Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ændre længde på færdigladet ammo (223 rem)
#1
Jeg har en kammerat der har købt en hel del meget billig .223 ammo til sin Ruger Mini-14.

Han har fundet ud af at genladning(repetering) og precision er af h.... til med denne ammo.

Ved gennemsyn kan man se at patronlængde varierer en hel del bare i en enkelt æske.
Det er de korte patroner riflen repeterer bedst med.
Kan man uden synderlig risiko justere patronlængden på de lange af patronerne, så man får ens patronlængde?

Forskellen i længde er synlig med det blotte øje, og er målt til op til 2mm.

Han er skiftet til bedre ammo, men det irriterer ham at have flere hundrede patroner, der ikke er værd at skyde med.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#2
halløj
jeg ville ikke have betænkeligheder ved at køre hele banden igennem sættedien med mindste fællesnævner. Der vil komme lidt større tryk pga det mindre volumen men ikke noget alvorligt.
men hvis der er tale om lakeret militærammo ved jeg ikke om det er klogt
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Jeg har fjernet mange kugler fra mili-ammo og erstattet dem med 55 grains kugler, uden at gøre andet.

De skyder ganske præcist.

De lakerede kugler som Strom nævner kan godt sidde temmelig fast, men ud det kommer de.

Må 2006 blive endnu et forrygende godt "skudår" for os alle ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an2.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Tak for svarerne.

Det var det jeg havde håbet på/regnet med, men da jeg ikke har prøvet at genlade, så måtte jeg hellere spørge, and at dumme mig.

Jeg vil give dem videre, og så må han finde ud af om han vil ofre det rigtige værktøj, eller finde en der kan lave det for ham.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
du skal bare være opmærksom på, at gør du patronlængden kortere, så er der en potentiel risiko for øget tryk...

og det er ikke nødvendigt at skille patronerne ad for at sætte kuglen dybere... det kræver kun et seater die...[Smile]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#6
Hvis han bor her i Nuuk, så har jeg da en ladepresse han kan låne. Jeg har ikke dies og hylsterholder til .223 rem. så det må han selv skaffe.

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)