Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ulvejagt video
#1
Video
http://vimeo.com/86853394

Artikel
http://www.grandviewoutdoors.com/articles/4970-video-two-wolves-with-one-shot#sthash.w9YysbP2.4MRU8Fgz.dpbs

Mvh Pete
Svar
#2
Da jeg så filmen blev jeg meget overrasket over tidspunktet han skød på. Det var jo tydeligt at de 2 ulve stod på linie, og han vidste udmærket at der var 5! Så jeg troede det var bevidst!
Da jeg så læste hans beretning, hvor han omtalte hans store "held"?, var jeg klar over det var et uheld! Men han omtaler det altså som en kæmpe held!
Jeg ville nok være rimelig flov hvis det var mig, der havde lavet sådan en "double".

Men bortset fra det kunne jeg tænke mig at skyde en ulv eller to. Men det skal ikke være på den måde!

Jesper
Svar
#3
Flov over hvad?
Hvis jeg kan komme til det saa skyder jeg da ogsaa en double. Har gjort det med ground hogs og præriehunde.
H
Hogmeister
Svar
#4
Der vil vel være for stor risiko for at det bagerste dyr blot anskydes? Enten som følge af at anslagsenergien er væsentlig reduseret. Eller som følge af at kuglen har ændret retning i det foreste dyr.

Jesper
Svar
#5
Han skyder med em .270 Mag. Ulv nr to staar lige bagved, saa kuglen ændrer ikke meget kurs, og det er minus 15. Den løber ikke langt. Mange vil vel ogsaa mene at 300 m er for lang en afstand.
Taget I betragtning hvor lang tid det har taget at komme til dette punkt, strabadserne og hvor svært det er at skyde ulve, forstaar jeg ham udemærket.
H
Hogmeister
Svar
#6
Rigtigt eller forkert. Faktum var at det var den bagerste som trillede i skraldet, og den forreste som spænede.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#7
Citat:quote:

Faktum var at det var den bagerste som trillede i skraldet, og den forreste som spænede.

Ja og det er reelt kun derfor han får dem begge. Uanset hvordan vi vender og drejer så løber han en meget væsentlig risiko for at nummer 2 bliver anskudt. Nu skriver han ikke noget om hvordan han ser på ulven som art, men hvis den ses som et skadedyr, der skal udryddes så kan det vel være ok. Jeg ville også tage en anden chance på en rotte, som jeg ville dræbe for enhver pris, end jeg ville på et stykke vildt jeg reelt jager for min fornøjelses skyld.
Svar
#8
Med den rette ammunition skulle en 270 Magnum nu gerne lave gennemskud på en bette schäferhund.
Om han bryder nogen etiske regler i det land han jager i vil jeg ikke blande mig i. Men at skyde en ulv er faktisk virkelig en belønning. De er svære at jage.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Jeg synes, at det er en fin film - ligesom de 2-3 andre, jeg også så ved samme lejlighed.
Tumbs up herfra.

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#10
Rigtigt spændende jagtfilm. En appetizer, meeeen der skal dælme noget varmt tøj på for at udholde ventetiden og ikke ryste som et espeløv, når chancen byder sig. Er det en lille petroliumsovn han varmer sig med under ventetiden?
Svar
#11
Flot film.
For mig og se løber han betydeligt mindre risiko for anskydning ned vi ser i de mange drivjagts film.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)