Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nye microchip implantater til terrorister
#1
[Image: 9dcc36_1163408.jpg]

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#2
Det er god værkstedshumor :-)

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Det er faktisk en "portal" Microchip -- Den transporterer ved rigtig placering omgående den rettroende direkte i himlen. At tale med Gud er derefter blot almindelig konversation -- måske endda i selskab med et antal jomfruer ... [Big Grin][Wink]

At være den "tekniker" der placerer/monterer denne "portal" kan dog være forbundet med den risiko, ved gentagen tekniker-arbejde, selv at blive "teleporteret" direkte i himlen (eller de lavere etager, alt efter tro og levned)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Det er god værkstedshumor :-)

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den



Det kan du ikke mene - du har nemlig ingen humor overhovedet. Da jeg skrev KKK= Ku Klux Klean- holder din neger fin, da var din humor ikke til stede [:o)]

--
FKF

ANNA
Svar
#6
Det er fordi "meningsdannerne" i dette lille land har bestemt at ordet "neger" er et nedsættende ord, og ikke en "neutral" betegnelse for en person af tydelig aaaafrikaaansk afstamning og med meget mørk hud.

Derfor må man ikke bruge dette "grimme" ord om disse mennesker, det er nedsættende og "politisk ukorrekt"

Der er desværre ingen der har kunnet forklare over for mig præcis hvornår dette ord (Som også blev brugt om en forfatter/skribent der skrev for en anden person, eller i en anden persons navn ved udgivelse)
gik fra at være et almindeligt brugt ord til at være så negativt ladet at det "grænser til racisme" at betegne en person af tydeligt "sort" afrikansk oprindelse "neger"

Min fornemmelse er at man på en eller anden mystisk måde fik dette ord sidestillet med ordet "nigger" som på amerikansk altid har været et særdeles negativt ladet ord.

Jeg har ledt efter GODE eksempler på at denne negative ladning af ordet "neger" skulle forekomme i tidligere tiders litteratur, men det er ikke lykkedes mig at finde nogen citater der overhovedet antyder at ordet "neger" skulle være mere neagtivt ladet end ordet "Kinamand" i ældre dansk litteratur...

I tidligere tiders USA var ordet "nigger" et helt klart negativt ladet ord der blev brugt om slaver, eller deres efterkommere.

Det klassiske eksempel er et foto af et skilt fra en bar i det sydlige USA fra starten af 1900-tallet Teksten lød:
"Don't bring your nigger"
En foto-kopi af dette skilt blev årsag til at en elev på mit gymnasium (i starten af 1980'erne [:I] ) blev bortvist fordi han havde hængt skiltet op over sin "boghylde" på gymnasiet.

Det blev IKKE opfattret som "stueren humor" ... En anden elev som var af blandet afrikansk og dansk herkomst blev meget "krænket" af dette skilt. (Må man egentligt kalde en sådan person "mulat" ???)

Længe leve den politiske korrekthed og "menings-dannerne"
[^][xx(][V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Tak, Dravis for den uddybende forklaring.
Her gik jeg og troede at var når FKF skrev KKK, at hylekoret kom på banen [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
FKF ... KFK ...KKK Who cares ... det er jo bare bogstaver .. [8D][:I][}Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Det hedder ikke mulat men derimod blandingsprodukt. Lidt a la kærgården.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#10
Ja... den der tåbelige "forbydelse" af ordet neger fatter jeg heller ikke. .. bliver altid utrolig upopulær når jeg bruger det når min 17 årige niece er i nærheden. .. så dér bliver det naturligvis ofte brugt! ![8D]
I øvrigt, hvorfor er det "skønt og fantastisk" når en neger siger " I'm Black and I'm proud"
Men hvis jeg skulle finde på at sige det samme (med white i stedet for black, forståes)[Wink]
Så er jeg et racistisk svin....? Nogen forslag? ???

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#11
Black power - White control - not ?


--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Sku da i grunden også mærkeligt, at det er i orden at tegne Muhammed som hund, men meget meget forkert at sige " neger". Da jeg lærte dansk var det helt neutralt at sige neger, men temmelig nedsættende at omtale folk som sorte. Nu er det omvendt.

Tror jeg vil påberåbe mig min ytringsfrihed, og blive ved med at sige neger. Selv Martin Luther King omtalte sig selv som "negroe", så helt galt kan det ikke være.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#13
Kan nu bedre lide Eric´s version[^]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Herovre på den yderste udkant af civilisationen er vi mere til den tyske version, til gengæld bruger vi den om alle kulturberigere[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Sku da i grunden også mærkeligt, at det er i orden at tegne Muhammed som hund, men meget meget forkert at sige " neger".



Det er faktisk en meget interessant observation, racismeparagrafferne taget i betragtning [Wink]

§ 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

Mvh Zeb
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)