Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Morun gænghætter
#1
Hej formænd
I mangel af bedre kom jeg til, at købe et par tusind af disse. Jeg er dog begyndt, at opleve klikkere, i både magnum og std, jeg har ikke ændret noget i min lade procedure, så kan ikke se andet end det skulle være hætten. Alle klikkere, er gået under andet forsøg, og de ser umiddelbart ud til at være slået hårdt nok. Er der nogen der har oplevet noget ligende.

Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#2
ja, med hætterne i S&B 223 ammo. de er lavet til Hotel Grøn og ikke min lille fine tikka[:I]
mon ikke det er det samme med dit indkøb ?

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Jeg købte en portion af disse i sommers og har nok brændt 150-200 af dem af uden problemer af nogen art. Ku det være et relateret til et bestemt lot.
Der hvor jeg opbevarer har jeg fugtighed på 50-60% konstant temperatur og ikke specielt varmt. Antager du ikke har lavet om på opbevaring fra tidligere.
Svar
#4
Måske har du ikke sat dem helt dybt nok. Jeg har oplevet klikkere på den konto med mange andre mærker.
Svar
#5
Har haft klikoplevelsen med Murom i størrelse "small pistol" i et lidt ældre våben; men retfærdigvis har en kammerat benyttet "large rifle" uden problemer i sin Sauer 202. Tror Murom er lavet af lidt hårdere materiale end andre hætter. Interessant nok har en undersøgelse i "Vapentidningen" antydet, at Murom hætter giver et "hurtigere" resultat end andre; men det er jo en helt anden historie.

9,3*57
9,3*57
Svar
#6
Har nu været ude og aflevere hele sendingen, jeg må så prøve med andre hætter. Det store spørgsmål er så bare: HVOR FANDEN FÅR MAN FÆNGHÆTTER I NÆRHEDEN AF KBH.[V]

Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#7
Update.
Gænghætterne er af hårdere materiale, og derfor kan mine små fede fingre ikke presse dem helt i bund, dette gør så at slagstiften ikke får nok fart på, men bare trykker gænghætten på plads i første forsøg, for derefter, at affyre anden gang.

Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#8
Du presser vel da for faen ikke fænghætterne i hylsteret med fingrene???
H
Hogmeister
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Du presser vel da for faen ikke fænghætterne i hylsteret med fingrene???
H


Jo,man er vel smed/skovhugger[Big Grin]. Bruger da en autoprimer, men skal nok ligge flere kræfter i og måske også sørge for at primerpocket er helt ren, ve at kratte den ud.

Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#10
@jens: Vaabensmeden i Hedehusene plejer at sælge dem.

9,3*57
9,3*57
Svar
#11
@niels det ved jeg[Smile] han har lige fået dem alle retur.
Men han har ikke andre end muron og dem er jeg færdig med.[}Smile]

Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#12
Den ska' sgu ikke 'krattes' ud. Den skal særes ordentlig ud med saadan en dims som denne. Den gør det nøjagtigt og med korrekt dybde hvergang.
Jeg købte I sin tid denne hos Sinclair.
[Image: IMG_3388_zps1e2726fd.jpg]
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#13
@ hogmeister, jeg har en der ligner den meget, men har ikke brugt den efter jeg begyndte, at ul rense mine hylstre, før jeg tumblere dem, men må hellere i gang igen.

Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)