Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hogue skæfte erfaringer ?
#1
Hej

Jeg har en gammel Mauser 98, jeg overvejer skifte skæfte på. Jeg vil gerne have et syntetisk skæfte og har fået mulighed for at købe et nyt Hogue OverMolded Pillar Bed Skæfte for kr. 1000,- . Men jeg skal vel også have skæftet bedded eller hvad har i af erfaringer med dette skæfte, passer det som det er?

Generelle erfaringer med skæftet modtages også gerne :-)

Typisk pris for bedding ligger vel på omkring kr. 500-600, men hvor let er det at gå til selv og kan man ødelægge noget ved bedding, så det ikke kan rettes bagefter ?

På forhånd tak

vh
Bygork

Elgen
Elgen
Svar
#2
Jeg har et på min Remington M700 og er glad fo det. Meget lækkert greb og "feel" over det. Langt bedre end Tikkas *klak-klak* plast. Har ikke fået taget mig sammen og fået det beddet endnu, men til jagtmæssig brug ville jeg til en hver tid hilse sådan et skæfte velkomment. Faktisk har jeg et B&C skæfte liggende, men jeg kan ikke rigtig bestemme mig for, om det skal på, da jeg er så godt tilfreds med formen på Houge skæftet.
Det har et lidt dårligt ry, pga. fleksibel forende, der kan presses op mod piben, men det er lidt ufortjent, idet selve skæftet når længere ud under piben, end de fleste det sammenlignes med. Det er dog et af problemerne, hvis man benytter en bipod eller hviler riflen meget yderligt på skydestok. Har tænkt mig at adressere dette ved at placere en kort picatinny skinne i plast, lidt før swirvlen til remmen.

Mit skæfte vejer 1.150 gram - hvis det er brugbart for noget som helst.

//C-X
//C-X
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)