Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sådan får du lyddæmperen med på jagtrejsen (26/1)
#1
Fra hjemmesiden, link i bunden.

Det har været besværligt at få lyddæmperen med på jagtrejsen, da den ikke kan komme med i våbenpasset. Danmarks Jægerforbund arbejder i EU på, at det bliver muligt, men indtil da er der fundet en midlertidig løsning, hvor de rejsende skal udfylde en deklaration.

Tasken er pakket, og våbenpasset er opdateret. Men lyddæmperen volder problemer, for hvordan skal den registreres, så tolder og myndigheder er tilfredse, og så jagtrejsen kan foregå så glat som muligt?

Nu er svaret på det spørgsmål endeligt klar: Uanset om du skal rejse inden for eller uden for EU's grænser, skal du udfylde en tolddeklarationsblanket fra Politiets hjemmeside. Du finder blanketter her.

Blanketten er oprindeligt udformet til at gælde lande uden for EU, men gælder altså midlertidigt også inden for EU. Danmarks Jægerforbund har arbejdet på en løsning på problematikken, og nu er der altså en midlertidig ordning for de rejselystne jægere.

Politiet er i gang med at udforme en opdateret blanket, og at den er nært forstående. Når den er færdig, finder du den på http://www.politi.dk under borgerservice og blanketter.

Når du rejser ud af landet, skal du indenom en af Skats toldekspeditioner. De vil så stemple blanketten og sende den til dit lokale politi. Samme procedure skal du igennem, når du kommer hjem. Du kan finde placeringer og åbningstider på landets toldekspeditionskontorer her. Vælg ”toldekspeditioner”.

Det er også Skats kontorer, du skal henvende dig til, hvis du har spørgsmål om denne del af processen.

Danmarks Jægerforbund arbejder fortsat på, at du i fremtiden kan tilføje din lyddæmper direkte i våbenpasset.

http://www.jaegerforbundet.dk/page651.as...25164a71a4

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#2
Citat:quote:

Når du rejser ud af landet, skal du indenom en af Skats toldekspeditioner


Rend og hop.

Al kommunikation med det offentlige foregår elektronisk, det har de selv bestemt. Så de får bare en mail fra mig, jeg skal sku ikke spilde tid med at stå i kø nogen steder når dagen er afsat til jagt.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Citat:quote:

Når du rejser ud af landet, skal du indenom en af Skats toldekspeditioner


Rend og hop.

Al kommunikation med det offentlige foregår elektronisk, det har de selv bestemt. Så de får bare en mail fra mig, jeg skal sku ikke spilde tid med at stå i kø nogen steder når dagen er afsat til jagt.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).


[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
tøhø... hver anden dag er man imod tvangsdigitaliseringen og hver anden dag er det egentlig meget praktisk... ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Du har aldrig set mig argumentere imod digitalisering, tværtimod.

Jeg mener vi skal have et centralt våbenregister hvor vi selv kan registrere de våben vi køber og sælger. Det måtte godt koste et abonnement som dækker driften, men det skulle være gratis at registrere køb og salg. Det kunne snildt laves med nem-id og eksisterende teknologi.

Til gengæld mener jeg politiet skulle have lov til at kontrollere at våbenskabet indeholder det man har registreret og kun det. Det er egentlig unødvendigt, men det vil kunne sælge ideen som en styrkelse af kontrolordningen, og det ville alt i alt gøre det meget nemmere at eje, købe og sælge våben.

I praksis ville det fungere som om vi alle har en on-line våbenbog svarende til våbenhandlernes, med den væsentlige ændring, at politiet hele tiden kan se hvad man har i "bogen".

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Jeps... +200 til det Lasse....[8D]

Det er jo dybt beskæmmende at Hunderegistret i DK er mere moderne og fungerer langt billigere og mere effektivt end registrering og tilladelser til noget så "politisk ukorrekt" som vores jagt- og sportsvåben .. [xx(][V][V][:0][B)]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
@Lassescout - jeg skrev sådan set heller ikke at jeg havde set dig argumentere mod digitalisering... tøhø ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Tø hø. Okay. Følte mig lidt ramt. Tø hø [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Det er der i gen grund til - det er egentlig mig selv, det handler om. Jeg er træt er alt elektronisk borgerbetjening, der indføres med tvang... omvendt kan jeg ind imellem godt se, at det i visse situationer er meget praktisk....

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Jeg står og skal til Skotland senere på året og det bliver bare ikke det samme uden min SL5.

Deklarationerne til Skat kan jeg forholde mig til selv om jeg vil give Lasse ret i at det er dybt godnat.

Er der nogen her der ved om jeg bør gøre noget ift indrejse i Skotland, samt udrejse igen? Jeg synes ikke jeg kan finde informationer herom nogetsteds. Vifter jeg bare min tilladelse og skriver dæmperen på de papirer jeg ellers skal udfylde i Edinburgh?

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#11
det man gør her med lyddæmperen kan man vel også gøre med riflen? hvis man ikke har våbnet i våbenpas?
skal til sverige nu her snart og har fået ny riffel dom ikke er i våbenpasset kan jeg så ikke på tage forbi told og skat og så deklarere den der og det samme i sverige og så det det? Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#12
Mht våben skal det deklareres på Tullverket. Og så skal man stoppe i tolden - men den del er der en del der dropper.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#13
Christian Olsen
Hvor har du lige fået den info, om at man skal stoppe i tolden og fremvise, når man har deklareret skydevåben og lyddæmper.

Problemet med lyddæmper ind i Sverige, og ud af Sverige, er IKKE EKSISTERENDE da Sverige ikke giver en skid for våbenpasset. men primært fokucere på om du har gyldig tilladelse i hjemlandet.

Problemet med våbenpas og lyddæmper, er kun ud af Danmark og ind i Danmark


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#14
Jeg var sikker på at fordelen ved våbenpasset var at man ikke skulle stoppe når man havde registreret på Tullverket - hvis det ikke er nødvendigt heller ikke uden våbenpas, hvorfor så bekymre sig om at få våbenpas hvis man bare skal til Sverige overhovedet??

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#15
fordi at uden våbenpas er der teoretiske problemer med den Danske side af grænsen, både ud og ind.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#16
Og fordi man skal oplyse våbenpassets nummer når man deklarerer online på Tullverket.
De bruger sikkert ikke nummeret til noget, for jeg har prøvet at skrive 12345 og det virkede osse [:I]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Slawter

Jeg står og skal til Skotland senere på året og det bliver bare ikke det samme uden min SL5.

Deklarationerne til Skat kan jeg forholde mig til selv om jeg vil give Lasse ret i at det er dybt godnat.

Er der nogen her der ved om jeg bør gøre noget ift indrejse i Skotland, samt udrejse igen? Jeg synes ikke jeg kan finde informationer herom nogetsteds. Vifter jeg bare min tilladelse og skriver dæmperen på de papirer jeg ellers skal udfylde i Edinburgh?

"At ramme ved siden af er også at ramme!"



Det jeg har kunne grave mig frem til er at en lyddæmper høre under section 1 firearms og er tilladelse krævende i skotland, så den skal på din Visitors Firearms Permit er mit bedste bud.

UK er endnu mere gale med tilladelser end vi er.

Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar
#18
Jeg fik tilladelse til lyddæmper herhjemme et årstid før de fleste andre. Da det var i hus, søgte jeg Firearm Certificate på riffel og på lyddæmper hos det skotske politi, men fik afslag på lyddæmperen.

Jeg ved ikke, hvordan de forholder sig til det i dag, men har indtryk af, at der er mange, der medbringer lyddæmperen til Skotland uden at spørge de skotske myndigheder!
Svar
#19
http://www.scotland.police.uk/about-us/finance/service-fees-and-charges/firearms/

Kilde ovenstående link
Citat:quote:

Component parts of Section 1 firearms also require a Firearm Certificate, as do accessories, such as sound moderators.


Kilde: http://www.gloucestershire.police.uk
Citat:quote:

Visitors bringing MODERATORS (that are not integral part of the barrel) along with their rifles MUST have the moderators listed on their Firearm Permits – failure to do so will see the moderators being seized by UK Border Agency staff or possession without being entered on the Firearm Visitors Permit may be an offense.


Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar
#20
Jeg har netop fået tilladelse til lyddæmper til Skotland.
Jeg sendte blot våbentilladelsen på dæmperen til min "sponsor", som så søgte om firearm permit på den.
Nu har jeg tilladelsen, hvor der er en linje, hvor dæmperen også er indført.

Mvh Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)