Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ubudne gæster - råd omkring overvågning
#1
Jeg har et lille problem, som jeg ikke synes er sjovt længere. Man kunne måske fristes til at tro, det var størrelsen på mine ædlere dele, men det er dog ikke lige det, som er problemet her [^]

Igennem et stykke tid har jeg haft et problem med "nogen" !! Det har udmøntet sig i så humoristiske indslag som at efterlade en gammel 75 mm granat med påskriften "med venlig hilsen ??" ved min hoveddør, gement hærværk og deslige. Tidligere foregik det når huset var forladt, men nu er "den/de" begyndt at komme om natten. De har dog så meget hjernekapacitet, at de kun gør det når jeg ikke er hjemme. Når de kommer er de ikke i tvivl om at der er nogen i huset, og deres adfærd er klart møntet på at gøre folk bange. Desværre virker det !!
Min kone er ikke sart, men hun synes ikke det er sjovt længere...

Så derfor: Er der nogen herinde som har erfaring/viden inden for overvågning ? Jeg vil frygtelig gerne have mulighed for at se hvem det er, hvor mange de er og evt gemme optagelserne til dokumentation.

Mvh Zeb
Svar
#2
Er det enkelste ikke et vildtkamera

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Billig natkiggert fra Aldi[B)] nej ikke särligt morsomt at opleve og et par vildt kameraer fra forskellige vinkler er nok en god begyndelse, og så måske en overvejelse over hvem du evt. Har trådt over täerne. Og så bör du vel politi anmelde for en sikkerheds skyld.
Svar
#4
Tjaa... jeg havde en lille "kontrovers" med to knægte hjemmehørende på en gård i nærheden.

De syntes det var hylemorsomt at kaste hundelort på mine ruder når de kørte forbi på EU scooter...

Jeg satte et vildtkamera op der "filmede" ind mod huset, men sensoren blev jo trigget af dem der kom tæt nok forbi..

Det gav to ting "i kassen"

1. de to knægte og deres poser med lort [^] En diskret henvendelse til forældrene på gården fik sat en stopper for det..
De to "banditter" mødte op med flove miner og udstyr til vinduesvask [Big Grin] -

2: en rumænsk lastbil der syntes det var i orden at bruge min forhave som vendeplads [xx(] Da jeg vidste præcis hvor lastbilen skulle hen (men nok ikke kunne finde vej til) henvendte jeg mig der, og eftersom de ikke har tilladelse til erhvervsdrift i den størrelse de reelt kører, måtte de jo til læderet (læs: muldvarpeskindet)

Jeg sikrede mig at kameraet ikke filmede ud på offentligt benyttet område.. så vil det være lovligt.

Når du så eventuelt ved, og kan dokumentere med billeder, hvem der "chikanerer" dig, kan du jo tage fat i sagen derfra.
Det er jo ikke sikkert at det mest hensigtsmæssige er at anmelde det til politiet.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Aldi-cam et par strategiske steder og rocksalt i 12-70'eren.
Må næsten være nogle lokale siden de ved hvornår du er hjemme.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#6
Zeb, du har PM.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Har købt alarmcentral her - og har også kigget på deres videoovervågning.
http://www.jysksikringssalg.dk/videooverv%C3%A5gnings_pakker-c-27.html?bgsid=l4i1jrj647ap8bs2mk8i0k9046

Et alternativ - her komplet system med 4 kameraer. Til små 2400-2800kr.
Findes også i andre pakker med flere/færre kameraer.
http://www.cinema-shop.dk/pakkeloesninger-pakker-kameraer-c-393_397_406.html

Dette er godt nok den engelske, men de findes også på den danske http://www.conrad-elektronik.dk
Jeg er bare vant til den engelske, fordi det er den jeg skal bestille fra.
http://www.conrad.com/ce/en/overview/0801020/CCTV-Systems

Generelt kan det være en god ide med én eller anden form for alarm-pakke, gerne kombineret med videoovervågning - specielt hvis man bor relativt afsides, hvor er er rimelig arbejdsro for sådanne lyssky typer.
Og da du oplever varierende slags gener, så kan bare 2500kr være givet godt ud - hvis man fanger bare én af de sjovere som har de tendenser.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Jeg takker mange gange for Info her i tråden og via PM.

Som flere af jer er inde på, så er det form. nogle lokale indavlede pesticidepåvirkede hashrygende tosser som synes det er et hysterisk morsomt tidsfordriv [}Smile]

Løsningen bliver nok umiddelbart et fastmonteret system som kan give konen mulighed for at se hvad der rører sig uden for huset, uden at hun er tvunget til en direkte konfrontation med dem/den.
Vi diskuterede også "vildtkamera" løsningen, men den er blevet valgt fra, netop pga. den manglende mulighed for at se hvad der sker "Real-time".

Mvh Zeb
Svar
#9
God idé Zeb. Jeg vil anbefale at du køber IP(netværks) kameraer i stedet for 'traditionelle' kameraer.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
Hej

Jeg har sådan her et sæt http://www.secvision.dk/traadloes-videoo...gningssaet

Det er i god kvalitet, og der er mulighed for via en app og højtaler og mikrofon, at anråbe personer samt høre hvad der foregår live, hvis monitoren er tilsluttet internet. Det tager højest et kvarter at sltte op, så er du kørende med livebilleder både på lokal monitor og på App
Svar
#11
Tre rottweilere, der har fået stemmebåndet deaktiveret..., de skal selfølgelig hegnes ind i haven... Men de ubudne gæster kommer kun en gang... Og så skal de ikke fodres i et stykke tid... ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by ran

Tre rottweilere, der har fået stemmebåndet deaktiveret..., de skal selfølgelig hegnes ind i haven... Men de ubudne gæster kommer kun en gang... Og så skal de ikke fodres i et stykke tid... ;-)



Vi har faktisk lige fået en af slagsen, men den er kun 10 mdr. gammel og har ikke helt forstået sin rolle endnu, selv om den er begyndt at vise nogle fornuftige takter i den retning [8D]

Taby: Det var dælme en snedig løsning [:p]

Jeg har fået nogle super gode råd, som jeg tager med i planlægningen omkring befæstigelsen af matriklen.
Lige pt. bliver det udslagsgivende i valg af system nok om det skal være et "skjult" system eller et fuldt synligt - godt nok bor jeg i et gudsjammerligt kedeligt paracelhus, men at overplastre hele grunden med kameraer hjælper nok heller ikke ligefrem på det æstetiske..

Jeg holder fast i valget af et "online-system", som giver mulighed for at observere, hvad der sker udenfor.

Mvh Zeb
Svar
#13
Skjult løsning...... absolut skjult løsning. ..!! Du skulle jo gerne have nogle fine billeder/film....!![Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Skjult løsning...... absolut skjult løsning. ..!! Du skulle jo gerne have nogle fine billeder/film....!![Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik



Af dig i dine lyserøde løbetights når du kommer sprintende forbi [Big Grin][Big Grin][?]

Zeb
Svar
#15
Husk lige at sætte et advarselsskilt op vedr. hunden a la: Pas på! Hunden bider.
Hvis et sådant ikke er sat op, risikerer du en sigtelse samt at skulle betale lægeregninger, hvis en båtnakke bevæger sig ind på dit område og bliver bidt. Lyder mærkeligt, men sådan er det. Man må heller ikke selv gribe til håndgribeligheder, med mindre man kan sandsynliggøre, at det er i selvforsvar - også selvom det foregår inde i huset.
Vi har et stort skilt med advarselstekst og et billede af en vores gamle hanhunde med mundkurv på (den ligner Bane fra Batman) på yderdøren ved gårdspladsen. Det har haft en voldsom præventiv effekt på besøg fra rumænere, som tilbyder deres "hjælp".
Og hvis du sætter overvågning op, så husk lige at sætte et skilt op, hvor der står, at du overvåger området. Ellers er det også ulovligt.
Og endelig. Har du meldt det til politiet? Nogle gange sætter de faktisk overvågningsudstyr op for at fange tosserne.

[Image: Img_2757-1.jpg]
Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#16
Private hjem behøver ikke skilte med tv-overvågning, men babysitter og lignende skal informeres om det, og man skal kunne dokumentere at man har informeret dem.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#17
Skiltning er ikke nødvendigt på privat område.
Eftersom private ikke må overvåge offentlige arealer, og ikke får tilladelse til det - så er det intet problem.

Sæt al den overvågning op du ønsker. Skiltning er IKKE et krav.!

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#18
Såfremt skraldemand, postbud eller avisbud har lovligt ærinde indenfor det overvågede område så SKAL der skiltes med overvågningen da området så betegnes som offentlig tilgængelig. Det må gerne overvåges, men der skal skiltes.
Som de andre også skriver, så må kameraerne derimod ikke filme udenfor privat grund. De fleste kameraer kan man dog softwaremæssigt "blænde områder af".

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#19
Fandt to næsten friske cigaretskod ude foran bryggersvinduet i dag. De lå der ikke i går. Ingen i huset ryger og vi har ikke haft besøg... Hmm.....

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#20
Der står ingen steder, hvor skiltet med "overvågning" skal placeres eller hvor stor stort, det skal være ;-)
Men det vil sgu da være åndssvagt at give båtnakkerne en undskyldning og mulighed for at slippe på en teknikalitet (som er ganske vist Happy!), når man nu kan gøre det diskret.

[Image: Img_2757-1.jpg]
Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)