Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Debat om "Farlige laserpenne" -
#1
Tjaaa.. endnu engang bliver der "misinformeret" i vorers statsstøttede medier ...

DR.dk visr et videoklip med en forsker fra DTU der angiveligt "viser hvor farlige laser-pennen er"

Der er MEGET langt fra den Laser-LYGTE han har spændt op i sin fine testbænk, og til de billige masseproducerede "laserpenne" som unge mennesker køber hjem fra Hongkong eller tager med hjem fra Ibiza elller drukturen til Rumænien...[V]

Ikke at de billige penne ikke er farlige for synet --- for det er de bestemt, lige præcis fordi de konsekvent bliver underviurderet m.h.t. hvor skadelige de kan være for øjnene, men det tangerer altså misinformation at bruge en 2-3000 kr's halvprof Laser-LYGTE og en samlelinse som "demonstration"

Suk! Mere SAGLIGHED og ordentlig oplysning TAK!!!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#2
Tjjae, hvad fanden. De interviewede en fængselsimam om terroristens gøren og laden i fængslet. Det udtalte imamen sig glad og længe om, indtil det viste sig at han aldrig havde mødt ham [xx(]

...så man skal ikke lige tro på enhver "ekspert" de får fat i i TV.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Tjjae, hvad fanden. De interviewede en fængselsimam om terroristens gøren og laden i fængslet. Det udtalte imamen sig glad og længe om, indtil det viste sig at han aldrig havde mødt ham [xx(]

...så man skal ikke lige tro på enhver "ekspert" de får fat i i TV.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Eller også var der noget med at han blev kaldt til en tjenstlig samtale, fordi han havde ignoreret sin tavshedspligt. Og UPS måtte han trække sin udtalelse tilbage, og sige at han havde taget fejl af hvem han havde mødt????


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#4
For min skyld kan man forbyde laserpenne. Kan ikke se deres berettigelse, udover i undervisningsøjemed som en pointer.....måske
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by kka

For min skyld kan man forbyde laserpenne. Kan ikke se deres berettigelse, udover i undervisningsøjemed som en pointer.....måske



Problemet er at med den tilgang, så er der pokkers meget der kan forbydes...

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Ja lad os så samtidigt forbyde grimme kvinder og mænd med for lille diller, eller idioter, NOT jeg er stærkt for handlefrihed under ansvar, så ikke flere forbud
Svar
#7
Hvis de skal forbydes skal ND3 SubZero laserne vi kan få til at montere på riflen også forbydes?
Hvor skal man sætte en grænse?
Hvad så med de 1064Nm dioder som du ikke kan se strålen på som om noget næsten er mere farligt da de ikke kan ses??

Ingen tvivl om at lasere er farlige, men forbyde dem det er umuligt med de ting der vælter ind over grænserne fra Kina og resten af fjernøsten.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Hesselager

Hvis de skal forbydes skal ND3 SubZero laserne vi kan få til at montere på riflen også forbydes?
Hvor skal man sætte en grænse?
Hvad så med de 1064Nm dioder som du ikke kan se strålen på som om noget næsten er mere farligt da de ikke kan ses??

Ingen tvivl om at lasere er farlige, men forbyde dem det er umuligt med de ting der vælter ind over grænserne fra Kina og resten af fjernøsten.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H


Hvis denne dims, kan beskrives som elektronisk sigte, som udsender en lys eller laserstråle, og den er beregnet til montering på skydevåben. Så er den allerede forbudt jfr. våbenlovens § 1, stk1 pkt 8 eller 9
Ups, det var så pkt 10
optisk elektroniske sigtemidler med lysstråle eller med elektronisk lysforstærknings- eller infrarødt udstyr, såfremt de er konstrueret til montering på skydevåben eller armbrøster.

Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#9
Der er to ting i spil her:

1: Produktsikkerhedsloven --- der er der regler der kan håndhæves overfor forhandlere og websites baseret i DK, samt via postvæsnet, for dem der indkøber "laserpenne" udefra. Lasere af enhver art er allerede klassificeret efter styrke, så det kan gøres umiddelbart. (Og det bliver gjort fra nu af, meddeler "Sikkerhedsstyrelsen" (yep, sådan en har vi også her i DK, vi må håbe den er mere kompetent end "Sundhedsstyrelsen" .. [V][xx(][Sad!])
Det betyder at lasere der ikke kan klassificeres som "Eye-safe" skal mærkes som sådan, og der skal medfølge sikkerhedsvejledninger ved køb.
Og de må ikke sælges til "almindelige forbrugere" Hvordan man så end vil håndhæve det?

2: man kan vælge at lave en lovændring, så lasere over et vist energiniveau kommer under våbenloven, idet de kan "forrette alvorlig personskade"

Det er kun et spørgsmål om tid, inden en eller anden med magtfulde forbindelser bliver "skadet af" eller "truet med" en laser-pen/lygte så får de verdensfjerne DJØF'ere på borgen lagt et forbud mere til rækken.. og sikkert et der vil kriminalisere endnu flere helt almindelige danskere.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by Hesselager

Hvis de skal forbydes skal ND3 SubZero laserne vi kan få til at montere på riflen også forbydes?
Hvor skal man sætte en grænse?
Hvad så med de 1064Nm dioder som du ikke kan se strålen på som om noget næsten er mere farligt da de ikke kan ses??

Ingen tvivl om at lasere er farlige, men forbyde dem det er umuligt med de ting der vælter ind over grænserne fra Kina og resten af fjernøsten.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H


Hvis denne dims, kan beskrives som elektronisk sigte, som udsender en lys eller laserstråle, og den er beregnet til montering på skydevåben. Så er den allerede forbudt jfr. våbenlovens § 1, stk1 pkt 8 eller 9
Ups, det var så pkt 10
optisk elektroniske sigtemidler med lysstråle eller med elektronisk lysforstærknings- eller infrarødt udstyr, såfremt de er konstrueret til montering på skydevåben eller armbrøster.


Jeg mener personligt ikke at en plet på hvad 5cm i diameter som den vel er fra sådan en ND3 laser kan bruges som sigte middel..

Men det er jo igen betjenten der fortolker loven og om han den dag han ser den har fået F.... til morgen eller ej.. [xx(][xx(]

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#11
Altså ... den paragraf i våbenloven er ret klar i spyttet..

"hvis den er KONSTRUERET til at monteres på et skydevåben"...

Enhver form for decideret "gun-lamp" som dem fra f.eks. Surefire o.m.a. der er født med en indbygget picatinny -rail -montage eller til at montere under rammen på en pistol, de er ulovlige .. sorry "kræver tilladelse" og må IKKE benyttes til jagt eller regulering.

En "lommelygte-formet grøn laser-lampe" uden faste "våbenmontager" er en "lommelygte" uanset lyskilden .. og den "onde" matsorte eloxering på "lommelygten"

Spørgsmålet er så om man kan "fortolke" våbenlovens §4 stk 5:
"Laservåben, der er særligt beregnet til som eneste eller som en af flere våbenvirkninger at forårsage permanent blindhed på ubeskyttede øjne."
på en måde så man lægger disse "Lommelygter" ind under denne paragraf.

Vi har på nogle af vores ekspeditioner på gletchere brugt ND subzero lamper til at rette måleopstillinger ind med på meget lange hold.
De er bare en Lommelygte på steroider, men med en meget mere parallel lysstråle. og i en irriterende farve...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)