Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forsøg med sættedybde
#1
Hej
Vil lige høre om der er nogle som har prøvet følgende.
Sidste år 2013 skulle jeg på bukkejagt i Polen, men havde kun 20 stk Barnes T-TSX 130gr til min 30-06 tilbage, vores lokale forhandler havde ikke flere 130gr T-TSX så jeg købt en kasse 130gr TSX og ladede nogle af dem.
Jeg målte sættedybde på T-TSX kugle, derefter målte jeg dif længde på de 2 kugler og satte TSX kuglen så bagenden af de to kugler sad med samme dybde i hylstrene. Jeg havde ikke mulighed for test inden jagten, men fik ikke brug for de TSX ladninger jeg havde lavet.
Men så i 2014 skulle jeg af sted igen og som sikkert mange ved så er Jaguar Gruppen ikke de hurtigste til at få Barnes kugler hjem, så jeg måtte til at teste min ladning fra sidste år.
Jeg havde nogle T-TSX ladninger tilbage som jeg skød 3 skud med først, derefter skulle TSX ladningen testet og de sad nøjagtig samme sted, jeg kunne ikke se nogen form for forskel.
Er det et tilfælde de køre ens eller kan man som udgangspunkt gå efter sættedybden når det er samme produkt med 2 forskellige spidser.
Nu har jeg prøvet det med Barnes TSX og T-TSX i 165gr også og de går også nøjagtig i samme riffel med den samme sættedybde ( dybden som kuglen går ned i hylstret)
Det er da lidt sjovt når så mange folk har problemer med at få Barnes kugler til at virke godt og så virker det her.

Jeg bruger Barnes kugler i alle mine kalibre og har aldrig haft problemer med at få dem til at gå godt i mine rifler[Big Grin]

Mit næste forsøg går ud på at teste Barnes TSX i 110gr til min 30-06
Hvis det lykkedes så kan jeg godt sælge nogle kalibre [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Det er lidt sjovt når folk bliver frarådet køb af en 30-06 riffel, jeg har ladninger med mindre rekyl end 243W ladninger i min gamle Remington 788. Det må jeg gemme til en anden gang, nu må julefreden sænke sig [Wink][Big Grin]

Mvh. Ole

HEYM/SR 20 N. 270W
Tikka 695. 6,5x55
Blaser R8: 243W. 30-06. 8x68S. 375H&H
Mauser M03 308W
Schmidt&Bender PMII 4-16x50
Schmidt&Bender Zenith 3-12x50 m. lys
Leupold VX6 1-6x24 m. lys
Leupold LPS 3,5-14x50
MEOPTA MEOSTAR R2 2,5–15X56 RD

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)