt efter. Vi ringede der nede fra og beklagede vores nød til konsulenten fra Aurora og der blev sendt mail også men det hjalp selvføglig ikke en skid.Der er også efter vi er kommet hjem skrevet mail med forlangende af kompensation, vi fik bare at vide at vi kunne få 2 dyr til fri afskydning på vores næste jagt med dem , hvordan f..... skulle det kunne lade sig gøre når 4 mand på 4 dage kun kunne skyde 1 svin, 1 rå, 1 hind, og 9 mufloner på deres absolut bedste revir .[:0]

Nej bortset fra nogle dygtige guider og hyggelig samvær så har denne tur en fæl lugt af løgn og profit.
Jeg er helt på det rene med at jagt er uforudsigeligt, men for at det skal være en mulighed er det jo en betingelse at den vildt art man vil jage er til stede.
Man sidder til bage her med galden helt oppe i halsen og tænker f...... nej det skal andre også høre om, så de selv kan tage deres forholdsregler!

Aurora havde et halvt år til at finde et revir der kunne indfri vores forventninger og så kommer de op med dette, det er sku ikke i orden!!!

Mvh Bjarne Schmidt Petersen.
Mvh Bjarne
Svar
#2
ikke i orden[B)]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Ærgerligt, men ikke første gang.

Jeg og 3 kammerater havde en lignende oplevelse med Buhl's Jagtrejser.
Vi havde købt en hundyrsjagt på kronvildt, men der var kun svin på reviret til afskydning, fordi kvoten på hundyr var brugt. Et telefonopkald hjem ændrede intet, da det er den lokale jagtklub der ved hvad der må skydes.
Jeg rejser aldrig med dem igen [xx(]

Bo Nielsen

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Hundyrs jagt i Skotland, hvor vi blev lovet at der var dispensation til nedlæggelse af hjort. Der var næsten så meget vildt at det var et spørgsmål om vi kunne tage patroner nok med. Vi fik en reference vi ringede til. Han havde kun ros til terrænet og kronhjorteren var der nok af.

En uge før afgang blev destinationen ændret p.g.a. sygdom på distriktet.

Det skulle ikke give problemer med dispensation til hjort hævdede rejse selskabet. Så vi tog afsted, der var ligesom ikke ret meget at gøre ved det med så kort varsel.

Iflg. min stalker var vi taget i r.ven. Han havde ringet til sin bror i der var ansat tæt på det sted vi oprindeligt skulle have været og der var INGEN sygdom.

Det var et fint sted vi kom hen og der var mere end rigeligt med kronvildt. Der var blot ingen dispensationer det år og det var blevet meddelt allerede i foråret[}Smile]

Så summa summarum. Det blev 3 stykker råvildt og 11 stykker kronvildt på 2 mand. Et helt fint resultat, men ikke lige det vi havde fået stillet i udsigt.

Så jeg har rejst med bureauet 3 gange. Første - eneste og sidste gang.

Bull Shit[}Smile] [}Smile]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
12. Kritik eller ros af enkeltstående erhvervsdrivendes forretningsmetoder - service, kompetence, priser etc. - er principielt velkommen, men skal begrundes og underskrives med virkeligt navn, således at den kritiserede/roste part såvel som brugerne af forumet har en chance for at forholde sig til kritikken/rosen. Denne regel gælder ikke for kritik/ros af produkter, brands, organisationer, offentlige personer og producenter.
Hvis man har et specielt/sjældent efternavn kan man efter aftale med en moderator nøjes med fornavn og første bogstav i efternavnet samt brugernavn på vedkommende moderator, dog skal hele navnet samt kontaktoplysninger opgives til moderator.

Kima/moderator

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Kima

12. Kritik eller ros af enkeltstående erhvervsdrivendes forretningsmetoder - service, kompetence, priser etc. - er principielt velkommen, men skal begrundes og underskrives med virkeligt navn, således at den kritiserede/roste part såvel som brugerne af forumet har en chance for at forholde sig til kritikken/rosen. Denne regel gælder ikke for kritik/ros af produkter, brands, organisationer, offentlige personer og producenter.
Hvis man har et specielt/sjældent efternavn kan man efter aftale med en moderator nøjes med fornavn og første bogstav i efternavnet samt brugernavn på vedkommende moderator, dog skal hele navnet samt kontaktoplysninger opgives til moderator.

Kima/moderator

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det



Hermed rettet, undskylder.

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#7
En anden ting der er værd at bemærke når man bestiller jagtrejse er at det depositum der bliver indbetalt for trofæer i mange tilfæde er spildt hvis turen aflyses fra 90-30 dage før afgang (afhængig af rejseselskab)

Jeg var deltager på turen som Tex (Bjarne) omtaler og vi havde indbetalt over 7000 kr i depositum pr. Mand (for det var jo det bedste revir i hele Polen) som ville være spildt hvis vi havde valgt at aflyse turen da vi fik de endelige papirer. Så vi havde egentligt ikke noget valg.
Så til andre der skal ud at rejse så lad være med at indbetale mere end højest nødvendigt i depositum for vildt/trofæer.

Det gjorde ikke det hele bedre at jeg var nød til at rykke Aurora flere gange for at få depositum tilbagebetalt[}Smile

Jakob Christensen

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#8
Det ville klæde de omtalte jagt rejsebureauer, hvis de kunne komme ud af busken og forklarer sig, ellers er der ikke ret mange der har læst dette Topic, der vil købe en rejse hos pågældende firmaer.

Personligt er min erfaring at 1 dårlig omtale ødelægger 10 gode, oftest dannes der et billede af et firma der bare skal tjene penge og blæser på sine kunder, dette er min erfaring som selvstændig og har intet med før omtalte firmaer at gøre.

Nu hvor det offentlige medie er så stort, skal man passe på som virksomhed, for det kan spredes sig som en steppebrand, der ikke kan kontrolleres.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)