Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Låselængde på HVA/CG 1900
#1
Jeg går og leger lidt med en drøm om at finde en HVA / Carl Gustaf 1900 og bruge den som donorlås til et projekt ude i fremtiden. Jeg er dog kommet i tvivl, om der er forskelle på låselængderne, eller om det er samme længde lås til f.eks både 308W og 30.06?

Christian
Svar
#2
30.06 og 7mm RM bl.a så det er lang lås-

--
FKF

ANNA
Svar
#3
Men er der også en kort lås?

Jeg har set den i 308W men store spørgsmål er, om der er forskellige længder, eller de bare kører standard ens længde...

Christian
Svar
#4
Der er kun en låse størelse på CG 1900, forskellen ligger i bundstykket hvor det spor som bundstykke-stoppet kører i, ikke er fræset lige langt og bundstykket derved ikke kan kører helt tilbage. Magasinet er også fyldt op bagfra så de korte patroner ligger længst fremme i magasinet og bundstykket derved kan få fat i dem. I kal. 222 Remington er der en speciel lille indsats i magasinet til 3-4 patroner. Åbningsvinklen for bundstykket er også mindrer i den kaliber. Det kan forholdsvis nemt lade sig gøre, at ændre låsen til stører eller længerer patroner.
Mvh Ulf
Svar
#5
Hej Ulf - Velkommen til VTF [Smile]

Tak for svaret, det lyder til at jeg kan søge lidt bredere i min jagt på en egnet donorriffel.

Christian
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)