Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schmidt & Bender
#1
http://www.all4shooters.com/en/specials/...T96-polar/

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#2
Så er handsken kastet overfor Zeiss [:p]. Spændende hvad de så vil svare med.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Har schmidt & Bender ikke længe været førende over Zeiss og Swarovski.
Deres design er også klart det bedste.
Så også en test fornyelig hvor Zeiss som lang distancekikkert faldt helt igennem - PM II vandt

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#4
Altså, det kommer jo an på hvad man lægger vægt på. Jeg har haft en PMII og det er helt sikkert den bedste langdistancekikkert jeg har ejet. Men Zeiss har altid villet ligge i spidsen når man taler om lysgennemgang. Der har vel ikke været nogn over og ingen ved siden af Zeiss HT til natbrug ? Det er der så nu, ser det ud til.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Det lover godt; men designet er altmodisch og klodset, synes jeg. Objektivenden ligner toppen af en vandrepokal - den mangler bare "ørerne".....
Svar
#6
Flueknepperi, men der er noget i regnestykket, der ikke går op.
De påstår den har en lystransmission på 96% og at det er 3% bedre end konkurrenternes, men Zeiss siger deres er på 95%.

Jeg vil give kka ret i at den er grim, men det er Zeiss V8 godt nok også!
Svar
#7
Lidt Youtube nyt fra Shot Show med lederen af R&D afd.

https://www.youtube.com/watch?v=7IKH4wJorP0

Mvh Pete
Svar
#8
Jeg synes den ser både behagelig og kompakt ud. Ville passe fint på en skandinavisk jagtriffel.
Svar
#9
Selvom jeg er rigtig glad for S&B, så tror jeg da bestemt at jeg ville foretrække et større zoom-område, og så gå et par få % ned i lystransmission. 2,5-10 er da lidt fesent for en high-end kikkert i 2015....?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
Jeg har gået en del om den varme grød mht en HT. Problemet er at jeg ikke er så vild med Zeiss, så jeg ser frem til at pille lidt ved den nye S&B. Og det med større zoom klarer jeg alligevel bedre ved at have en Aimpoint jeg kan sætte på ved drevjagter og når jeg går med hunden.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Selvom jeg er rigtig glad for S&B, så tror jeg da bestemt at jeg ville foretrække et større zoom-område, og så gå et par få % ned i lystransmission. 2,5-10 er da lidt fesent for en high-end kikkert i 2015....?

Hilsen Ulrik


Det er jo lige præcist problemet når man har besluttet sig for en high end kikkert. Man kan ikke få det hele i én, så noget må vælges fra. Der var en klog mand der sagde: " Da jeg ikke havde råd, var de alle perfekte. Nu hvor jeg har, er der ingen der er".

Jeg solgte selv min PMII fordi den var for tung og klodset til almindelig jagtbrug. Så købte jeg en swarovski 3-18x50 som er tæt på den perfekte jagtkikkert for mig. Men jeg savner den ekstra forstørrelse i PMII´eren. Jeg må se at få råd til at have dem begge [:p].

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Det er rigtigt nok, Lasse. Men jeg vil dog mene at V8'eren virker som et bedre og mere moderne valg end den nye S&B. Jeg har naturligvis ikke fumlet ved den nye S&B endnu, men har hjulpet en kammerat med at indskyde en V8.... Den er godt nok misundelses-fremkaldende...!![Big Grin][:p][:p]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#13
V8 er stort set altid "misundelses-fremkaldende" --- [:I][:p][Big Grin]

Velvalgt "model-betegnelse" fra Zeiss --- meeeen hvordan ER det nu lige det er med lys-transmissionen i en V-8 Zeiss ...
Jeg ser ingen steder at Zeiss "praler" af 95% lysgennemgang i V-8 serien Faktisk står der 92% på ders egen hjemmeside ... sådan ER det bare når der skal være mange linser i røret...

Victory HT .. lover bare: "Up to 95% light transmission" Så det er ikke alle modeller der har så høj lystransmission..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#14
Jeg bruger skam en PMII til jagt. Synd for bambierne for kikkerten er suveræn. Paralaxe ned til 10 meter og 5x virker... og samme dag med 25x på 180 m.
Hvem pokker gider rende rundt med en 8x56 uden lys når man kan skyde svin om natten med fin lille rød dot fra en Zenith.

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#15
Victory HT .. lover bare: "Up to 95% light transmission" Så det er ikke alle modeller der har så høj lystransmission..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
[/quote]
Dravis - det er jo ikke V8 du skal sammenligne den med - det er jo netop HT'eren. De har begge en faktor fire i forstørrelse.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hvem pokker gider rende rundt med en 8x56 uden lys når man kan skyde svin om natten med fin lille rød dot fra en Zenith.

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]



Måske fordi der nogle gange er så mørkt at det kun en en 8x56 der virker...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#17
Og hvad hjælper det lige når man så alligevel ikke kan se sigtet. ...

Måske fordi der nogle gange er så mørkt at det kun en en 8x56 der virker...

Mvh.

Yeti
[/quote]
[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Og hvad hjælper det lige når man så alligevel ikke kan se sigtet. ...

Måske fordi der nogle gange er så mørkt at det kun en en 8x56 der virker...

Mvh.

Yeti



[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
[/quote]

Hvis du ikke kan se sigtet kan du heller ikke se hvad der er for og bag på en gris. Eller om det er en galt eller eller so

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#19
Zeiss håndkikkert 8x56 afhjælper denne problemstilling :-D

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#20
http://www.schmidtundbender.de/en/products/police-and-military-forces/3-27x56-pm-ii-high-power-digital.html

Ny PM II 3 - 27
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)