Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&B manual
#1
Er der evt. nogen herinde, der har handlet ny S&B optik, som kan oplyse om en manual var en del af indholdet i den medfølgende kasse.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: IMG_0758_zps33ca67aa.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#2
Hvilken model tænker du specifikt på ?

Mvh Pete

Edit: og nu hvor jeg læser dit spørgsmål ordentligt [:I] har jeg checket kassen fra køb af en Zenith model sidste år, og der er ingen manual, blot en hulens masse garantipapirer. Dog kan det være mig, som har forlagt den.
Svar
#3
Her er flere manualer til download:

http://www.schmidtundbender.de/en/downloads/information/category/5-instruction-manuals.html[:)]

Mvh Pete
Svar
#4
Hej Pete, tak for svar og link. Det er en Stratos, grunden til mit spørgsmål, er at jeg har en dum mistanke om at mit nyindkøb har været repareret. Manualen er nem at finde på nettet, men det at den ikke var med i kassen plus et par andre ting vækkede min mistanke.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: IMG_0758_zps33ca67aa.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#5
Jeg købte en ny S&B for et par år siden. Der var manual i kassen.

Men det kan jo være ændret siden. Jeg har bemærket at f.eks. computere og telefoner efterhånden leveres med meget begrænsede manualer, sikkert fordi der går så kort tid fra et produkt er færdigt til det rammer markedet, at opdatering og trykning af fysiske manualer bliver en udgift og en flaskehals, og de fleste finder alligevel de oplysninger de skal bruge på nettet.

Jeg fik f.eks. et nyt kamera for et års tid siden, og istedet for at læse manualen, gik jeg på youtube, hvor private entusiaster havde lagt videosekvenser ud om brugen, tips og tricks til netop det kamera. Det var langt mere instruktivt end manualen.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Jeg hentede en sprit ny S&B hos en forhandler igår. Der var intet ud udsætte på selve kikkerten og montage, men der var ting bla ved emballagen, som fik mig til at tro det var et repareret produkt, jeg fik udleveret. Har talt med forhandleren idag, og alt er som det skal være. Det var mig der var galt på den;-)

Så nu skal der bare skydes ind;-)

Knæk og bræk
Flemming
[Image: IMG_0758_zps33ca67aa.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#7
Lucky you ! Jeg har aldrig fortrudt et køb af S&B, men altid fortrudt når jeg har solgt [xx(].

Det kan jo desværre blive nødvendigt når man gerne vil prøve det hele, men ikke har råd til mere end ét topprodukt af gangen.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Ja juleaften faldt tidligt i år.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: IMG_0758_zps33ca67aa.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)