Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
optilock alternativ
#1
jeg har en sako Brown bear 338vm og vil gerne have en v8 på toppen men nu kan man ikke få en optilock til 36mm. eller kan man??? har optilock på alle de andre. så jeg er lidt gift med dem! hvad er næstbedst hvis den ikke kan købes???

Owner of A sako.17hmr.223rem.308w.308nm.338vm
Svar
#2
Spuhr laver 36mm ringe, der passer på Sako/Tikka baser. [Smile]
Svar
#3
Rechnagel laver en base der passer på en Sako, og som passer til en Zeiss skinne (Jeg så et sæt til salg på FB for et par dage siden til 500 kr.). Det fordrer jo bare, at du bestiller kikkerten med skinne, men det bliver det heller ikke mindre elegant af IMHO.

Christian
Svar
#4
Har hørt optilock kommer med en til forår men kan ikke finde noget
konkret om det og evt hvornår? er der nogen der ved noget om det???

Citat:quote:

Originally posted by keiler1

jeg har en sako Brown bear 338vm og vil gerne have en v8 på toppen men nu kan man ikke få en optilock til 36mm. eller kan man??? har optilock på alle de andre. så jeg er lidt gift med dem! hvad er næstbedst hvis den ikke kan købes???

Owner of A sako.17hmr.223rem.308w.308nm.338vm


Svar
#5
I september kontaktede jeg Normark med spørgsmålet om der var 36mm ringe på vej til optilock. Og her var svaret at de ikke vidste noget om de er på vej. Men der kan jo være sket noget siden.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
For kort tid siden søgte jeg på 36mm optiloc ringe. Jeg fandt en hjemmeside for en efter udvalget at bedømme, lidt større finsk jagtforretning, hvor de stod som lagervare. Om forretningen er lidt langt fremme i skoene el om den danske importør som sædvanligt er lysår bagud, ved jeg ikke.
Da min hukommelse desværre ikke er for god, kan jeg ikke huske hvad forretningen hedder [:I]
I November talte jeg med Carl hos KO. Skov og han mente de var på vej.
Svar
#7
Men mon ikke en evt. kommende 36mm "Optilock" er uden plast ringene som det er tilfældet med 34mm?
Det tager ligesom den smarte del ud af konceptet.
Svar
#8
har set nogen på nettet der hedder osuma optilock nogen der ved om de er med ringe indv! og evt hvor de kan købes
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by keiler1

har set nogen på nettet der hedder osuma optilock nogen der ved om de er med ringe indv! og evt hvor de kan købes



Har du ikke google[Big Grin]

Det tog 5 sekunder[^]

http://www.finnaccuracy.com/kiinnikkeet_osuma.html

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#10
EAW laver en adapter til Zeiss skinne montage der passer på Optilock baser. Kikkerten kommer dog til at sidde lidt højt. Jeg har ca. 8mm mellem løb og kikkert. Kan findes på tyske hjemmesider.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)