Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pæne priser på krybbede trofæer
#1
En 36-årig dansk medborgare har vid tingsrätten i Lund åtalats för omfattande tjuvjakt på trofévilt i Skåne. Stämningsansökan är en närmast makaber läsning som omfattar illegalt nattligt dödande av dovhjortar, kronhjortar, vildsvin och rådjur.

Natten till den 28 oktober 2011: Två dovhjortar dödade på okänd plats i södra Sverige, sannolikt i Skåne. Värde 70 500 kronor.
Natten till den 1 december 2011: En dovhjort dödad på okänd plats i södra Sverige, sannolikt i Skåne. Värde 67 100 kronor.
Natten till den 1 februari 2012: En kronhjort dödad, sannolikt på Rydsgårds gods. Värde 40 800 kronor.
Natten till den 6 augusti 2012. En råbock dödad på eller i närheten av Ållskogs gods. Värde 10 476 kronor.
Natten till den 16 november 2013: En dovhjort dödad på Hjularöds gods. Värde 52 450 kronor.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#2
De kan nok godt findes til de priser i andre lande, men er det prisniveauet i Sverige ?

Nå, det bliver vel anklagemyndighedens opgave at dokumentere.

Spændende hvad de kan få ham dømt for, det var vel kun den sidste tur han blev fanget i på fersk gerning.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Desværre er det jo sådan at dårlige danske krybskytter er med til at gi danske jægere et dårlig rygte, precis som med dårlige muhamedanere.
Svar
#4
utrolige priser. nægter at tror på det der holder.
Svar
#5
håber da at de holder plus noget bøde/konfiskation.
fængsel ? jo tak.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Fine priser[^] men langt ude i hampen.

Man kunne jo håbe at pris sætningen, bevirker at han får en laaang ferie i buret.

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#7
Jeg håber da han får en retfærdig behandling. Straffene for krybskytteri i Sverige er temmelig hårde, så han skal nok komme i fængsel, medmindre varetægtsfængslingen har været så lang, så den udgør straffen.

Men selvom han skal straffes for det han har gjort, skal det vel ikke gøres op i fantasipriser. Det synes jeg ikke er retfærdigt.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
De var taget DNA fra flere af de dyr man har fundet og matched dem med trofæer han havde hængende. Jeg håber at han straffes (hvis han dømmes) i stil med masse røverier - han har jo stjålet ved brug af våben...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Jeg synes det er synd at han skal betale overpris for trofæerne[Big Grin][}Smile][Big Grin][}Smile]

Hvis man tager godsets/revirets prisliste og måler trofæet har man et meget nøjagtigt pris estimat af det pågældende hoved. Hvis man synes det er for meget kunne man jo lade være med at skyde[Big Grin][Big Grin]
I tiltaltes tilfælde bliver det en erstatnings pris, som nødvendigvis ikke er den samme som trofæ værdien, men højere. Det er jo ikke en planlagt afskydning. Her håber jeg at der bliver taget hårdt fat.

Mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by yeti

De var taget DNA fra flere af de dyr man har fundet og matched dem med trofæer han havde hængende.

Mvh.

Yeti


Vildt ! Det tror jeg ikke man havde gjort hvis han havde lavet de samme numre i Danmark. De tager det godtnok alvorligt hinsidan [Big Grin]. Men fint nok at hænge ham op på det der kan bevises. Hvis priserne er fra godsernes egne prislister er det også fint nok. Jeg har bare aldrig set de priser i Sverige, men jeg kommer nok heller ikke så fine steder.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Man bruger både livrem - seler og redningsvest.

Stora värden
Mannen misstänks ha använt motorfordon för att genskjuta djuren och jakten har bedrivits utom jaktsäsong.
Värdet på det skjutna viltet, avelsvärde, köttvärde och trofévärde beräknas uppgå till över en halv miljon kronor.
Det framgår inte av stämningsansökningen hur den åtalade ställer sig till misstankarna.

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#12
Er det ikke noget med at det er samme person fom DJ forherligede i jagtbladet med en fin hjort skudt på et tidspunkt hvor manden ikke havde jagttegn???[Big Grin][Big Grin][Big Grin] Flot[Sad]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#13
Tjooooe, det er vist en offentlig hemmelighed hvem manden er. Men dette er ikke Ekstra Bladet, så vi kan da vente med at sætte navn på til retten har talt(med store bogstaver ser det ud til).

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Riffel uden jagttegn??[xx(]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Riffel uden jagttegn??[xx(]



Det kan vi alle sagtens komme ud i - man kan fx bare undlade/glemme at indberette dit vildtudbytte [xx(]

Men ok, det var off-topic, sorry [Big Grin]

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#16
Jo det har jeg forstået, men vil riffeltilladelsen så ikke blive inddraget??
Svar
#17
Jeg sætter skam ikke navn på.

Jeg spørger om det ikke er samme mand som DJ bragte flotte billeder af på et tidspunkt hvor manden ikke havde jagttegn.
Hvor hjorten på billedet i jagtbladet i øvrigt var skudt henne ved jeg ikke.....

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#18
Jo GT, det er samme mand. Han havde også en profil på et søsterforum hvor han fremviste sine flotte trofæer. Han havde skudt mere på halvandet år end jeg har på 50, men sådan kan goderne jo være ulige fordelt [Big Grin][Big Grin][Big Grin]. Nogen lever livet i overhalingsbanen, og det kan give skrammer.

Nu får jeg nok på puklen, men et eller andet sted kan jeg ikke lade være med at beundre manden lidt. Vi andre lever det trygge, sikre kedelige liv på kontoret, og stikker en sjælden gang hovedet udenfor. Der er ikke noget galt i det, sådan har jeg det helt sikkert bedst. Men han overholder ingen regler og tager hvad han vil have. Det er alligevel modigt, selvom det er dumt, og det kommer selvfølgelig til at ramme ham i nakken big time. De store hjorte er stadig forbeholdt adelen som de altid har været, det kommer han til at mærke.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#19
Ha, ja det kan man sku godt sige[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
Lasse,
Er det rart at køre rundt i en stjålet BMW eller have en kryppet hjort på væggen, mit svar er nej. Den mand kender ikke forskeld på dit -mit eller hans. Beundre ham, aldrig.

Med hensyn til den artikkel i Jagt, så er der en meget stor pukkel på gulv tæppet og jeg er sikker på at vedkommende ansvarshavende redaktør ikke får Cavling Prisen for den der.

Lad os få dommen, den bliver meget spendende når man tænker på hvad der ellers gives for jaktbrud i Sverige.

Mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)