Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nyt skæfte til CZ550 American
#1
Har gennem længere tid søgt efter et nyt skæfte til min CZ550 American 308W, men det er tilsyneladende meget vanskeligt.

Problemet er at skæftet er revnet mellem magasinbrønd og aftrækker bøjle men det kan måske afhjælpes med bedding og en tværbolt gennem skæftet.

Import fra USA er tilsyneladende helt umuligt hvis skæfteprisen overstiger 100 $ og man ikke kender nogen der bor "over there" der kan hjælpe. Richards Microfit har ellers nogen meget intresante løsninger men de eksporterer overhovedet ikke ud af USA.

Er der nogen af jer der har nogle forslag til hvad der kan gøres. Evt. henvise til en kompetent våbensmed i nærheden af Kolding.
Fortsat god aften.
Svar
#2
Import fra USA burde da ikke være et problem, andet end du skal betale told og moms af forsendelsens værdi (incl fragten).

Har du været i kontakt med Richard's om forsendelse til DK, der er da et par formænd der har fået skæfter hjem fra dem.

Jeg mangler også et skæfte til min 375'er og der var Richard's et godt emne.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#3
Den 16/12 fik jeg dette svar fra Richards Microfit:

Sir,
Our products can only be sold to customers within The United States.

Sincerely,

Helen
Richard’s Micro-Fit Stocks Inc.

Så det ser lidt vanskelig ud.
Svar
#4
Klitgaard: Det er sådan set et kendt problem, men der behøves såmænd ikke et nyt skæfte. Som du selv er inde på vil en limning incl en tværbolt være længe rigeligt.

Mvh Zeb
Svar
#5
Var der ikke en her inde fra der har startet et skæfte
Værksted op.
http://skaeftemageren.qsite.dk/

[Image: asgaard.gif]
Svar
#6
Zeb:
Så skal jeg finde en der kan udføre operationen. Kender du nogen eller er det noget du gør i?

Høker:
Skæftemageren har jeg haft fat i men han er vist tilbage på hobbyplan igen.

Fortsat god søndag.
Svar
#7
Lign. problemer er da tidligere set løst [Wink][Big Grin]

Mvh Zeb
Svar
#8
Hej igen
Så er det lykkedes at få fremskaffet et nyt skæfte fra http://www.klinsky.cz. Det gik uden problemer.
Dog var der nogle enkelte problemer. F.eks. kunne bolten ikke fjernes når riflen var samlet.
[/img]

Her kræves lidt slibe arbejde.

Når jeg nu er igang så har jeg overvejet at bedde riflen men vil disse "knopper"

[/img]

[/img]

gøre at riflen ikke kan adskilles efter en bedding.

Og så lige til sidst: Hvilke rembøjler kan anbefales?

Fortsat god aften.

PS: Hvorfor bliver URL for billeder vist?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)