Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Charlie Hebdo i Danmark
#21
Hej Dravis
Som altid velformuleret og analytisk.
Kan kun tilslutte mig dit synspunkt. Det er for let at sætte alle i samme bås.

Michael
Svar
#22
Det var ikke tegningerne der tændte Islam og dens aggressive og krigeriske adfærd overfor alt og alle der ikke underkaster sig – det var omvendt.

I Danmark er vi demokrater. Her vender vi den anden kind til når vi føler os trådt for nær. Vi bruger argumenter – ikke terror.

Hvis ikke vi fortsætter med det ender vi som tabere – og Islamister.

"Har saxet dissse ord fra en god ven"

PS: Del gerne... – er ved at være træt i hovedet over at det vi står for og har kæmpet for i århundreder er ved at smuldre.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#23
Fuldstandigt uenig !

Sommetider kan noget blive sa demokratisk, at demokratiet vil forsvinde med forstaelse overfor alt. Islamister ser ikke demokrati som en styrke, men en svaghed og udnytter dette mod sig selv.

Sidder og folger med her pa CNN, som generelt er venstreorienteret. Selv de mest venstreorienterede journalister her, fatter ikke den danske vattede holdning overfor terror. Alt lige fra politiets manglende traning og indsigt, til folk som interviewes pa gaderne vedr. deres menig om angrebet osv.
Og sa dette fis med smataleterapi....SAMTALETERAPI...hvem fanden har fundt pa dette illusoriske og landsforadderiske program ? Fuldtsandigt hovederystende, og har man bare lidt indsigt i islam og terror, ved man godt det blot et et venstreorineteret spil for galleriet.

Nej, luk alle moskeer. Intet godt kommer ud af dem. Hjemsend alle der besoger deres oprindelige hjemland. Er de til okonomisk last, eller laver ulovligheder efter 1 ar...hjemsendelse. Udtalelser eller had mod Danmark....manglende sprogkundskaber i dansk efter 3 ar...Bandemedlemmer....du gattede det, hjemsendelse.

Hvis Danmark ikke snart ignorerer de underlige flygtninge konventioner med det modbydelige verdenspoliti kaldet UN, og begynder pa realistisk politi, gar det ad helvede til med andedammen.

Kraver det virkeligt en videregaende uddannelse og fatte. Se blot pa hele Europa som er lidt foran med samme problemer. Skulle det ga Danmark anderledes ! Specielt nar ingen ved hvad man skal gore ved det hele lige nu. Ok, man kan bare fortsatte, og habe det hele bliver bedre af sig selv, som vel ogsa er det nemmeste ikke.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#24
Jess, hvor skulle den nys afdøde terrorist hjemsendes til ? Han er født og opvokset i Danmark.

Men en god idé hvis DK kopierer USA's metoder, som jo har jo løst alle problemer med indianere, afrikanere m.fl på en fantastisk måde, og har ikke ret mange fjender. Antallet af dræbte i USA pga. terrorisme er jo heller ikke nær så stort som i Danmark, så vores metoder er helt klart elendige.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Fransk jodisk kirkegard odelagt i dag. Det er ikke indvandring langere, men en invasion. Pa tide at tage de hvide handsker af ikke!

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Hvis du har fået det for varmt, så start med at tage den hvide hætte af [:o)]

Mvh. Loft
Svar
#26
If you can't fight 'em, join 'em Er det ikke lige det man er ved at indføre i USA. Give statsborgerskab til alle de millioner af Mexicanere man alligevel ikke kan komme af med. Saa kan de blive registreret og betale skat til staten.
H
Hogmeister
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Jess, hvor skulle den nys afdøde terrorist hjemsendes til ? Han er født og opvokset i Danmark.

Men en god idé hvis DK kopierer USA's metoder, som jo har jo løst alle problemer med indianere, afrikanere m.fl på en fantastisk måde, og har ikke ret mange fjender. Antallet af dræbte i USA pga. terrorisme er jo heller ikke nær så stort som i Danmark, så vores metoder er helt klart elendige.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den



Han skal da helt klart hjemsendes til Palæstina. Der stammer han fra. Han har gået 3 år i skole i Jordan. Måske fordi den var bedre.
Amerikaniserede danskere fra Solvang bør også sendes hjem til Danmark, hvis de bryder Amerikansk lov. Også 3.4. og 5. generation. De er jo netop så stolte af deres danske rødder. Der er ingen forskel på dem og på fler-generations indvandrere fra mellemøsten. HJEM, hvis de ikke opfører sig ordentligt.

mvh. KKK

Ku Klux Klean - holder din neger fin
Svar
#28
Jeg kan kun opfordre til at følge med på http://www.denkorteavis.dk

Her er en artikel, sakset fra en af de mest realistiske hjemmesider i DK.
Prøv at læse det linje for linje og læg mærke til om det passer eller er opdigtet. Jeg er ikke i tvivl.
Karen Jespersen og Ralf Pittelkow tør sige det andre knap tør tænke.

Der lød skud. På fortovet på Svanevej lå Omar El-Hussein dræbt af politiet. Han var eftersøgt som gerningsmanden til weekendens terror.

Da han døde var han medlem af indvandrerbanden Brothas og radikal muslim. Vokset op i indvandrerghettoen Mjølner Parken.

Hvordan kunne det gå så galt? lyder spørgsmålet nu. Men det er helt efter bogen. Politikerne blev advaret for 15 år siden. Men ingen ville for alvor lytte.

I dag er der så mange andre unge muslimske mænd, som tænker som Omar. Og der bliver endnu flere i de kommende år.

Opvæksten for Omar og hans venner et et lærestykke i, hvorfor det er gået så galt med integrationen. Hvorfor så mange indvandrere ikke føler sig som danske og lever i et parallelsamfund. Det var i Mjølner Parken – men det kunne have været i en hvilken som helst anden indvandrerghetto i Danmark, hvor indvandrerne fik mulighed for at bygge et parallelsamfund op.

Nørrebro – en dansk bydel blev til muslimsk parallelsamfund
Nørrebro er et af Københavns gamle arbejderkvarterer. Et livligt område men med usunde boliger. De blev sanerede i 1980-erne med store nye almene boligområder som Blågården og Mjølner Parken. Men huslejen var høj og arbejderne flyttede i parcelhus.

Mange af dem der flyttede ind var mennesker på overførselsindkomt som fik den høje husleje betalt af det offentlige. Og en voksende del af dem var nogle af de mange indvandrere, som strømmede til Danmark.

Indvandrerne levede efter deres egen kultur
Det betød at blandt andet Mjølner Parken blev en indvandrerghetto.Her levede nu omkring 2000 indvandrere ofte med muslimsk baggrund i deres eget samfund i samfundet.

De så tv fra hjemlandet, talte ofte ikke dansk og var ligegyldige eller sågar fjendske overfor det danske samfund og dets værdier.

En del af børnene gik i den nærliggende muslimske friskole. Eller de gik på skoler med overvægt af tosprogede elever som Rådmandsgade Skole.

Familierne havde ofte meget tæt kontakt til hjemlandet og levede som de gjorde i hjemlandet. Det betød en stærk klankultur præget af muslimske leveregler med en negativ holdning til danske værdier med personlig frihed og kvindes ligestilling.

Samtidig skete der en radikalisering i flere muslimske lande, som smittede af på indvandrerne i Danmark. Samme mønster ses meget tydeligt i andre europæiske lande.

De unge blev mere fjendtlige overfor det omgivende samfund. Nogle søgte sammen i kriminelle bander. Andre blev radikaliserede.

Der blev advaret for 15 år siden
Allerede for 15 år siden fortalte Naser Khader om problemerne. På møder i Mjølner Parken oplevede han, at han gang på gang skulle forsvare og forklare, hvorfor han gik ind for demokrati, og hvorfor han var imod stening af kvinder.

Chefen for det socialcenter som Mjølner Parken hørte under kunne fortælle en lignende historie om indvandrere, som ikke er en del af det danske samfund:

”Især kvinderne kan på den måde lukke sig inde i en enklave, som om de stadig befandt sig i hjemlandet, i Mellemøsten eller i Afrika”. (Berlingske )

Den internationalt kendte forfatter Ayann Hirsi Ali opfordrede Danmark til at lukke de muslimske friskoler og koranskoler, hvor børnene blev opdraget til radikale muslimske værdier fjernt fra det danske samfund.

En arabisk forfatter, som besøgte Nørrebro fortalte i DR2 at han var målløs over det arabiske parallelsamfund der var mere konservativt end det land han kom fra.

Der blev ikke lyttet
Men der blev ikke lyttet. Indvandringen blev ikke bremset. Der blev ikke stillet krav. Tværtimod bøjede det danske samfund sig for kravene om muslimske særregler i skolerne og andre dele af samfundet. Det blev kaldt religionsfrihed. Men i virkeligheden var det et angreb på det sekulære danske samfund.

På et tidspunkt forsøgte jobcentret på Ydre Nørrebro at tvinge en gruppe beboere fra Mjølner Parken i arbejde eller aktivering efter 17 år på kontanthjælp. Det udløste en sand storm af protester og så blev det opgivet.

Kriminaliteten voksede
Kriminaliteten voksede. Nye indvandrebander skød frem. Brothas i Mjølner Parken, som Omar blev en del af. Den lå i krig med Blågårdsbanden på Indre Nørrebro, hvor de kriminelle brødre Store A og lille A havde magten.

Der blev brugt millioner på klubber, sport og andre fritidstilbud. Omar var en ivrig og dygtig Thai bokser. Men lige lidt hjalp det.

Banderne voksede. Der blev smidt sten efter ambulancer, hjemmehjælpere og politi. Det danske samfunds skulle holde sig væk – ”her bestemmer vi”.

Der blev ikke stillet krav i folkeskolen.

Politiet fik ikke øgede ressourcer og opbakning til at sætte hårdt mod hårdt.

Radikalisering greb om sig
Til gengæld havde andre et godt tag i de unge. Muslimer som gik ind for en bogstavtro udgave af islam. Organisationen viden om Islam VIOMIS arrangerede møder med radikale imamer, med stort fremmøde af unge muslimer.

Organisationen Hizb ut-Tahrir som for 10 år siden blev betragtet som en underlig sekt fik lov at vokse sig stor.

Den har år efter år fyldt Nørrebro Hallen med tusindvis af unge til kønsopdelte møder med radikale budskaber. Arrangeret kønsopdelte optog med stærkt voksende tilslutning. Og i dag kan de sende selvbevidste pressemeddelelser ud, hvor der står at terror er det danske samfunds egen skyld.

--
FKF

ANNA
Svar
#29
I min verden betyder terrorisme spredning af skræk og rædsel !

Og jeg skal da lige love for det sker i denne tråd.

I min verden findes der rigtigt mange indvandrere der gerne "vil Danmark" , og kommer til at tænke på en politibetjent jeg løb på udenfor en skydebane, hvor politiet træner.

Han fortalte banen var blevet godkendt til automatvåben, og jeg mente så, at de var så lige blevet støvet af , og jeg iøvrigt syntes det var helt fint, at attentatmanden blev "afviklet" på stedet

Han kom med flg. bla.a. med følgende kommentar: ja - men de der har det værst, er de ordentlige muslimer.

Giv dog politikere og politi lidt tid til at få et overblik. - og så lad os slippe for meldinger fra Ku Klux Klan og andre fra den anden side af grøften.

Uagtet tråden ligger under 'off topic' vil jeg, der aldrig kritiserer moderatorkorpset, bede dem overveje om denne tråd er blevet for rabiat. Dette er et "teknisk forum"

mvh
mvh
Svar
#30
TSX, du kan ikke læse [Big Grin]

Den eneste der har skrevet Ku Klux Kl** i denne tråd er da dig [Big Grin]

Din humor tærskel er lige så lav som muslimers tærskel over for et par streger på et stykke papir.

Faktisk er der ikke ret meget forskel på dig, Kenneth og et par andre der hele tiden vil lukke munden på 50giJess, blot fordi I er uenige med hans holdninger. Hvor er jeres rummelighed????

Hver gang nogen slår ned i flokken, hyler dem der bliver ramt.....og I 2 bliver tit ramt.

Læs de indlæg og diskuter dem, men lad være med at kræve tråde låst. Brug argumenter i stedet.

Ellers bliver dette site lige så fattigt og ensidigt som en muslimsk prædken [xx(]

Tør øjnene og læs Den Korte Avis i stedet [Smile]

--
FKF

ANNA
Svar
#31
Granser sig til barnligt efterhanden. God beretning fra FKF ellers.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by FKF

TSX, du kan ikke læse [Big Grin]

Den eneste der har skrevet Ku Klux Kl** i denne tråd er da dig [Big Grin]

Din humor tærskel er lige så lav som muslimers tærskel over for et par streger på et stykke papir.

Faktisk er der ikke ret meget forskel på dig, Kenneth og et par andre der hele tiden vil lukke munden på 50giJess, blot fordi I er uenige med hans holdninger. Hvor er jeres rummelighed????

Hver gang nogen slår ned i flokken, hyler dem der bliver ramt.....og I 2 bliver tit ramt.

Læs de indlæg og diskuter dem, men lad være med at kræve tråde låst. Brug argumenter i stedet.

Ellers bliver dette site lige så fattigt og ensidigt som en muslimsk prædken [xx(]

Tør øjnene og læs Den Korte Avis i stedet [Smile]

--
FKF

ANNA



Du tager helt fejl - Jess må(efter mine mening) sige lige hvad han vil, så længe moderatorkorpset synes det er ok, men jeg vil så til gengæld bare ikke lade sådanne påstande stå uimodsagt.

(beklager at omtale dig i 3. person Jess, men det gav mening her)

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#33
Nu var jeg ikke den første der pegede på den hvide hat [Smile]

Og jeg tager ikke den Korte Avis til umiddelbar indtægt, ligesom jeg ikke har tænkt mig at læse 'muhammed tidende'

mvh
mvh
Svar
#34
Bare gør som mig og hop over tossens indlæg uden at læse dem. Han er vestens modstykke til de radikaliserede islamister og totalt uden for rækkevidde.

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Bare gør som mig og hop over tossens indlæg uden at læse dem. Han er vestens modstykke til de radikaliserede islamister og totalt uden for rækkevidde.

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!



Spot On!!

Men der er desværre nogle, der endnu ikke har fattet det[:o)]

Det bliver endnu mere tanke vækkende når han lever i et af de mest multi etniske samfund i verden[Wink]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#36
Er der virkelig så stor forskel på om man er jøde eller kristen her i Danmark ?? Syntes det er uhyggeligt så meget medie omtale den unge 18 årige Dan får. Der er også den 55 årige Finn som afgik ved døden. Det liv er åbenbart ikke så vigtigt , for ham hører man intet om. Eller er det bare mig som er galt på den.......
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Bare gør som mig og hop over tossens indlæg uden at læse dem. Han er vestens modstykke til de radikaliserede islamister og totalt uden for rækkevidde.

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!



Du er jo racist [xx(] og kalder dine medmennesker for tosser [B)]

Men det er jo osse en holdning at have - henne i skurvognen.

Vend spejlet om og se dig selv [Wink]

--
FKF

ANNA
Svar
#38
Tjaa.. Jøderne i Danmark har jo et "specielt problem" idet de er genstand for en markant forøgelse af chikane og trusler, og endda direkte overfald fra de "islamistisk" inspirerede banditter der vandrer en del af rundt i de danske gader..[xx(]

Til det kan jeg lige her fortælle en lille historie fra det virkelige liv:

En bekendt var rejst til Israel som ganske almindelige turist, men da hun havde bekendte der var i Kibbutz dernede, blev hun inviteret med på en tur lidt udenfor de "normale turist-områder"

Da hun ankom blev hun nærmest overfaldet, råbt ad og spyttet på, af den del af de jødiske indbyggere på stedet...

Og hvad var hendes "forbrydelse" ??? Hun havde sat de forkerte farver sammen i sin påklædning ... hendes tøj matchede tilfældigvis det Palæstinensiske flags farver ....[:0]

De ortodokse jøders tilgang til og "brug" af deres religion er lige så radikal som de radikale islamisters, de sætter "Hårdt mod Hårdt" (Øje for Øje og Tand for Tand stammer fra det gamle testamente og Talmud)

Det har vist vist sig over en del års strid, at det nok IKKE er vejen frem ... eller?

På den anden side så er jeg helt enig med at "den danske metode" (Som mest af alt har været "strudsens forsvar" nemlig at stikke hovedet i jorden og lade som om der ikke er/var et problem) ja, den virker heller ikke særligt godt..[V]

Den største fejl vi efter min mening har gjort i DK er at vi har været for "eftergivende" i "religionsfrihedens navn" Vi har (Heldigvis!!!!) fået opbygget et sekulært (ikke-religiøst styret) samfund her i DK. Ganske vist baseret på "kristne værdier" hovedsageligt fra det nye testamente, men stadig et hvor vi har haft det som grundsten at man ikke må særbehandle på baggrund af religion.
Desværre har vi (måske af frygt for at fremstå som intolerante "ikke -rummelige" og racistiske) fået vendt "religionsfriheden lidt på hovedet, den virker nemlig også den modsate vej: Det burde IKKE være tilladt at oprette "friskoler" baseret på en enkelt religion, og SLET ikke uden et skarpt opsyn fra sekulære myndigheder, så vi kan sikre at "danskere med anden etnisk baggrund" opdrages og undervises så de både vil og kan fungere i et sekulært samfund.

Naturligvis er det et absolut krav at man som "familie-sammenført" også skal på sprogskole og lære dansk og lære om det danske samfund, det samme gælder ALLE der søger asyl--
Der skal IKKE tages hensyn til middelalderlige religioners syn på kvinder, eller personers påklædning, det er et skridt på vejen mod at gøre samfundet mere religiøst styret.

Der skal tages PERSONLIGE hensyn! D.v.s. hvis en kvinde selv ønsker at gå med Burka, så er det et personligt problem for hende, m.h.t. jobsøgning, bus-kort o.s.v. Ikke noget der hverken kan eller skal udløse "særregler" - Men f.eks. en arbejdsgiver kan VÆLGE at ansætte personen, og tillade personen at arbejde med sin "Religiøse" beklædning, men man hverkan kan eller skal indføre "Særregler" hvis f.eks. virksomheden har en "uniform" eller interne regler omkring f. eks. hoved-beklædning, og derfor ikke vil ansætte en kvinde der insisterer på at gå med f.eks. Burka eller tørklæde..
Den slags "Anti-diskrimination" er en "udvanding" af et sekulært samfund.

Det samme gælder "religiøse symboler" Det er et personligt problem. Vil man gå med jødisk kalot på offentlige steder, så må Muslimske/islamistiske personer finde sig i det her i DK, og skal naturligvis retsforfølges hvis de chikanerer/overfalder nogen fordi de har et problem med deres religion eller et gammelt fjendskab, baseret på religion og etnicitet.

Så: Jo, af med både den hvide hætte OG de hvide "fløjlshandsker"

Stil krav til ALLE ... krave der værner om Danmark som et sekulært, ikke religiøst samfund.

JEG vil IKKE tvinges til at indrette mig på nogen måde under middelalderlig overtro og mumbo-jumbo, fremført at NOGEN form for "Præster" Jeg vil heller ikke finde mig i at nogen tvinger mine børn eller min familie i øvrigt til at indrette sig efter religiøse krav...
Efter min mening hører AL religion fortiden til

Jeg er "tolerant" og "rummelig" overfor ALLE religioner, lige præcis til det punkt hvor det kommer ud over det personlige plan, folk må efter min mening have de religioner de gerne vil, og tro på alt det middelalderlige pladder de har lyst til, det skal bare OVERHOVEDET IKKE bestemme over andres liv og levned!!!... Reelt set IKKE ENGANG over deres egne børn, eller deres egen familie!!!! Hvis datteren i en Jehovas Vidne familie ikke ønsker at "tilhøre" den religion, så er det hendes RET at forlade den religion, og det er andre medborgeres PLIGT at hjælpe hende med det.. så enkelt er det faktisk!!

Det samme gælder børn af muslimske eller jødiske eller Presbyterianske Amerikanere ... Hvis de ikke ønsker at "underkaste sig" deres famileis relgion, så er det vores samfunds PLIGT at hjælpe dem med at "komme væk" og vores samfunds PLIGT at få det banket ind i hovedet på de religiøse fanatikere, at i Danmark er RELIGIONS-TVANG ikke tilladt!!! Det gør reelt "ISlamister" til lov-overtrædere, idet de åbent vedkender sig at "bekæmpe" de "vantro" og det gør både Koranen OG Det gamle testamente til "Opfordring til terror" da der gentagne gang i begge "skrifter" står skrevet at "den rettroende skal dræbe, eller "tvangs-omvende" "de vantro"

---

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#39
Dravis du er min mand...du har altid gode indlæg med masser af fin information, men det jeg ønsker allermest fra din og andre gode skribenters side er at det i skriver kommer til aviserne som læserbrev eller på anden måde, dette er for vigtigt til at vi bare kan dele det med os her på forummet det er nødt til at komme ud til hele befolkningen, der er mange som mener det samme som du men som ikke har ordet i sin magt, det burde måske også sendes til diverse politiker, nej det hjælper nok ikke noget de er bare en flok nikkedukker som holder fast ved taburetten de sidder på, men måske en avis kronik, så fortsæt det fine arbejde tak.
Svar
#40
Vorherre til hest. Og det er på Fyn, hvor Lani vist osse bor...

http://ekstrabladet.dk/nyheder/terror/ko...im/5449072

Man skulle tro at Fyn er et Len i Sverige, hvor de har den største berøringsangt

--
FKF

ANNA
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)