Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Et lille drama udspiller sig i kontroltårnet
#1
Det var bælgravende mørkt, klokken var 02.35 og kontroltårnet i lufthavnen mistede pludselig kontakten med et lille to-motorers privatfly.

Kort efter de opdagede det, ringede nød-telefonen og opkaldet blev svaret af en Air Traffic Controller.

Det var passageren i det lille fly der ringede op, og skreg i telefonen ”MAYDAY, MAYDAY, MAYDAY. Piloten har fået et ildebefindende og er drattet livløs om – jeg tror det var et hjerteslag. Jeg tog mobiltelefonen i hans lomme og inden han mistede bevidstheden, sagde han at jeres nød-telefonnummer var på speed-dial på hans mobil. Jeg flyver på hovedet i 2.500m højde og farten er 280 KM/T.!”

Air Traffic Controlleren satte ham øjeblikkelig på medhør og bad alle andre fly i området om radiotavshed pga nødsituationen.

ATC : ”Rolig nu, nu har vi god kontakt og skal nok hjælpe dig og har lige behov for at verificere et par ting. Bare forhold dig rolig og gå ikke i panik. Hvordan ved du at du befinder dig i 2.500m højde.?!”

Passageren : ”Jeg kan se et instrument der hedder flyvehøjde, og det står på 2.500m”

ATC : ”Okay, det lyder rigtigt så. Hvordan ved du at du flyver 280 KM/T.?”

Passageren : ”Jeg kan se et instrument der hedder Hastighed, samt kan se på GPS’en at hastigheden er 280 KM/T”

ATC : ”Okay, det er helt korrekt. Det er dog bælgravende mørkt og du har ingen horisont – Hvordan ved du at du flyver på hovedet.?”

Passageren : ”Lorten i mine bukser glider ud ved skjortekraven og op af halsen.”

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#2
Yup, shit flows downhill!
H
Hogmeister
Svar
#3
Det er nok derfor Canada er så pænt og rent... Smile

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Yepper, you got it!
H
Hogmeister
Svar
#5
Ja intet virker i Mexico.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Ja intet virker i Mexico.

Jess Christensen
Master Pistolsmith



[Big Grin][Big Grin]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)