Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Air France - Paris Lufthavn
#1
Er der nogen der ved om man kan få våben med Air France? og ved mellemlanding i Paris?
Det kan jo tænkes at regler om jagtvåben bliver endnu mere bøvlet efter sidste uges event i Paris[Sad!]
Der er tilsyneladende ingen af lovgiverne der har fundet ud af, at jægere aldrig bruger Khalasnikow!
Mvh Jesper
Svar
#2
Nedenstående sakset fra Air France hjemmeside. Der findes også en pdf der inde de skal udfyldes. M.h.t. Paris og våben ved jeg ikke. http://www.airfrance.dk/DK/en/common/guidevoyageur/pratique/bagage_special_autre_airfrance.htm

HUNTING AND SPORT RIFLES
Hunting and sport rifles are regulated weapons. Transporting these items requires prior approval and written authorization. If you plan to travel with any of these items, please let us know when booking your trip (by phone or at a ticket office) to obtain the required transport authorization. You must then declare these items when you check in.

You may transport a rifle under the following conditions:
The rifle must be unloaded.
The rifle and ammunition may be transported in the same baggage item, but must be packed in separate bags within that baggage item.
The rifle and ammunition cannot be transported in a baggage item(s) containing other personal items.
Ammunition must be packed in a single container (fiberboard, wood or metal box) weighing up to 5 kg / 11 lb per passenger.
Cartridges must remain in their original packaging, and any empty spaces must be filled with stuffing material to avoid slippage during the flight.
Please note: each firearm is considered as a standard checked baggage item and is included in your baggage allowance. However, if you want to transport more baggage items or if you exceed the baggage allowance for your ticket, you can purchase a Baggage Option online or pay a fee for this option at the airport.

Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar
#3
Tak for det - der ser jo ikke meget anderledes ud end ved andre flyselskaber!
Jeg havde måske ladet mig forvirre af at det skulle være umuligt at medbringe våben til Frankrig, men det er jo også noget andet end Air France / mellemlandding.

Mvh Jesper
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)